عباسعلی کدخدایی با اشاره به مسائل مطرح شده در خصوص مخالفت شورای نگهبان با انتخابات الکترونیک اظهار داشت: انتخابات الکترونیک مطالبه شورای نگهبان از دستگاه‌های مختلف است و شورا به جد از نهادهای مختلف می‌خواهد که اقدامات لازم را برای برگزاری انتخابات الکترونیک انجام دهند. به گزارش پیارم به نقل از عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای ...
عباسعلی کدخدایی با اشاره به مسائل مطرح شده در خصوص مخالفت شورای نگهبان با انتخابات الکترونیک اظهار داشت: انتخابات الکترونیک مطالبه شورای نگهبان از دستگاه‌های مختلف است و شورا به جد از نهادهای مختلف می‌خواهد که اقدامات لازم را برای برگزاری انتخابات الکترونیک انجام دهند.

به گزارش پیارم به نقل از عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پاسخ به سوالی در خصوص زمان آغاز روند بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات میان دوره‌ای مجلس اظهار داشت: هنوز تاریخ دقیقی برای بررسی پرونده‌ها مشخص نشده ولی با توجه به اینکه سال آینده انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستاها را هم در پیش داریم، شورای نگهبان کار بررسی صلاحیت‌ها را در یک فاصله هفتاد روز تا پنجاه روز از زمان ثبت نام تا انتخابات انجام خواهد داد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه “آیا این امکان وجود دارد افرادی که در دور اول احراز صلاحیت نشده‌اند در دور دوم تایید صلاحیت شوند؟” گفت: تایید یا عدم تایید کاندیداها توسط شورای نگهبان مربوط به همان دوره‌ای است که در آن کاندیدا شده‌اند و اگر شخصی در دوره‌ی بعد مجددا کاندیدا شود، شورا هم مجددا پرونده وی را بررسی خواهد کرد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که اگر شخصی در دوره‌ای تایید شده باشد، تا در دوره‌های بعدی مدارک و اسنادی وجود نداشته که باعث عدم تایید وی شود، همچنان تایید شده باقی می‌ماند و اگر شخصی هم احراز صلاحیت نشده باشد تا مدارکی ارائه ندهد که نظر شورا را تغییر دهد، عدم صلاحیت وی به قوت خود باقی خواهد ماند.

کدخدایی با اشاره به مسائل مطرح شده در خصوص مخالفت شورای نگهبان با انتخابات الکترونیک اظهار داشت: انتخابات الکترونیک مطالبه شورای نگهبان از دستگاه‌های مختلف است و شورا به جد از نهادهای مختلف می‌خواهد که اقدامات لازم را برای برگزاری انتخابات الکترونیک انجام دهند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که مربوط به انتخابات دستی است در انتخابات الکترونیک حل می‌شود عنوان کرد: برگزاری انتخابات الکترونیک منوط به فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب و مخصوصا حل شدن مشکلات امنیتی است.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: اساسی ترین مشکل انتخابات الکترونیک، مشکل امنیتی است و از آنجایی که شورای نگهبان حافظ آراء مردم است و وظیفه صیانت از آراء را برعهده دارد؛ باید مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موجود برطرف شود تا شورا هم اطمینان کافی در خصوص حفاظت از آراء مردم را داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=56729

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.