«خدا خانم کلینتون را حفظ کند که با قاطعیت در برابر سیاست گفتگوی اوباما قرار گرفت. خانم هیلاری کلینتون کسی بود که متوجه شد با جمهوری اسلامی جز با فشار و قدرت نباید رفتار کرد.» // [-] اندازه متن [+] به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز، “شهرام همایون” مدیر و مجری تلویزیون ماهواره ...
«خدا خانم کلینتون را حفظ کند که با قاطعیت در برابر سیاست گفتگوی اوباما قرار گرفت. خانم هیلاری کلینتون کسی بود که متوجه شد با جمهوری اسلامی جز با فشار و قدرت نباید رفتار کرد.»

//
[-] اندازه متن [+]

به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز، “شهرام همایون” مدیر و مجری تلویزیون ماهواره ای “کانال یک” (ChannelOne) پنجشنبه ۲۹تیر (July.19) میزبان “ایرج فاطمی” فعال سیاسی، و “علیرضا نوری زاده” ژورنالیست، بود.

در این برنامه همایون خطاب به نوری زاده گفت: «شما یک چهره انحلال طلب و برانداز هستید. شما آخرین چهره ای هستید که تلویزیون “صدای امریکا” (VOA) را ترک کردید و بعد از شما دیگر چهره براندازی -حداقل به طور ثابت- در این تلویزیون وجود ندارد. آیا این اتفاق نشان دهنده تحول و تغییر رویکرد در صدای امریکاست؟»

نوری زاده پاسخ داد: «من دوست ندارم اینگونه به این اتفاق بیندیشم. خیلی جالب است؛ شنیدم که یکی از دوستان نزدیک و قدیمی من در جایی گفته بود که من به علت تفسیرهای غلطی که ارائه می دادم، از صدای امریکا اخراج شده ام؛ یا اینکه می گویند میلیون ها دلار از صدای امریکا پول گرفته ام و رفته ام. این برداشت ها خصوصا از ناحیه دوستان نزدیک خیلی تأمل برانگیز است.»

در ادامه، ایرج فاطمی به گفتگو پیوست و گفت: «آقای “برژینسکی” [استراتژیست صاحب نام و مشاور امنیت ملی اسبق امریکا] از مدت ها قبل مذاکراتی را با وزارت خارجه امریکا به طور غیررسمی شروع کرده و اکنون به طور علنی گفته است که با شخص اوباما وارد مذاکره خواهد شد تا قانعش کند که با ایران رفتار ملایمت آمیزی داشته باشد و مسائل را با گفتگو حل و فصل کنند.»

وی از نوری زاده پرسید: «آیا این تحولات در تلویزیون صدای امریکا که در حقیقت سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده است، می تواند ناشی از تغییر رویه ای باشد که برژینسکی از آن سخن می گوید؟»

نوری زاده در جواب گفت: «برژینسکی اصلا نفوذی در تلویزیون صدای امریکا ندارد. او و برخی افراد دیگر حرف هایی زده اند اما آن ها تصمیم گیرنده نیستند. اوباما از ابتدا سیاست گفتگو با ایران را سرلوحه قرار داده بود. در اولین پیام نوروزی اوباما، برای اولین بار رئیس جمهور امریکا در پیام خود جمهوری اسلامی ایران را مورد خطاب قرار داد و در اوج جنبش سبز پیام فرستاد. این سیاست کلی اوباما است. اما خدا خانم “کلینتون” را حفظ کند که با قاطعیت در برابر این سیاست قرار گرفت. خانم هیلاری کلینتون کسی بود که متوجه شد با جمهوری اسلامی جز با فشار و قدرت نباید رفتار کرد.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1201

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.