ارتش سوریه در جدیدترین حملات خود در پایتخت و شهرهای مختلف این کشور، این مناطق را از وجود افراد مسلح پاکسازی کرد. به گزارش خبرگزاری ها، در پی انفجار اخیر دمشق که مرگ شماری از فرماندهان ارشد سوری را به همراه داشت، ارتش سوریه با توانمندی جدیدی در عرصه ظاهر شد و با کمک مردم ...

ارتش سوریه در جدیدترین حملات خود در پایتخت و شهرهای مختلف این کشور، این مناطق را از وجود افراد مسلح پاکسازی کرد.

به گزارش خبرگزاری ها، در پی انفجار اخیر دمشق که مرگ شماری از فرماندهان ارشد سوری را به همراه داشت، ارتش سوریه با توانمندی جدیدی در عرصه ظاهر شد و با کمک مردم توانست ضربات مهلک و تمام کننده ای را متوجه افراد مسلح کند.انفجار اخیر دمشق که به جان باختن و جراحت شماری از فرماندهان و مقامات نظامی و امنیتی این کشور انجامید، روح تازه ای را به نظامیان برای مبارزه با تروریست ها دمید و وحدت میان ارتش و مردم را بیشتر کرد. در عملیات سه روز اخیر بیش از ۲۰۰۰ نفر از عناصر مسلح کشته شدند. دیروز نیز در ادامه این عملیات، بیش از ۴۰ فرد مسلح در پایتخت به هلاکت رسیدند و سه خودروی حامل تیربار آنها منهدم شد. ده ها تن از افراد مسلح نیز قبل از آنکه کشته شوند خود را تسلیم ارتش کردند. مناطق «سیده زینب»، «القابوق» و «برزه» پاکسازی شد و ارتش منطقه «المزه» را نیز عصر دیروز منطقه امن اعلام کرد.در محله المیدان زندگی عادی جریان دارد و استاندار دمشق پس از حضور در این منطقه، به مردم وعده داد که خرابی ها را بازسازی کند. شماری از مردم و جوانان نیز خود رأساً کار بازسازی را شروع کردند. واحد مرکزی خبر با انتشار خبر فوق، شادمانی مردم المیدان را نیز به خاطر شکست تروریست ها گزارش کرد. در شهر حلب تروریست ها پس از تحمل ضربات سنگین، مردم را هدف قرار دادند و پاهای دو جوان سوری را قطع کردند. این شهر نیز از وجود تروریست ها پاکسازی شد.

در مناطق مرزی سوریه هم تحولات به نفع دولت رقم خورده است؛ عراق مرزهایش با سوریه را تحت کنترل گرفت و به تعداد پاسگاه های مرزی افزود. ۱۳ تروریست نیز در حالی که تلاش می کردند از اردن وارد خاک سوریه شوند، دستگیر شدند.

ترکیه مرزهای خود را با سوریه بست

دولت ترکیه که یکی از همپیمانان تروریست ها بوده و از همان روزهای نخست به آنها کمک می کرده است، اکنون مجبور شده است مرزهای خود با سوریه را ببندد. علت این اقدام یکجانبه آنکارا، به آتش کشیده شدن کامیون های ترانزیت این کشور در نزدیکی مناطق مرزی بوده است.در منطقه مرزی «باب الحواء» سوریه، ۹ کامیون دولت ترکیه به آتش کشیده شده است.در یکی از مساجد شهر اسلامبول نیز مردم برای قربانیان حملات تروریستی در سوریه، نماز میت غیابی برگزار کردند.

در واقع مردم با این اقدام نمادین، سیاست های آمریکایی آنکارا در منطقه را به چالش کشیدند. در این میان، رهبر حزب سعادت ترکیه از سیاست خارجی دولت آنکارا انتقاد کرد و گفت، غربی ها تلاش می کنند میان دو کشور ترکیه و سوریه جنگ به راه اندازند.

علت شکست تروریست ها

به اعتقاد کارشناسان، تروریست های فعال در سوریه و حامیان خارجی آنها قصد داشتند با راه اندازی درگیری علیه دولت سوریه، مردم این کشور را با خود همراه کنند، ولی با شکست این طرح و خصوصاً وحدت تنگاتنگ میان مردم و ارتش در پی کشته شدن وزیر دفاع، آنها رأساً طی دو روز اخیر وارد فاز عملیاتی و نبرد علیه ارتش شدند. در این شرایط، ارتش نیز با تمام قوا به میدان آمد و پاسخ های کوبنده داد که سبب متلاشی شدن افراد مسلح گردید.طبق آخرین خبرها همه مناطق پایتخت به طور کامل پاکسازی شد و شمار تلفات تروریست ها نیز به ۲۰۰ تن رسید. ارتش خود را برای ریشه کنی باقیمانده های تروریستی در بقیه مناطق آماده می کند.از سوی دیگر دبیرکل سازمان ملل متحد برای ارزیابی اوضاع سوریه دو نفر از مشاوران خود را به این کشور اعزام می کند.اتحادیه عرب نیز روز گذشته نشستی را برای بررسی تحولات سوریه برگزار کرد.

 

//


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1208

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.