امام جمعه حاجی آباد گفت: کشوری دارای اقتدار است که در بُعد جمعیتی اولا دارای  سنی جوان یا حداقل میانسال باشد ثانیا دارای میزان باروری مناسب و پویا باشد و ثالثا  نیروی با سواد، متخصص و ماهر داشته باشد. ...

به گزارش پیارم. حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه حاجی آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد:بر اساس سناریوی رشد پایین جمعیتی که سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۰ منتشر کرده است، اگر ایران به همین صورت به ادامه جایگزینی جمعیتی بپردازد و برنامه‌ ای برای تعادل آن نداشته باشد در ۸۰ سال آینده جمعیت ۳۱ میلیونی را تجربه خواهد کرد.

حجت الاسلام شریفی ادامه داد: از این میان ۴۷ درصد این جمعیت را افراد سالمند بالای ۶۰ سال تشکیل می دهند. این تهدید به اندازه ای جدی است که سیاست مداران غربی صراحتا آن را موثرتر از هر برنامه و اقدام دیگر تلقی نموده و عنوان می کنند که از فکر کردن در مورد حمله پیش دستانه علیه ایران اجتناب کنید چرا که آمارهای جمعیتی و تغییر نسل در ایران به نفع حکومت ایران نیست.

وی افزود:با عنایت به قدرت تعیین کننده جمعیت در معادلات بین المللی و ترس و نگرانی آمریکا از قدرت گرفتن کشورهای اسلامی سبب شد تا این کشور و کشورهای اروپایی به کاهش رشد جمعیت در کشورهای جهان سوم، به خصوص جمعیت کشورهای اسلامی به عنوان یکی از پایه های استراتژیک در سیاست خارجی و بین المللی توجه داشته باشند.

امام جمعه حاجی آباد تصریح کرد:کشوری دارای اقتدار است که در بُعد جمعیتی اولا دارای  سنی جوان یا حداقل میانسال باشد ثانیا دارای میزان باروری مناسب و پویا باشد و ثالثا  نیروی با سواد، متخصص و ماهر داشته باشد.

شریفی افزود: طبق فرمان امیرمؤمنان به مالک اشتر نخعی به عنوان فرماندار مصر، مسئول و رئیس باید توجه بیشتر و ویژه ای به مستمندان و نیازمندان و تهیدستان و از کار افتادگان داشته باشد، نباید مسئول مغرور پُست و مقام خود شده و به خود مشغول شود و از رسیدگی به حال ضعفا سستی کند و با ناراحتی و بی مهری و کم لطفی برخورد نماید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=73121

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.