پیارم به نقل از پایگاه بصیرت* در حالی برخی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی از درخواست اجاره زمین‌های کشاورزی ایران توسط دولت قطر ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند که یک مقام مسئول در سفارت قطر اعلام کرد در حدود ۸ ماه پیش، این زمین‌ها از ایران اجاره شده است! رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اخیراً در نامه‌ای ...

پیارم به نقل از پایگاه بصیرت* در حالی برخی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی از درخواست اجاره زمین‌های کشاورزی ایران توسط دولت قطر ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند که یک مقام مسئول در سفارت قطر اعلام کرد در حدود ۸ ماه پیش، این زمین‌ها از ایران اجاره شده است! رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اخیراً در نامه‌ای به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌های تابعه، تأکید کرد: متقاضیان تا ۱۵ مرداد سال جاری برای اعلام درخواست مشارکت خود با قطری‌ها فرصت دارند.

* کتاب «مشغول مُردنت بودی» ، کتابی است از جنس بی‌توجهی ارشاد به مضامین دینی و شرعی اصیل ایرانی. این کتاب که حاصل جمع‌آوری تعدادی از اشعار نو و هجویات ناشاعران غربی و شرقی است، بازتاب‌دهنده استهجان و بی‌عفتی در کلامی به ظاهر ادبی‌ است که متأسفانه مجوز انتشار هم دارد! یکی از عناصر پر کاربرد در این اشعار «عنصر زن» است که در این اثر، وسیله کام‌جویی افراد معرفی می‌شود! تصاویر کتاب نیز کمابیش تداعی‌گر نوعی بی‌عفتی رایجند.

* جنبش فلسطینی «جهاد اسلامی» خبرهای منتشرشده مبنی بر انتقال پایگاه‌های این جنبش از پایتخت سوریه به ایران را تکذیب کرد. «نافذ عزام» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی گفت: خبرها درخصوص انتقال پایگاه‌ها و دفاتر فرماندهی جنبش جهاد اسلامی از سوریه به ایران کاملاً نادرست است و مراکز و دفاتر فرماندهی ما همچنان در دمشق مستقر هستند و هیچ چیزی تغییر نکرده است. پیش از این، روزنامه لندنی «الشرق الاوسط» به نقل از برخی منابع بدون افشای نام آن‌ها، مدعی شده بود که فرماندهی جنبش جهاد اسلامی عملاً از سوریه خارج شده است.

* «شیخ صالح بن‌فوزان»از علمای وهابی سعودی، در پاسخ به سؤال روزنامه «المدینه» درخصوص تلفن‌های همراه جدید و شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی در اینترنت و تأثیر و خطرات آن‌ها برای نوجوانان و ایجاد روابط «غیرشرعی» بین دختران و پسران جوان، گفت: «باید از این تجهیزات به‌درستی استفاده کرد به‌صورتی‌که سودمند باشند.» وی افزود: این تجهیزات باید در دست افراد عاقل، اهل دین و مردان باشد، نه زنان و کودکان! زنان در جامعه عربستان از کمترین و ساده‌ترین حقوق یک شهروند عادی هم برخوردار نیستند.

تبلیغ «شیشه» در سالن های آرایشی بانوان

رئیس اداره پیشگیری و درمان وزارت بهداشت از موج جدید تزریق «شیشه» در ایران خبر داد و نسبت به تبلیغ این ماده مخدر در آرایشگاه های بانوان به عنوان لاغرکننده هشدار داد و گفت: «مصرف ماده روانگردان مت آمفتامین (با نام تجاری شیشه) در حال حاضر از مصرف تریاک، حشیش و هروئین در ایران پیشی گرفته است.»

اظهارنظر قرائتی در مورد القاب هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه ما چون قرآن را خوب نفهمیده ایم به افراد لقب می دهیم، گفت: «ما سه رئیس جمهور را پشت سر گذاشتیم، به آقای رفسنجانی می گفتند سردار سازندگی، اما سردار سازندگی ذوالقرنین بود که میخ توی سدش نمی رفت. به خاتمی گفتند مبتکر گفت وگوی تمدن ها در حالی که قرآن پر است از قالوا و قل؛ ابتکاری در حرف های او نبود. احمدی نژاد را عدالت محور می خواندند؛ اما اگر با حضرت علی و نهج البلاغه اش آشنا باشید او ۱۴۰۰ سال پیش، از عدالت سخن گفته است.

