مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی با تاکید بر اینکه ۱۱۰۰میلیارد تومان برای خرید تضمینی ۱٫۵ میلیون تن گندم پرداخت شده گفت: علاقه‌ای به واردات نداریم، ولی نمی‌توان امنیت غذایی مردم را با آمار غلط به خطر انداخت.   به گزارش پیارم به نقل از فارس, عباس قبادی در گفت‌وگو ، اظهار داشت: تاکنون ۱٫۵ میلیون ...

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی با تاکید بر اینکه ۱۱۰۰میلیارد تومان برای خرید تضمینی ۱٫۵ میلیون تن گندم پرداخت شده گفت: علاقه‌ای به واردات نداریم، ولی نمی‌توان امنیت غذایی مردم را با آمار غلط به خطر انداخت.

خبرگزاری فارس: پرداخت 1100میلیارد تومان برای خرید 1.5 میلیون تن گندم/ هر جا گندم باشد، می‌خریم

 

به گزارش پیارم به نقل از فارس, عباس قبادی در گفت‌وگو ، اظهار داشت: تاکنون ۱٫۵ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به نرخ تضمینی خریداری شده است و بهای آن هم به موقع و سر ساعت پرداخت شده‌است.

وی افزود: تا امروز  ۱۱۰۰میلیارد تومان پول نقد بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان داده‌ایم و در کمتر از یک ساعت پول خرید تضمینی گندم پرداخت شده است.

* پول کشاورز را در کمتر از یک‌ساعت می دهیم

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در خرید سایر کالاهای کشاورزی اگر دقت کنیم، چنین اتفاقی نیفتاده است، به طوری که کشاورزانی که سال گذشته چای به وزارت جهاد فروخته‌اند، هنوز موفق به دریافت پولشان نشده‌اند، اما کمتر از یک ساعت پول کشاورز را می‌دهیم و این در تاریخ کشور بی‌نظیر بوده است.

* خرید گندم از داخل به نفع ماست

وی با بیان اینکه بعضی افراد مریض گفته‌اند، خرید تضمینی به خوبی صورت نگرفته است، گفت: اینکه تولید گندم چقدر است، یا اینکه کشاورز به ما گندم نمی‌فروشد، بحث دیگری است، اما من از همین تریبون اعلام می‌کنم، در هر نقطه‌ای از کشور که وزارت جهاد کشاورزی، استانداری‌ها و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند، گندم وجود دارد، ما مرکز خرید می‌زنیم.

قبادی گفت: خرید گندم از داخل به نفع ما است، ما جان به لب می‌شویم، تا یک کشتی گندم وارد کشور شود، در حالی که اگر از داخل کشور گندم خرید کنیم خیلی به نفع ما است.

* هر جا لازم باشد با ماشین خودم می‌روم پول نقد می‌دهم و گندم می‌خرم

وی افزود: تمام استانداری‌ها را بسیج کرده‌ایم، تا در هر جای کشور که گندمی وجود دارد خریداری شود و اگر وزارت جهاد آدرس بدهد که در کجا گندمی وجود دارد و ما نخریده‌ایم، همین امروز با ماشین خودم به آنجا می‌روم و پول نقد می‌دهم و گندم می‌خرم.  اینکه می‌گویند گندم وجود دارد، اما دولت نمی‌خرد نادرست است.

معاون وزیر صنعت گفت: من مسئول امنیت غذایی مردم در بخش گندم هستم و نمی‌توانم بر اساس آمار نادرست امنیت غذایی کشور را به خطر بیندازم، هر کسی ادعا می‌کند ما گندم نخریده‌ایم، آدرس بدهد.

* مگر کشور را می‌توان با آمار غلط اداره کرد؟

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ علاقه‌ و عشقی به واردات ندارد، ما برای آنکه گندم از کشورهای دیگر وارد کنیم، باید بجنگیم تا از بانک مرکزی ارز بگیریم، خرید خارجی سختی‌ها و دشواری‌های خودش را دارد.

قبادی گفت: وقتی کشور نیاز داشته باشد ما باید وارد کنیم. سال گذشته در واردات کنجاله تأخیر به وجود آمد و اگر وارد نمی‌کردیم، می‌دانید چه اتفاقی می‌افتاد؟ مگر کشور را می‌توان با آمار غلط اداره کرد؟

* واردات ۷۰۰ هزار تن گندم  از اروپا و آسیا

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در پاسخ به این سؤال که تاکنون چقدر گندم وارد کشور شده است؟ گفت: تا این لحظه  ۷۰۰ هزار تن گندم وارد کشور شده است.

وی افزود: عمده خرید گندم از کشورهای اروپایی و آسیایی صورت گرفته است.

قبادی در پاسخ به این که برخی مدیران جهاد کشاورزی اعلام کرده‌اند خرید تضمینی گندم ۲.۵میلیون تن بوده است، گفت:

این آمارها را تکذیب می‌کنم و از اول سال تا کنون فقط ۱.۵ میلیون تن گندم کشاورزان ایرانی به نرخ تضمینی خریداری شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4880

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.