مقامات فرودگاه بین المللی قاهره اعلام کردند دولت مصر با موافقت با ورود آزادانه فلسطینیها به این کشور، به پنج سال محاصره نوار غزه پایان داد. به گزارش اسلام تایمز به نقل از اسوشیتدپرس؛ تصمیم دولت مصر بدین معنی است که فلسطینیها می توانند آزادانه غزه را ترک کنند و این تصمیم همچنین فلسطینیهای ساکن ...

مقامات فرودگاه بین المللی قاهره اعلام کردند دولت مصر با موافقت با ورود آزادانه فلسطینیها به این کشور، به پنج سال محاصره نوار غزه پایان داد.

به گزارش اسلام تایمز به نقل از اسوشیتدپرس؛ تصمیم دولت مصر بدین معنی است که فلسطینیها می توانند آزادانه غزه را ترک کنند و این تصمیم همچنین فلسطینیهای ساکن کرانه باختری و بیت المقدس را نیز شامل می شود.به گفته مقامات فرودگاه قاهره که خواستند نامشان فاش نشود، این تصمیم از ساعات اولیه صبح امروز دوشنبه برای اولین بار به اجرا در آمد و فلسطینیهایی که در این فرودگاه منتظر بودند، اجازه یافتند بدون گذراندن مراحل معمول امنیتی و گمرکی و کنترل روادید، وارد مصر شوند.این تصمیم هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.محاصره نوار غزه از سال ۲۰۰۷ و در حالی آغاز شد که جنبش اسلامی حماس کنترل غزه را به دست گرفت.این در حالیست که جنبش اسلامی حماس شاخه ای از جبهه اخوان المسلمین است و محمد مّرسی رئیس جمهور جدید مصر نیز نماینده همین حزب است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1211

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.