امامدادی یکی از کشاورزان روستای طارم شهرستان حاجی آباد ، توانست برای نخستین بار در مزرعه خود، کلم بروکلی ارگانیک برداشت کند. به گزارش پیارم؛ بهزاد امامداد، در خصوص فعالیت خود و برداشت این محصول گفت: از سال ۸۰ اقدام به فعالیت کشاورزی در روستای طارم کردم و با کاشت محصولاتی مانند خیارسبز ، بادمجان، ...

امامدادی یکی از کشاورزان روستای طارم شهرستان حاجی آباد ، توانست برای نخستین بار در مزرعه خود، کلم بروکلی ارگانیک برداشت کند.
به گزارش پیارم؛ بهزاد امامداد، در خصوص فعالیت خود و برداشت این محصول گفت: از سال ۸۰ اقدام به فعالیت کشاورزی در روستای طارم کردم و با کاشت محصولاتی مانند خیارسبز ، بادمجان، ذرت، گندم، خرما و گوجه‌فرنگی ارگانیک، موفقیت هایی به دست آورده ام.
وی در ادامه گفت: بعد از اتمام محصول خیارسبز ارگانیک در بهمن‌ماه سال گذشته، باید زمین را برای کشت بعدی آماده می‌کردم. با توجه به خالی بودن بخشی از زمین، در اواخر د ماه اقدام به کاشت بذر کلم بروکلی در مساهت ۵۰۰۰متر مربعی کردم.
امامدادی افزود: دوره این کاشت و برداشت در مجموع ۳ ماه به طول انجامید و از دو بذر ایرانی و خارجی استفاده کردم، در طول این دوره از هیچ‌گونه سم و حتی کود شیمیایی استفاده نکردم و از همان خاک و کود دامی ذخیره شده در خاک کشت قبلی بهره بردم و با نظارت کارشناسان مرکز خدمات کشاورزی حاجی آباد به نتایج بسیار خوبی رسیدم.
وی اظهار داشت: او از تجربه خود در این زمینه راضی ام ولی متاسفانه بازاری برای فروش محصول ندارم و کلم بروکلی هایی که با هزار امید کاشتم روی دستم مانده است.
پیش‌بینی می‌شود وی در این مساحت حدود ۵ تا ۷ تن محصول برداشت کند که نتیجه‌ای بسیار خوب است.
وی در ادامه خاطر نشان شد: در بخش سبزیجات نیز اقلامی مانند خیار سبز، کاهو، گوجه‌فرنگی، بادمجان برداشت می‌شود که اکنون نیز کلم بروکلی به نحو بسیار مطلوب و راندمان بالا کاشته شده است.
این کشاورز ادامه داد: متاسفانه امسال کشاورزان گندم کار ضرر زیادی کردند قیمت گندم خیلی پایین بود و ما نتوانستیم حتی هزینه کاشت و نگهداری محصول گندم خودمان هم در بیاوریم متسفانه قیمت خیلی از کالاها دولت گران کرده ولی به گندم که رسید هیچ تغیری در قیمت گندم ایجاد نشد و ما امسال خیلی در زمینه ماشت گندم ضرر کردیم.
امامدادی گفت: شهرستان حاجی آباد با توجه به شهرایط آب و هایی که دارد شرایط کاشت خیلی از محصولات را دارد ولی متاسفانه کشاورز از سوس هیچ اورگانی حمایت نمی شود و محصول کشاورز در زمین خراب می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67940

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.