پشت پرده های فتنه اقتصادی // پیارم به نقل از جوان آنلاین-: “فتنه اقتصادی توطئه جدید دشمن است.” این جمله ای است که این روزها از سیاسیون و اقتصادیون کشور زیاد شنیده می شود.تحریم های خصمانه غرب و برجسته سازی مشکلات اقتصادی کشور ، مصداق های بارزی از این فتنه جدید هستند. دشمنان ایران هم ...

پشت پرده های فتنه اقتصادی

//

پیارم به نقل از جوان آنلاین-: “فتنه اقتصادی توطئه جدید دشمن است.” این جمله ای است که این روزها از سیاسیون و اقتصادیون کشور زیاد شنیده می شود.تحریم های خصمانه غرب و برجسته سازی مشکلات اقتصادی کشور ، مصداق های بارزی از این فتنه جدید هستند.

دشمنان ایران هم قبل از پیروزی انقلاب وهم در روزهای انقلاب و پس از آن تلاش های بسیاری نمودند تا بلکه بتوانند ، روند انقلاب را متوقف کنند و در جریان آن اختلال ایجاد کنند.

توطئه های مختلفی از همان روزهای اولیه انقلاب برعلیه کشور و ملت طراحی شد، اما تاکنون که حدود سی سال از این انقلاب پرشکوه می گذرد، ترفندهای دشمنان که در قالب توطئه های مختلف طراحی شده به نتیجه لازم دست نیافته و معمولا هم به شکست گراییده است . این توطئه ها که در قالب های نظامی ، اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی طراحی شده و می شود، اینبار در لباس توطئه اقتصادی نمود پیدا کرده است.

تلاش برای ناکارآمدی نظام در حوزه‌های اقتصادی و رفاهی امروزه به عنوان مهم‌ترین حربه دشمن برای مواجهه نرم با نظام کشورمان مطرح است و مسئولان و شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی هم در برهه‌های اخیر به این حربه دشمنان اشاره کرده و لزوم هوشیاری در قبال سناریو‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی آنان را در این حوزه گوشزد نموده‌اند.

همین چند روز پیش بود که حجت‌الاسلام و المسلمین مصلحی وزیر اطلاعات با اشاره به فعالیت فتنه گران و کسانی که با همکاری استکبار دنباله روی فتنه هستند گفت: عمده فعالیت مجموعه عوامل فتنه و کسانی که بحث فتنه را با همکاری استکبار دنبال می‌کنند، تمرکز بر روی مسائل اقتصادی است.تا وزیر اطلاعات رسما در خصوص فتنه اقتصادی هشدار دهد.

وی افزود: در حال حاضر یکی از کارهایی که فتنه‌گران در دستور کارشان قرار داده‌اند بزرگ‌نمایی ضعف‌های اقتصادی کشور در سایت‌های وابسته به خودشان است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه مردم تکلیف خود را با فتنه‌گران به خوبی می‌دانند، خاطرنشان کرد: مطمئن باشید که اجازه تکرار فتنه ۸۸ را نخواهیم داد.

مصلحی در مورد نحوه همکاری وزارت اطلاعات با سازمان انرژی اتمی برای حفاظت فیزیکی از جان دانشمندان هسته‌ای کشور تصریح کرد: همکاری‌های چند‌جانبه‌ای هم با سازمان انرژی اتمی و هم با سایر نهادهای امنیتی کشور برقرار کرده‌ایم تا با رصد هر‌گونه حرکتی که مخل نظم و امنیت کشور باشد، مقابله کنیم.

البته تنها وزیر اطلاعات نیست که دراین باره هشدار جدی داده است . حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری نیز در این خصوص مطالبی را مطرح کرده است.

وی طی سخنانی در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری با بیان اینکه در شرایط کنونی با توجه به تحریم‌های اقتصادی جنگی تمام‌عیار علیه نظام اسلامی ما رقم خورده است، تصریح کرد: تحریم امروز ایران اسلامی از لحاظ اقتصادی در راستای سیاست‌های شیطانی و استعماری انگلیس و آمریکاست و به خیال خام خود می‌خواهند از این طریق به ملت و نظام ما ضربه بزنند. وی ادامه داد: عوامل داخلی آنها هم بیکار نیستند و از این فرصت سوء استفاده می‌کنند و هماهنگ با تحریم‌های دشمن سعی می‌کنند از لحاظ روانی مسائلی را به وجود بیاورند.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: البته ملت ما هوشیار است و همیشه دست دشمن را خوانده است اما ما باید بیشتر هوشیار و مراقب باشیم و با برخی از رفتارها و گفتارها زمینه را برای آنان فراهم نکنیم. منتظری با بیان اینکه گاهی در میان مسئولان، عوامل اجرایی و مردم، حرکت‌هایی صورت می‌گیرد که نشان‌دهنده همسویی برخی عوامل داخلی با دشمن است، اظهار کرد: ما نمی‌گوییم که مشکل نداریم و مدیریت‌هایمان در اوج توانمندی است.

برخی از مدیران ما مشکلات و ضعف‌هایی دارند اما اینکه دشمن نیز با تمام توان برای ضربه زدن اقتصادی به میدان آمده است، امری قطعی است. وی خاطرنشان کرد: از این‌رو مقام معظم رهبری که اشراف بر مسائل بین‌المللی، داخلی و سیاست‌های دشمن دارند، امسال را سال تولید ملی و حمایت از سرمایه داخلی نامیده‌اند زیرا دشمن با این حربه وارد میدان شده و ما باید متناسب با حملات و یورش دشمن خود را مجهز و آماده کنیم.

پیش از این نیز سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به برخی زیرساخت‌های کشور که در معرض تهدید دشمن قرار دارد گفت: از جمله زیرساخت‌های اقتصادی ما که مورد حمله قرار گرفته است، می‌توان از سیستم پولی و بانکی، انرژی هسته‌ای، حمل‌و‌نقل دریایی، بیمه و صنعت نفت و پتروشیمی نام برد که در اقتصاد ما نقش بسیار مهمی دارند.تا به این ترتیب زنجیره هشدارها در این خصوص تکمیل شود و بر افکار عمومی است که هشیار باشند و فریب این فتنه جدید دشمان ایران و انقلاب را نخورند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1239

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.