رئیس دادگستری حاجی آباد گفت: کمیته پایش و رصد فضای مجازی با هدف نظارت و جلوگیری از جرایم انتخاباتی در شهرستان تشکیل شد. ...

به گزارش پیارم  حجت الاسلام ابراهیمی رئیس دادگستری حاجی آباد در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخابات ۱۴۰۰ ، حاجی آباد افزود: هدف اصلی در مرحله اول پیشگیری از جرایم در این حوزه است و چنانچه جرمی به وقوع پیوست طبق مقررات اقدام خواهد شد.
حجت الاسلام ابراهیمی بر تبیین و اطلاع رسانی جرایم انتخاباتی با همکاری مردم و مسوولان در فضای مجازی برای برگزاری قانونی و مناسب این رخداد در شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: ابتدا با تبیین و اطلاع رسانی جرایم انتخاباتی تلاش خواهیم کرد تا با آگاهی بخشی، رویکرد پیشگیرانه مدنظر قرار گیرد.
این مسوول با اشاره به اینکه طبق سنوات گذشته در دستگاه قضا شعب ویژه‌ای مربوط به جرایم انتخاباتی تشکیل و اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود یادآور شد: تلاش می شود مواردی که در فضای مجازی و کانال‌های اجتماعی در مورد تخلف انتخاباتی اتفاق می‌افتد در مرحله نخست تذکر داده شود تا در فضایی مسالمت آمیز انتخابات سالم و پرشور برگزار گردد.
ابراهیمی بیان کرد: عناوین مجرمانه که در قانون ذکر شده ممکن است در فضای حقیقی یا فضای مجازی اتفاق بیافتد که مجازات خاص خود را دارد و مواردی که در فضای مجازی رخ می‌دهد قبل از شروع تبلیغات رسمی انتخابات شکل می گیرد.
ابراهیمی با اشاره به قدرت نفوذ فضای مجازی، استفاده موثر از ظرفیت بزرگان و متنفذان برای جلوگیری از تشنج‌های احتمالی و همچنین ارائه توصیه‌های لازم به فعالان فضای مجازی جهت آگاهی مردم از قانون انتخابات را هدف از برگزاری این نشست اعلام کرد.
وی افزود: در این نشست مقرر شد روزانه مطالبی از قانون انتخابات، جرائم و مجازات‌های انتخاباتی در فضای مجازی جهت آگاهی مردم و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی قرار گیرد.
ابراهیمی با اشاره به برخی جرائم ارتکابی در فضای مجازی آن هم در بستری که استکبار جهانی و دشمنان نظام و انقلاب و مزدوران و اذناب آنان با ایجاد زمینه های تبلیغات سوء رسانه ها و محافل خبری بیگانه، تولید محتوای انحرافی و شبهه برانگیز را در دستور کار قرار داده بر ضرورت هوشیاری و مراقبت مدیران گروه ها و کانالهای فعال در فضای مجازی تأکید کرد.

وی با بیان نقش و اهمیت فضای مجازی در عرصه تبلیغات انتخاباتی و تشریح آسیب های ناشی از بروز ماهیت مجرمانه برخی اقدامات انجام گرفته در این بستر،رصد فضای مجازی را بعنوان مهمترین محور اقدامات بازدارنده ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی دانست و تصریح کرد:هر چند برخورداری از روحیه ولایتمداری در بین مردم شهرستان حاجی آباد تا حدود زیادی موجب می شود در این خصوص نگرانی ها کمتر به نظر برسد؛ ولی منطق عقل و تدبیر حکم می کند تا با رصد و پایش دقیق فضای مجازی به ویژه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اجازه و مجال جولان و عرض اندام برای فرصت طلبان و سوء استفاده کنندگان فراهم نشود.
امام جمعه شهرستان حاجی آباد در نشست توجیهی فعالان فضای مجازی شهرستان در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی گفت : تاثیر فضای مجازی بر حوزه سیاسی و اجتماعی به ویژه در عرصه انتخابات قابل توجه است و اگر این فضا درست مدیریت شود بدون شک از فرصت های مثبت آن می توان برای آگاهی بخشی و حضور پرشور مردم و تبلیغات قانون مدارانه بهره گرفت .

حجت الاسلام شریفی اظهار نمود : اگر فعالیت ها و تبلیغات انتخاباتی در چارچوبی منطقی و قانونمند صورت نگیرد احتمال اشتباه در انتخاب اصلح افزایش خواهد یافت، به همین جهت شورای پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی تشکیل و رصد فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته است که به طور مستمر ضمن بررسی این فضا با تخلفات آن برخورد شود .
وی از فعالان فضای مجازی خصوصا مدیران گروه های فعال در این فضا خواست : با قوانین انتخابات و جرائم و تخلفات انتخاباتی آشنا بوده تا خدای ناکرده افرادی به دلیل عدم آگاهی به قانون، دچار مشکل نشوند .

امام جمعه حاجی آباد افزود : با توجه به شرایط منطقه و جریانات اخیر، انتخابات پیش‌رو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی باید در زمان قانونی و در چارچوب قوانین به دور از تخریب ، شایعه و اتهام زنی به دیگر نامزدها انجام پذیرد .

حجت الاسلام شریفی گفت : از هواداران نامزدهای انتخاباتی انتظار می رود به نکات مثبت و برجسته داوطلب مورد نظر خود اشاره کرده و از برنامه های مدنظر وی دفاع و دیگر نامزدها را مورد تخریب قرار ندهند .

وی در پایان ادامه داد : امیدواریم با همراهی و مشارکت همه عزیزان فعال در عرصه فضای مجازی انتخاباتی سالم ، آرام ، امن و بدور از هرگونه تنش و حاشیه با حضور حداکثری مردم برگزار گردد .

در ادامه فعالین فضای مجازی به بیان عملکرد خود در این فضا پرداخته و خواهان دریافت آمار و اطلاعات جامعی در موضوعات مختلف از سوی مدیران و مسئولین جهت نشر در کانال‌ها و گروه‌ها شدند .

برچسب ها :

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=72740

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.