امام جمعه حاجی آباد با بیان اینکه آمریکا در حال تجربه دوران افول کدخدایی خود است؛ اظهارکرد: اکنون دوران شکست آمریکایی‌ها در جهان فرا رسیده است؛ ایران با مقاومت و قدرت‌نمایی این شکست را آشکارتر می‌کند. ...

به گزارش پیارم:  حجت الاسلام شریفی امام جمعه حاجی آباد در گفت وگو با پیارم با اشاره به اتفاقات اخیر در امریکا افزود: امروز دیگر امریکا نمی تواند ادعا کند با در اختیار داشتن قدرت نظامی بزرگ، می تواند کدخدای جهان باشد.
حجت الاسلام شریفی بیان داشت: امروز ترامپ در عرصه سیاست خارجی و داخلی با یک شرایط سخت روبه رو است، شکست سختی در موضوع انتقال کشتی های نفتی به کشور ونزوئلا و موشک باران عین الاسد متحمل شد؛ به همین دلیل احساس می کند آن جایگاهی که را که در خاورمیانه به عنوان کشوری قدرتمند و برقرار کننده صلح و ثبات داشته است دچار تزلزل شده و ضعفشان در مقابل قدرت ایرانی ها آشکار شده است.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر آمریکا به دلیل رفتارهای ترامپ متحدان خود را در اروپا و شرق دور از دست داده؛در فضای داخلی هم با وضعیت وخیم در بحران کرونا و ضعف آشکار دولت در مقابله با آن مواجه است به همین جهت آمریکایی ها به حوادثی نیاز دارند که این مشکلات و ضعف ها را بپوشانند و توجه افکار عمومی آمریکا و جهان را به خطرات ساخته شده معطوف کنند.
قدرت آمریکا رو به افول و زوال است
امام جمعه حاجی آباددر ادامه با اشاره به روند افول قدرت آمریکا طی چهار دهه گذشته گفت: با نگاهی واقع‌بینانه به تغییر و تحولات سیاسی و ژئوپلیتیکی منطقه و جهان می‌توان دریافت که قدرت آمریکا رو به افول و زوال است و آمریکای کنونی به مراتب ضعیف‌تر و بی‌آبروتر از آمریکای چهار دهه گذشته شده، البته ممکن است این سقوط پس از تقابل و چالش جهانی برای آمریکائی‌ها رخ دهد.
حجت الاسلام شریفی در ادامه با اشاره به قدرت‌گیری جمهوری اسلامی ایران در برابر افول قدرت آمریکا اظهار داشت: در شکست آمریکائی‌ها برای دسترسی مطلوب به اهدافشان در افغانستان و عراق و البته دیگر صحنه‌ها، انقلاب اسلامی تاثیر گذار بوده است و حمایت سیاسی و مشاوره نظامی ایران بود که باعث شکست آمریکا و متحدان غربی و عربی و برخی کشورهای منطقه در سوریه و شکست تروریست‌های تکفیری در حلب و موصل شد.

وی تاکید کرد: دست‌های ناپاک آمریکایی‌ها به خون ملت‌های مظلوم در یمن، عراق، سوریه، فلسطین و افغانستان آلوده است و آنان حتی با ترور سردار سرافراز اسلام شهید قاسم سلیمانی مرتکب قبیح‌ترین اقدام شدند و اکنون این طبیعت است که انتقام این اعمال ظالمانه و ضدبشری را از سردمداران آمریکایی می‌گیرد.

امام جمعه حاجی آباد تاکید کرد: ریشه قدرت‌های استکباری و نظام خودکامه درحال از بین رفتن است و به زودی ستون‌های آن فروکش خواهد کرد. برخی از کشورهای جهان که آمریکا را قدرت بزرگ می‌دانند امروز شاهد این وضعیت هستند که آمریکایی‌ها در کنترل معترضان و عصبانیت مردم خود در برابر تبعیض نژادی درمانده شده‌اند.
وی گفت: پس از بازی سیاسی ترامپ با ویروس کرونا اکنون قتل جورج فلوید و افزایش خشونت‌ها درپی چالش تبعیض نژادی در آمریکا، این کشور را در مسیر نابودی قرار داده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=71783

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.