تنگه هرمز تا لغو تمام تحریم ها بسته می ماند

«جواد کریمی قدوسی» گفت: طرح انسداد تنگه هرمز تاکنون به امضای ۱۵۰ نفر از نمایندگان رسیده و قرار است که این طرح پس از امضای ۲۵۰ نفر از نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انسداد تنگه هرمز تا زمان لغو تمامی تحریم های اعمال شده علیه ایران ادامه دارد و پس از لغو تمامی تحریم ها دولت می تواند با رعایت ۱۴ شرط، تنگه را برای عبور و مرور کشتی ها باز کند که اخذ سه درصد از بهای نفت صادرشده از تنگه هرمز از کشورهای واردکننده نفت منطقه خلیج فارس (کشورهای اروپایی و آمریکا) و واریز آن به حساب خزانه داری بانک مرکزی ازجمله این شرایط است.

اعتراض شورای نگهبان به قانون انتخابات

سخنگوی شورای نگهبان با تشریح برخی از ضعف های قانون انتخابات گفت: پایه های قانون انتخابات مربوط به دهه ۶۰ است. کدخدایی گفت: در دهه ۶۰به زور می توانستید فردی را وادار کنید تا به عنوان داوطلب وارد میدان شود. داوطلبان راغب نبودند برای تبلیغات انتخاباتی هزینه کنند و یا پوستر چاپ کنند؛ اما الآن برخی از آقایان گوی سبقت را از یکدیگر ربوده اند و می خواهند به هر طریقی که شده وارد میدان شوند و بعضاً با استفاده از کانون های قدرت و ثروت، عرصه را برای رقیب تنگ بکنند. سخنگوی شورای نگهبان گفت: قانون فعلی انتخابات، پاسخگوی نیازهای امروز نیست. باتوجه به تغییرات پیش آمده در فضای سیاسی کشور، قواعد انتخاباتی نیازمند بازنگری جدی است. عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به بررسی سیاست های کلی قانون انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به حکم سال قبل مقام معظم رهبری برای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام که در ضمن آن، خواستار تدوین قانون جامع انتخابات شده بودند، امید می رود با مشارکت فعال شورای نگهبان، موضوع اصلاح قانون انتخابات به نحو مطلوبی انجام پذیرد.

احتمال کمین رسانه ای علیه سوریه

وزارت رسانه های سوریه درباره یک شبکه ماهواره ای با آرم شبکه ملی سوریه هشدار داد.وزارت اطلاع رسانی سوریه اعلام کرد: هم اکنون این شبکه جعلی در حال پخش سرودها و ترانه های ملی سوریه است تا زمینه برای پخش برنامه هایی که از هم اکنون ماهیت آن مشخص است، آماده شود.این وزارتخانه سوری با بیان اینکه ممکن است هر لحظه شبکه های ملی سوریه قطع شود، درباره این کمین رسانه ای برای مردم سوریه هشدار داد.پیش از این و پس از ترور سران امنیتی و اطلاعاتی سوریه، یک مقام نظامی سوریه درباره قطع شدن شبکه های ملی سوریه برای تشدید جنگ تبلیغاتی و شایعه پراکنی علیه دمشق هشدار داده بود.ناگفته نماند که پخش شبکه الدنیا در سوریه که نقش مهمی در افشای توطئه های مختلف علیه سوریه دارد، از ماهواره های عرب ست و نایل ست متوقف شده است و احتمال دارد برخی از شبکه های دیگر سوریه قطع شوند و شبکه های جعلی تروریست ها جای آنها را بگیرند.

جایزه ویژه آمریکا برای تشویق به خدمت سربازان

وزارت دفاع آمریکا که با فرار از خدمت سربازان مواجه شده است برای تشویق آنان به خدمت در ارتش اعلام کرد که به سربازان همجنس باز تشویقی می دهد!این اقدام که در یک یادداشت داخلی در وزارت دفاع به تأیید رسیده است، برای اولین بار پس از آن انجام می شود که به فرمان باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، قانون «نپرس، نگو» که همجنس گرایان را از ابراز تمایلات شان منع می کرد، لغو شد. در این یادداشت آمده است: به همجنس گرایانی که سرباز فعال در ارتش محسوب می شوند، اجازه خواهد داد تا با یونیفورم های نظامی خود در یک تظاهرات مربوط به همجنس گرایان در «سان دیگو» شرکت کنند.

