این روزها تابش آفتاب بسیار شدید شده است و حفاظت از پوست در مقابل تشعشعات آن به امری بسیار مهم تبدیل شده است. // استفاده از کرم های ضد آفتاب و مواد شیمیایی ممکن است در برخی مواقع از پوست شما محافظت کند اما می توانند مشکلاتی را نیز برای پوست ایجاد کنند. در این ...

این روزها تابش آفتاب بسیار شدید شده است و حفاظت از پوست در مقابل تشعشعات آن به امری بسیار مهم تبدیل شده است.

//

استفاده از کرم های ضد آفتاب و مواد شیمیایی ممکن است در برخی مواقع از پوست شما محافظت کند اما می توانند مشکلاتی را نیز برای پوست ایجاد کنند. در این مطلب قصد داریم مواد غذایی‌ای را به شما پیشنهاد دهیم که قادرند از پوست شما در مقابل نور آفتاب محافظت کنند.

گوجه فرنگی:

چند سال پیش تحقیقاتی در کشور آلمان انجام شد. در این تحقیقات محققان دوگروه از مردم را انتخاب کردند. یک گروه از گوجه استفاده می کردند و گروه دیگر از خوردن آن محروم بودند. تحقیقات تکمیلی نشان داد گروهی که از گوجه استفاده می کردند تا ۳۳ درصد پوستی مقاوم تر در مقابل نور خورشید داشتند.

همچنین تحقیقات نشان می دهد مصرف روزانه ۴۰ گرم گوجه می تواند تا ۴۰ درصد بیشتر جلوی تشعشعات خورشید را بگیرد.

 

هندوانه:

این روزها در هر میوه فروشی که پا بگذارید حتما با هندوانه های آب دار و هوس انگیزی روبرو می شوید. این هندوانه ها نه تنها می توانند تشنگی شما را بعد از یک روز سخت کاری رفع کنند بلکه برای محافظت از پوستتان نیز بسیار عالی هستند. سعی کنید از هندوانه به صورت کاملا خنک استفاده کنید تا بیشترین تاثیر را بر روی پوست شما داشته باشد.

 

ویتامین C:

خوردن میوه هایی مانند پرتقال و فلفل سبز برای شما می تواند بسیار مفید باشد. ویتامین C می تواند پوست شما را تا ۳۰ درصد در مقابل آفتاب مقاوم تر کند. در این میان بهتر است از پرتقال استفاده کنید چرا که دارای ویتامین های B1 وB2 نیز هست. این ویتامین ها می تواند گردش خون و همچنین متابولیسم پوست را نیز افزایش می دهد.

 

http://rasekhoon.net/userfiles/Article/1390/narimani/farvardin/00151411.jpg

لیمو:

شاید از جمله موادی باشد که دارای ویتامین C است اما خودش به تنهایی می تواند جای چندین ضد آفتاب را برای شما بگیرد. لیمو با داشتن سیتریک اسید خود به تنهایی می تواند برای شما یک ضد آفتاب بسیار عالی باشد و همچنین سیستم داخلی بدن را نیز کاملا تنظیم می کند. لیمو یک میوه ضد پیری است و متابولیسم بدن را نیز افزایش می دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1117

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.