تهران- درخشش دانش آموزان ایرانی در المپیادهای علمی زیست شناسی و ریاضی، برگزاری ششمین نشست شورای سازمان همکاری های فضایی در تهران و تاسیس بزرگترین آزمایشگاه لرزه ای خاورمیانه در ایران از جمله مهمترین رویدادهای علمی ایران در هفته گذشته بود. طراحی و ساخت رادار شناسایی در کشور محققان کشور موفق به طراحی و ...

 

تهران- درخشش دانش آموزان ایرانی در المپیادهای علمی زیست شناسی و ریاضی، برگزاری ششمین نشست شورای سازمان همکاری های فضایی در تهران و تاسیس بزرگترین آزمایشگاه لرزه ای خاورمیانه در ایران از جمله مهمترین رویدادهای علمی ایران در هفته گذشته بود.

طراحی و ساخت رادار شناسایی در کشور

محققان کشور موفق به طراحی و ساخت یک ‘رادار شناسایی’ شدند که به فرودگاه‌های کشور در ایجاد یک شبکه ارتباطی قوی و سریع در مواقع عادی یا بحران کمک می کند.

مراحل طراحی، ساخت و راه اندازی این ‘رادار شناسایی’ توسط متخصصان داخلی و شرکت دانش بنیان و با حمایت ستاد توسعه فناوری هوافضا انجام شده است.

* نانو ساختارهای چند جزئی فلزی به عنوان محرک هورمون رشد در گیاهان تولید شد

برای نخستین بار در کشور و به همت پژوهشگران جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ، ۴ نانو ساختار چند جزیی فلزی به عنوان محرک هورمون رشد در گیاهان تولید شد.

‘پوریا بی پروا لنگرودی ‘ پژوهشگر جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: نانو ساختارهای جدید از ترکیبات اکسید فلزی و ارگانو متالیک چند جزئی بوده که برای بررسی در حوزه کشاورزی تولید شده است.

* انجام پروژه های مشترک فضایی بین کشورهای عضو اپسکو

سرپرست سازمان فضایی ایران از انجام پروژه های مشترک فضایی میان کشورهای عضو شورای همکاری فضایی آسیا و اقیانوسیه (APSCO) خبر داد.

سازمان APSCO با هدف توسعه همکاری های فضایی و ماورای جو و نیز انجام پروژه های مشترک تحقیقاتی در سال ۲۰۰۵ با عضویت چهار کشور تاسیس شد و از سال ۲۰۰۸ میلادی پس از تصویب اساسنامه با ۹ عضو رسمی فعالیت خود را در چین پی گرفته است.

*برپایی ششمین نشست شورای سازمان همکاریهای فضایی در تهران

ششمین نشست شورای سازمان همکاریهای فضایی (APSCO ) روز سه شنبه با حضور ۴۷ نماینده از ۹ کشور جهان در تهران تشکیل شد.

‘محمد شاطرزاده ‘ قائم مقام امور بین الملل سازمان فضایی ایران در حاشیه برپایی این نشست دو روزه گفت: مرکز آموزش شورای سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه به زودی راه اندازی می شود و در این مرکز دوره های آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد ، دکترا و فوق دکترا برگزار می شود .

* ۱۰ خدمت عمومی الکترونیک در هفته دولت به مردم ارایه می شود

معاون پشتیبانی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری از ارایه ۱۰ خدمت جدید در هفته دولت خبر داد.

‘احمد بزرگیان’ روز سه شنبه در پنجمین همایش نظام اداری الکترونیکی در دانشگاه شهید بهشتی افزود: در هفته دولت پرتال iranmardom.ir به مردم معرفی خواهد شد و در ابتدای کار این پورتال به ارائه‌ و خدمت به مردم خواهد پرداخت که از میان این خدمات دو خدمت که به دریافت مجوز الکترونیکی برگزاری همایش‌ها و سامانه مشاوره‌ مدیریتی الکترونیکی مربوط می‌شود.

* زیرساخت های لازم برای ارایه خدمات الکترونیک در کشور فراهم شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر آمادگی سازمان ها در ارایه خدمات به صورت الکترونیک تاکید کرد و گفت : درحال حاضر زیرساخت های لازم برای ارایه خدمات الکترونیک فراهم شده است .

