تحلیل بی بی سی از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری/ مشایی ازهمه حتی از احمدی نژاد، محبوب تراست!/فیلم // [-] اندازه متن [+] به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز، شبکه بی بی سی فارسی (BBCPersian)، روز سه شنبه ۳ مرداد(july 24) در خبری تحلیلی شخصیت هایی را که نامزدهای احتمالی انتخابات سال آینده ریاست ...

تحلیل بی بی سی از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری/ مشایی ازهمه حتی از احمدی نژاد، محبوب تراست!/فیلم

//
[-] اندازه متن [+]

به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز، شبکه بی بی سی فارسی (BBCPersian)، روز سه شنبه ۳ مرداد(july 24) در خبری تحلیلی شخصیت هایی را که نامزدهای احتمالی انتخابات سال آینده ریاست جمهوری خواند، مورد بررسی قرار داد.
مجری این برنامه در این زمینه گفت: «اصلاح طلبان بعد از انتخابات سال ۸۸ از حکومت بیرون مانده اند حالا برخی از آنها می گویند که خوب است از این فرصت استفاده شود.»

وی با اظهار تردید در اینکه اصلاح طلبان، امکان یا اجازه شرکت در انتخابات سال آینده را داشته باشند به معرفی چهره هایی پرداخت که آنها را نامزدهای احتمالی انتخابات آینده عنوان نمود.
گزارشگر این برنامه در این زمینه گفت: «آخرین انتخابات ریاست جمهوری در ایران میلیون ها نفر را پای صندوق های رای کشانید.»

وی حوادث بعد از انتخابات در تهران را از مهمترین وقایع تاریخ ایران دانست و گفت: «آن انتخابات و حوادث بعدش یکی از مهم ترین صفحات در تاریخ معاصر ایران شد. این روزها از تب و هیجان انتخابات خبری نیست.»
وی سپس به نامزد ها پرداخت و گفت: «علی لاریجانی اعلام کرده فعلا برنامه ای برای نامزد شدن ندارد. این نظری است که امکان تغییرش کم نیست به عنوان سایستمدار نزدیک به رهبر ایران، ممکن است به عرصه رقابت برگردد.»
وی اصطلاح مرسوم شبکه های خارجی یعنی “نزدیک به رهبر ایران” را به حداد عادل هم داد و گفت: «از دیگر مردان نزدیک به رهبر، غلامعلی حداد عادل است که با آیت الله خامنه ای نسبت خانوادگی هم دارد.»

گزارشگر شبکه دولتی بی بی سی در ادامه نامزد دیگری را معرفی کرد و گفت: «نامزد دیگری که می تواند جای حداد عادل را بگیرد مردی است که حساس ترین پرونده این روزهای ایران زیر دست اوست سعید جلیلی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران.»
وی با تاکید بر سابقه سپاهی “قالیباف” افزود: «محمد باقر قالیباف که تجربه ای ناموفق از انتخابات سال ۱۳۸۴ دارد هم قصد شرکت در نبرد انتخاباتی را دارد.»

گزارشگر شبکه دولتی بی بی سی بار دیگر با تاکید بر سابقه سپاهی نامزدی دیگر گفت: «محسن رضایی فرمانده سابق سپاه پاسداران در انتخابات سال ۱۳۸۴ انصراف داد اما در انتخابات سال ۸۸ شرکت کرد و از بین چهار نامزد سوم شد. علی اکبر صالحی مردی است که می تواند امیدوار باشد طیف های دیگری از رای دهندگان را با خود همراه کند.»

اما اصلاح طلبان بخش دوم این گزارش را به خود اختصاص دادند.
گزارشگر این برنامه در معرفی و شخصیت سازی چهره های اصلاح طلب ابتدا از “عارف” نام برد و گفت: «پس از خداحافظی محمد خاتمی از کاخ ریاست جمهوری نام دو نفر از همراهان او به عنوان کاندیداهای احتمالی مطرح شده “محمد رضا عارف” معاون اول رئیس جمهوری درآن زمان و وزیر پیشین پست و تلگراف یکی از آنهاست. از میان چهره های اصلاح طلب زمزمه های حضور “عبدالله نوری” هم به گوش می رسد کسی که دوران حضور او در وزارت کشور و دفاعیاتش در دادگاه ویژه روحانیت هنوز هم در خاطره عده ای مانده است؛ همینطور زندانی شدن و سکوتش بعد از انتخابات ۸۸٫»

ادامه این گزارش چهره های متفاوت دیگری را به عنوان کاندیدهای مطرح نام می برد؛ ” رحیم مشایی”، چهره ای که در میان هیچ یک از جریان های سیاسی طرفداری ندارد اماگزارشگر بی بی سی در مورد او می گوید: «آیا از میان نزدیکان فعلی احمدی نژاد هم کسی بخت جانشینی او را دارد؟ فعلا نام “اسفندیار رحیم مشایی” به گوش می رسد. کسی که از مدت ها پیش نامش گه گاه به عنوان یکی از نامزدها مطرح می شود.»

شبکه دولتی بی بی سی، سوال و تردید همیشگی اش را نیز مطرح کرد و گفت: «در کنار اینکه چه کسی برای ریاست جمهوری می آید سوال این است که این بار چه تعداد پای صندوق می روند؟»
ادامه بحث با کارشناس این برنامه و در مورد جریان موسوم به “انحرافی” ادامه یافت. کارشناس این برنامه در این مورد گفت: «روزنامه “ایران” گزارشی از یک نظر سنجی را منتشر کرد که طبق آن آقای مشایی محبوب ترین چهره سیاسی است.»
وی از این گزارش عجیب روزنامه ایران، یک برداشت عجیب تر کرد و گفت: «طبق ایران گزارش آقای مشایی از آقای احمدی نژاد هم محبوب تر است. اما بعید به نظر می رسد که بتواند از فیلتر شورای نگهبان عبور کند.»

وی با پیش بینی اینکه اختلافات در اصول گرایان بسیار خواهد بود گفت: «در انتخابات ریاست جمهوری که اهمیت بیشتری از مجلس دارد اختلافات بین اصولگرایان اختلافات طبیعی خواهد بود و انتظار میرود که شدت پیدا کند. اما اگر نامزد قوی اصلاح طلب وجود داشته باشد اصولگرایان به سمت نامزد واحد حرکت خواهند کرد.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1236

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.