استاندار هرمزگان گفت: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم به جای اینکه واردکننده باشیم، به صادرکننده گندم تبدیل شده‌ایم.   به گزارش پیارم به نقل از خبرگزارى فارس از بندرعباس، جاسم جادری شامگاه یکشنبه در اولین همایش تجلیل از گندم‌کاران نمونه استان هرمزگان با بیان اینکه امروز تولید گندم در کشور به مرز بیش از ۱۴ ...

استاندار هرمزگان گفت: امروز با افتخار اعلام می‌کنیم به جای اینکه واردکننده باشیم، به صادرکننده گندم تبدیل شده‌ایم.

 خبرگزاری فارس: اکنون به صادرکننده گندم تبدیل شده‌ایم

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزارى فارس از بندرعباس، جاسم جادری شامگاه یکشنبه در اولین همایش تجلیل از گندم‌کاران نمونه استان هرمزگان با بیان اینکه امروز تولید گندم در کشور به مرز بیش از ۱۴ میلیون تن رسیده است، اظهار کرد: سالیان قبل گندم به کشور وارد می‌کردیم اما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم به جای اینکه وارد کننده باشیم، به صادر کننده تبدیل شدیم و بار دیگر در تولید گندم خودکفا شده‌ایم.

وی ادامه داد: خودکفایی در تولید گندم نشان‌دهنده هنر مدیریتی در دولت یازدهم است که کار آسانی نبوده و با مدیریت مناسب به دست آمده و سرمایه و فکر و توان دولت در خدمت به اعتلای کشور به کار گرفته شده است.

استاندار هرمزگان افزود: در بخش کشاورزی مشکلات زیادی داریم که باید با مطالعه، آموزش و توانمندسازی کشاورزان به لحاظ علمی حل شود.

جادری به افزایش میزان خرید تضمینی گندم در هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: از رقم ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن به خرید تضمینی ۶۲ هزار تن گندم طی سال جاری رسیده‌ایم که ناشی از تلاش و برنامه‌ریزی بوده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تبیین کرد: نان در سفره ما حرف اساسی را می‌زند و اگر درست فرآوری شود، دور ریز نخواهیم داشت و نیاز است روی پخت و قیمت نان و نگه داری گندم فکر و کار بیشتری شود.

وی توضیح داد: تولید گندم در استان به ۶۲ هزار تن رسیده و مصرف ما در استان ۲۰۰ هزار تن است که باید به سمت ذخیره‌سازی مورد نیاز برویم و احداث سیلوی نگهداری گندم در استان طی سال جاری باید تعیین تکلیف شود.

در این همایش از گندم‌کاران نمونه استان هرمزگان تجلیل و قدردانی شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=57363

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.