مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان حاجی آباد از حال و روز مردمی برایمان می گوید که در منطقه ای کوهستانی ، صعب العبور و به دور از امکانات رفاهی و بهداشتی روزگار می گذرانند . به گزارش پیارم  ؛ مرادی در ادامه ی گفتگوهای خود در خصوص مشکلات اهالی منطقه کوشاه  گفت :مردم ...

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان حاجی آباد از حال و روز مردمی برایمان می گوید که در منطقه ای کوهستانی ، صعب العبور و به دور از امکانات رفاهی و بهداشتی روزگار می گذرانند .

download (1)

به گزارش پیارم  ؛ مرادی در ادامه ی گفتگوهای خود در خصوص مشکلات اهالی منطقه کوشاه  گفت :مردم این منطقه  برای امرار معاش خود به شغل دامداری و دامپروری مشغول هستند ولیکن با وجود خشکسالی ها و فاصله ی به نسبت دور از مرکز شهرستان  درآمد چندانی از این راه نیز عایدشان نمی شود .

وی گفت : یکی دیگر از معضلات مردم این منطقه ، بحران کم آبی و بی آبی است  ، حتی با وجود ۲۰ مورد تعویض تانکرهای آب شرب در سال گذشته توسط کمیته امداد ، همچنان مردم روستای کوشاه کمبود آب را در این منطقه احساس می کنند .

یکی از اهالی روستا با گلایه از وضعیت جاده و نبود امکانات رفاهی و بهداشتی می گوید : این منطقه که ما در آن زندگی می کنیم ، دارای معادن است  ولی ما با اینکه روی گنج راه می رویم همچنان رنج می کشیم و به سختی زندگی می کنیم .

او گفت : مسئولان بایستی به ظرفیت های منطقه چه از نظر معدن و چه از نظر گردشگری توجه کنند و برای مشکلات و وضعیت  جاده و آب چاره اندیشی کنند تا از مهاجرت اهالی به شهرها جلوگیری شود .

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان حاجی آباد گفت : کمیته امداد در راستای ارتقای وضعیت معیشت خانوار های تحت حمایت دراین منطقه سال گذشته مبلغ ۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال مستمری به افراد تحت پوشش در این منطقه پرداخت کرده است .

مرادی گفت : توزیع ۱۴۰ مورد کیسه  آرد ،اهدای ۲۵ مورد جهیزیه ی ۲۰ میلیون ریالی ،احداث ۲۵۰ مورد سرویس بهداشتی و نیز اعطای ۴۰ مورد وام اشتغال و خودکفایی به مبلغ ۲۴۰ میلیون ریال از جمله خدمات کمیته امداد در سال ۹۴ برای افراد تحت حمایت در منطقه کوشاه می باشد .

وی خاطر نشان کرد : منطقه ی کوشاه احمدی با ۶ هزار نفر جمعیت دارای ۳۹ روستای پراکنده  است که در فاصله ی ۲۲۰ کیلومتری شمال شرقی مرکز شهرستان حاجی آباد قرار دارد .

 ۲۸۰خانوار از مردم دهستان کوشاه بخش احمدی تحت پوشش کمیته امداد هستند و همچنین تعداد ۳۷ نفر از ایتام این منطقه دارای حامی هستند .

امدادگران تلاشگر کمیته امداد هرمزگان برای خدمت رسانی و ارائه ی امکانات به مردم این روستا از مناطق صعب العبور  و بدون جاده ی این منطقه عبور می کنند تا نور امید را در خانه های نیازمندان روشن نگه دارند .

با وجود تلاش امدادگران در زمینه ی خدمت رسانی به نیازمندان این منطقه ؛ همچنان جای تلاش و همکاری وجود دارد و نیز نیاز به همکاری و تعامل سایر ارگان ها و دستگاه ها ی دولتی و مردمی در این راستا احساس می شود .

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان حاجی آباد در پایان با تقدیر از خدمات جامعه ی خیران و مردم نیکوکار و نوع دوست به مددجویان و نیازمندان ، خواستار مشارکت برای خدمت رسانی و برطرف سازی مشکلات منطقه ی کوشاه احمدی شد .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=54722

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.