دکتر ‘رضا تقی پور’ روز دوشنبه در مراسم گشایش پنجمین همایش نظام اداری الکترونیک در دانشگاه شهید بهشتی گفت: طرح های مختلفی با موضوع چگونگی ارایه خدمات به صورت الکترونیک با همکاری دانشگاه های کشور انجام شده و به همت محققان و کارشناسان وزارت ارتباطات بسیاری از شاخص های فناوری اطلاعات در کشور فعال شده است .

* کسب چهار مدال دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی زیست شناسی

تیم المپیاد دانش آموزی زیست شناسی جمهوری اسلامی ایران در بیست و سومین المپیاد جهانی زیست شناسی موفق به کسب سه مدال نقره و یک مدال برنز شد.

‘شهریار فغانی’، ‘اندیشه طلایی ‘و ‘علیرضا مجد ‘مدال نقره المپیاد زیست شناسی و ‘مسیح فلاحتیان ‘مدال برنز را کسب کردند.

* کسب مدال های رنگارنگ دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی ریاضی

دانش آموزان ایرانی موفق شدند در پنجاه و سومین المپیاد جهانی ریاضی در آرژانتین سه مدال طلا، دو مدال نقره و یک مدال برنز کسب کنند.

‘ الک بدروی’ ، ‘ پدرام صفایی ‘ و ‘ مینا دلیرروی فرد ‘ مدال طلا، ‘ امیرعلی معین فر’ و ‘ علیرضا فلاح’ مدال نقره و ‘ گودرز مهر ‘ مدال برنز را در این دوره از المپیاد برای ایران کسب کردند.

* گسترش زمینه های همکاری سازمان پژوهش ها و دانشگاه ‘ ait’ تایلند

رییس مرکز علوم و انتقال فاوری کشورهای های حاشیه اقیانوس هند سازمان پژوهش های علمی و صنعتی گفت: در بازدیدی که ‘ سعید ایراندوست ‘ رییس دانشگاه ‘ait’ تایلند ( دانشگاه فناوری آسیا ) از سازمان داشت، قرار شد همکاری این دانشگاه و سازمان پژوهش ها گسترش یابد.

‘ محمود مولی نژاد افزود: در بازدیدی که سال گذشته رییس دانشگاه ‘ait’ تایلند از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران داشت ۹ پروژه تحقیقاتی مشترک بین طرفین به امضا رسید.

* راه اندازی بزرگترین آزمایشگاه لرزه ای خاورمیانه در ایران

کلنگ احداث آزمایشگاه پیشرفته مهندسی سازه و ژئوتکنیک روز یکشنبه با حضور رییس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و جمعی از مسوولان به زمین زده شد.

‘ عباسعلی تسنیمی ‘ رییس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در مراسم کلنگ زنی آزمایشگاه پیشرفته لرزه ای گفت: احداث این آزمایشگاه یکی از پروژه های بسیارمهم و فرامنطقه ای است و با توجه به زلزله خیز بودن کشور ، ضرورت انجام تحقیقات آزمایشگاهی پیشرفته در زمینه مهندسی زلزله که بتواند پاسخگوی نیازهای حال و آینده پروژه های عمرانی کشور باشد ، بیش از پیش احساس می شد.

*پژوهشگران ایرانی موفق به تکثیر سلول های بنیادی در محیط آزمایشگاهی شدند

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری موسسه رویان در پژوهشی بی نظیر در جهان، موفق به تکثیر سلول های بنیادی اسپرماتوگونی از بیماران آزواسپرمی در محیط آزمایشگاهی شدند.

دکتر ‘مرتضی کروجی’ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گروه آناتومی و مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی در این مورد توضیح داد: نیمی از موارد ناباروری به دلیل فاکتورهای مردانه است که ۱۰ درصد از این موارد ناباروری به دلیل بیماری آزواسپرم است.

*انجام موفقیت آمیز نخستین عمل جراحی مایوتومی مری به روش لاپاروسکوپیک در کودکان

رییس بخش جراحی فوق تخصصی بیمارستان میلاد از انجام موفقیت آمیز نخستین عمل جراحی مایوتومی مری به روش لاپاروسکوپیک در کودکان در بیمارستان میلاد بر روی کودک ۷ ساله مبتلا به آشالازی ( بیماری عملکرد مری ) خبر داد.

دکتر ‘محمود سعیدا افزود : این عمل جراحی به روش جراحی لاپاراسکوپیک درکودکان از جدید ترین روش هایی که از موفقت کامل برخوردار بوده و مزیت عمل جراحی لاپاراسکوپیک مانند عمل جراحی باز را داراست .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1156

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.