تصویر صهیونیست ها به روایت یک جاسوس

«علیرضا نوری زاده» جاسوس ضدانقلاب و مجری تلویزیون ماهواره ای «کانال یک» به بررسی اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: «من همیشه آرزو می کنم اسرائیل به آن روزگار قبلی اش برگردد. روزگاری که نمادی از یک کشوری بود که برای مفاهیم انسانی ارزش قائل بود[!] اما حالا می بینیم مردم تظاهرات می کنند و یک نفر خودش را آتش می زند تا نسبت به ظلمی که در جامعه وجود دارد اعتراض کند. الآن در اسرائیل یک اقلیت کوچک ??? نفری بورس این کشور را در اختیار دارند و میلیاردها پول در دست شان است و در مقابل، سایر یهودی های ساکن در اسرائیل نان ندارند بخورند. این تبعیض ها وجود دارد.»

تلاش مسکو برای صرف نظر ایران از پیگیری شکایت

سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که طرف روسی حق ایران برای شکایت به مراجع بین المللی در خصوص عدم تحویل موشک های «اس-۳۰۰» را رد نمی کند، ولی معتقد است که وضعیت روابط دوجانبه بین مسکو و تهران به گونه ای است که می توان مشکلات را بدون شکایت حل وفصل کرد. وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران و شرکت ایرانی «سازمان صنایع هوا- فضا» به دلیل عدم تحویل سامانه های موشک اس ۳۰۰ توسط روسیه به دادگاه مرجعیت ژنو شکایت کرده و خواهان ۴ میلیارد دلار خسارت از شرکت «راس آبارون اکسپورت» بابت عدم تحویل تسلیحات فوق خریداری شده از سوی طرف روسی شده است.

واقعیت رسانه فتنه از زبان خودش

سایت جرس، وابسته به شورای دونفره فتنه گران، در سومین سالگرد راه اندازی آن، با «مسعود بهنود» یکی از کارشناسان رسانه ای ضدانقلاب مصاحبه کرد و در آن، مشکلات رسانه های ضدانقلاب و ناکارآمدی آنان را پس از سه سال، مورد بررسی قرار داد. مسعود بهنود با اعلام اینکه «در یک سال گذشته همه بلایی که بر سر رسانه های اپوزیسیون آمده، بر سر جرس هم آمده است»، گفت: «کاربران بدون اینکه لازم باشد از جزئیات اطلاعی داشته باشند، این احساس را می کنند که جرس کم مطلب تر و کم توان تر شده است و این هم چیزی نمی تواند باشد جز اینکه توان خودش را از دست داده و با همت چند نفر دارد سعی می کند سینه خیز باقی بماند.» وی ادامه داد: «برخی حتی تصور می کردند که با این جنبش می توان نظام جمهوری اسلامی را براندازی کرد، این همه توقع و بار بر دوش جنبش [فتنه] سبز، خیلی سنگین بود، برای همین هم می توان گفت در نهایت این همه آمال و آرزوی بیهوده در نهایت، بی اقبالی به جنبش سبز در ایران را منجر شد.»

به بهانه انفجار بورگاس به ایران حمله کنید!

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، حادثه انفجار فرودگاه بلغارستان را که در آن فردی با اصلیت الجزایری به یک اتوبوس با سرنشینان اسرائیلی حمله کرد، بهانه مناسبی برای حمله رژیم صهیونیستی به ایران دانست. «جان بولتون» از سیاستمداران نومحافظه کار آمریکا، از اسرائیل خواسته است به تلافی آنچه او کشته شدن گردشگران اسرائیلی در حادثه انفجار تروریستی در فرودگاه بورگاس بلغارستان خوانده است، به ایران حمله کند. وی گفته است وقت آن رسیده که اسرائیل از تهدید کردن دست بردارد و حمله به ایران را آغاز کند. این در حالی است که پلیس بلغارستان فیلم و عکسی را از مظنون به بمب گذاری در فرودگاه بورگاس منتشر کرد که بر اساس آن، فردی به نام «مهدی غزالی» با اصلیت الجزایری و دانمارکی عامل انفجار این اتوبوس معرفی شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1210

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.