نخستين كارگاه توليدي پوشاك فاطمه الزهرا که با همکاری بسیج سازندگی و یک بانو کارآفرین (دختر بس اقاپور) در حاجی اباد راه اندازی و 50 نفر را مشغول به کار کرده است. ...

به گزارش پیارم، مسئول بسیج سازندگی حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار ما افزود: کارگاه تولیدی فاطمه الزهرا هم اکنون حدود یک سال است که فعالیت دارد و این کارگاه به همت بسیج سازندگی سپاه حاجی آباد و همکاری یکی از تولید کنندگان پوشاک حاجی آباد سرکار خانم آقا پور راه اندازی شده است.
هاشمی بیان کرد: سالانه ۱۵ هزار دست پوشاک مورد نیاز کارکنان و کارگران بیمارستان، مداراس، لباس نظامی در این کارگاه تولیدی پوشاک تولید می شود.
وی با اشاره به اینکه این کارگاه در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی راه اندازی شده است گفت: این کارگاه به طور مستقیم برای ۱۰ خانم سرپرست خانوار شغل ایجاد کرده است راه اندازی این کارگاه نمونه بارز ایجاد اشتغال در راستای اقتصاد مقاومتی است.


مسئول بسیج سازندگی حاجی آباد با اشاره به اینکه مشاغل خرد و کوچک موجب پیشرفت جامعه می شود افزود: اقتصاد هر جامعه با راه اندازی مشاغل خرد و کوچک رشد می کند و توسعه و پیشرفت هر جامعه در گرو ایجاد اینگونه مشاغل است.
هاشمی تصریح کرد: طی این یکی دو ساله ۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای کارگاههای زود بازده پرداخت شده است.
وی افزود: در حال حاضر نیز ۵۰ نفر از بانوان سرپرست خانواردر حال آموزش در زمینه خیاطی هستند که ۳۰ نفر آنها در خانه مشغول خیاطی هستند و ده نفر نیز در خود کارگاه تولیدی مشغول هستند.
مسئول بسیج سازندگی حاجی آباد با بیان اینکه این کارگاه علاوه بر اینکه زمینه اشتغال را برای ده خانوار به طور مستقیم ایجاد کرده است، هرساله این کارگاه بخشی از لباس مدارس خانوده های نیازمند را نیز تامین می کند و امسال حدود ۵۰ دست لباس در بین خانواده های نیازمند توزیع شده است.

وی افزود: هرساله که نمایشگاه ویژه مدارس در شهرستان برپا می شود این تولید با حضور در نمایشگاه اجناس تولیدی خود که شامل لباس مدارس پسرانه و دخترانه می باشد به قیمت تعاونی به مشتریان عرضه می کند.
به گفته هاشمی رئیس بسیج سازندگی حاجی اباد فعالان عرصه اقتصادی مقاومتی در شرایط حاضر افسران جنگ اقتصادی هستند و به تعبیر رهبر انقلاب کسانی که در عرصه اقتصادی همت و تلاش می‌کنند حکم جهادگر را دارند.
وی ادامه می دهد: برای اینکه بتوانیم در مقابل فشارهای اقتصادی دشمن از جمله همین تحریم ها مقابله کنیم باید هر کس در هر جایی که ساکن است دست به تولید و اشتغال بزند در این صورت است که می توان با این توطئه دشمن مقابله کرد.

اشتغال‌زایی بانوی کارآفرین حاجی آبادی در کارگاه کوچک خیاطی

دختر بس آقا پور بانوی خلاق و کارآفرین حاجی آبادی بالغ بر ۱۱ سال در زمینه خیاطی فعالیت دارد و تاکنون به بیش از ۱۰۰نفر مهارت خیاطی آموزش داده است
دختر بس آقاپور بانوی کارآفرین حاجی آبادی در گفتگو با خبرنگار پیارم، اظهار داشت: همیشه در زندگی به دنبال این بودم که به دیگران کمک کنم نه اینکه منتظر باشم تا کسی از من دستگیری کند .
این بانوی کارآفرین افزود: در حال حاضر ۱۰ نفر ثابت در کارگاه خیاطی من مشغول به کار هستند که بسیاری از آن ها بی سرپرست یا تحت پوشش کمیته امداد هستند همچنین به ۵۰ نفر هم آموزش کامل خیاطی داده ام که به طور مستقل خیاطی می کنند.
آقا پور بیان داشت: سال قبل با گرفتن ۳۰ میلیون تومان وام از بسیج سازندگی شروع به آموزش کردم و بعد از سه ماه در زمینه تولید لباس مدارس و بیمارستان فعالیتم را آغاز کردم و در حال حاضر سفارش از خارج از استان نیز در زمینه لباس های بیمارستانی، کیف و لباس بسیجی سفارش گرفته ام.
این بانوی کار آفرین افزود: در طول سال سه دوره کلاس آموزشی برای بانوان سرپرست خانوار یا کم بضاعت در شهرستان برگزار می کنیم و تا کنون بیش از ۱۰۰ نفر آموزش دیده اند که ۳۰ نفر آنها در حال حاضر مشغول به خیاطی هستند.
وی با اشاره به فراهم کردن زمینه اشتغال برای ۴۴ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم، گفت: در مجموع در خود کارگاه برای هشت نفر به‌صورت ثابت و تمام وقت و در خارج کارگاه برای ۳۸ نفر به‌صورت متغیر شغل ایجاد شده است.
آقاپور تاکید کرد:اجناس خارجی ها بازار پوشاک ایران را قبضه کرده اند این در حالی است که اگر تولید پوشاک داخلی مورد حمایت قرار بگیرید، اشتغال بسیار زیادی در این بخش می توان ایجاد کرد. در گذشته بیشتر خانم های ایرانی از خیاطی سر در می آوردند و خودشان پوشاک مورد نیازشان را تامین می کردند.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=70266

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.