کمیته التور با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان حاجی آباد و نماینده آب و فاضلاب روستایی ، مسئولین مبارزه با بیماریها، بهداشت محیط ، بیماریهای روده ای ، آزمایشگاه بیمارستان و مرکز بهداشت شهرستان در دفتر ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان حاجی آباد برگزار شد . به گزارش پیارم، دکتر اقتدار بختیاری ...

کمیته التور با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان حاجی آباد و نماینده آب و فاضلاب روستایی ، مسئولین مبارزه با بیماریها، بهداشت محیط ، بیماریهای روده ای ، آزمایشگاه بیمارستان و مرکز بهداشت شهرستان در دفتر ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان حاجی آباد برگزار شد .

به گزارش پیارم، دکتر اقتدار بختیاری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان حاجی آباد توضیحاتی در خصوص بیماری التور و اهمیت آن در صورت رخداد اپیدمی داد ؛ در ادامه مهندس ایرانمنش در زمینه راههای انتقال و پیشگیری و همچنین وضعیت بیماری در ایران مطالبی عنوان کرد .

وی تصریح کرد : پیگیری در خصوص ترمیم مخازن آب ، تعیین و تکلیف وضعیت آب روستاهای فاقد شبکه لوله کشی توسط سلامت محیط و آب و فاضلاب روستایی ، تشدید بازرسی از رستورانها و مراکز بین راهی و ممنوعیت استفاده از سالاد و سبزی در رستورانها و چلوکبابی توسط سلامت محیط در دستور کار قرار گرفت .

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان حاجی آباد اظهار داشت : از دیگر اقدامات این شبکه در راستای پیشگیری از بروز بیماری التور ، آموزش نحوه تهیه کلر مادر جهت بهورزان در روستا های فاقد لوله کشی آب آشامیدنی ، تامین کلر مادر جهت توزیع در روستاهای فاقد شبکه لوله کشی توسط سلامت محیط و آب فاضلاب روستایی انجام شد .

شایان ذکر است : واحد سلامت محیط و واحد بیماریهای شهرستان حاجی آباد اقدام به تهیه و توزیع تراکت و پمفلت آموزشی در سطح مراکز ، خانه های بهداشت ، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی جهت آگاهی عموم مردم نمود .

و همچنین در همین راستا تهیه پودر ORS و توزیع در سطح مراکز و خانه های بهداشت توسط سلامت خانواده و بیماریهای شبکه بهداشت شهرستان صورت گرفت .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=55169

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.