مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان گفت: بندرعباس در سه ماهه نخست امسال با ترانزیت۸۶۱ هزار و۳۶۴ تن کالا و اختصاص سهم ۲۸ درصدی از کل ترانزیت ورودی، فعال‌ ترین مرز ترانزیتی کشور بوده است. به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز کوروش جهانبخش با اشاره به سهم عمده حمل و نقل جاده‌ای ...
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان گفت: بندرعباس در سه ماهه نخست امسال با ترانزیت۸۶۱ هزار و۳۶۴ تن کالا و اختصاص سهم ۲۸ درصدی از کل ترانزیت ورودی، فعال‌ ترین مرز ترانزیتی کشور بوده است.

به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز کوروش جهانبخش با اشاره به سهم عمده حمل و نقل جاده‌ای کشور در جابجایی کالا دراین مدت گفت: هرمزگان به ویژه بندرعباس با عنایت به وجود زیرساخت‌ها و امکانات مناسب جاده‌ای و بندری از جمله بندر شهید رجایی، بیشترین سهم ترانزیت کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان، در مدت یادشده از مجموع سه هزارو۴۰ هزار تن کالای ترانزیتی خروجی ۸۶۲ هزار تن معادل ۲۸ درصد از بندر امام، ۴۵۲ هزار تن معادل ۱۵ درصد از بندرعباس، ۲۲۰ هزار تن معادل هفت درصد از دوغارون و ۵۰ درصد از سایر مرزها خارج شده است.

وی با بیان اینکه این جایگاه از بین۳۲ مرز فعال کشور شامل ۲۲ مرز زمینی و ۱۰ مرز آبی، به دست‌ آمده است، افزود: پس از بندرعباس مرزهای پرویزخان و باشماق در کردستان، بازرگان در آذربایجان‌غربی و سرخس در خراسان ‌رضوی به ترتیب با ۲۴، ۱۱، ۹ و ۹ درصد به عنوان فعال ترین مرزهای کشور در ورود کالاهای ترانزیتی به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، این مسئول همچنین یادآور شد: در سه ماهه نخست سال جاری از میزان سه میلیون و۴۰ هزارتن کالا ترانزیتی حمل شده،۸۶۱ هزار و۳۶۴ تن کالا از مرز بندرعباس و ۷۲۷ هزار و۷۲۱ تن از مرز پرویزخان و مابقی از سایر مرزهای کشور وارد شده است.

جهانبخش گفت:۱۵ درصد از کالاهای ترانزیتی از پنج مرز مزبور و بیش از ۵۹۶ هزار تن از سایر مرزها وارد کشور شده است.


وی افزود: عمده‌ کالاهای ترانزیت شده در این مدت کالاهایی نظیر مواد سوختی، انواع پنبه،کالای ساختمانی، لوازم خانگی، وسایل نقلیه باری و مسافری است

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1161

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.