با وجود مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم پرداخت وام ۱۰ میلیونی ازدواج، هنوز کسانی هستند که وام ۳ میلیونی را هم دریافت نکرده اند. به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا  آسان کردن امر ازدواج جوانان می تواند بسیاری از مشکلات آنان را مرتفع کرده و در جلوگیری از بسیاری ...
با وجود مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم پرداخت وام ۱۰ میلیونی ازدواج، هنوز کسانی هستند که وام ۳ میلیونی را هم دریافت نکرده اند.

به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا  آسان کردن امر ازدواج جوانان می تواند بسیاری از مشکلات آنان را مرتفع کرده و در جلوگیری از بسیاری از مفاسد اجتماعی در جامعه تاثیر گذار باشد.

 

از جمله موانع ازدواج که امروز گریبانگیر نسل جوان شده است، عدم ارائه وام به مزدوجین چه در زمانی که میزان این تسهیلات ۳ میلیون تومان و چه در زمانی است که آن را به میزان ده میلیون تومان افزایش داده اند. بانک ها هیچ تمایلی به ارائه این وام به دلیل پایین بودن بهره بانکی ندارند و معتقدند که سودی برای آنها ندارد.

 

با وجود اینکه مخارج ازدواج و تشکیل خانواده با توجه به اوضاع اقتصادی امروز جامعه بسیار سنگین شده است و وام ازدواج می تواند گره کوچکی از مشکلات جوانان را باز کند ولی بی توجهی های مسئولین به این موضوع باعث شده تا شرایط دریافت تسهیلات روز به روز سخت تر شود.

 

براساس این گزارش در فروردین ماه سال جاری و با مصوبه مجلس شورای اسلامی به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی موظف شد تا بانک ها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند که به اندازه سهم خود از مجموع سپرده های قرض الحسنه پس انداز و جاری در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند.

 

اما با اینکه جوانان چشم به دریافت این تسهیلات دوخته اند، متاسفانه بانکها در پرداخت این وام تعلل می ورزند و با وجود آنکه جوانان زیادی امروزه در نوبت دریافت وام هستند ولی بانک‌ها تسهیلاتی پرداخت نمی‌کنند و روند پرداخت وام ازدواج را متوقف کرده اند.

 

وام ۳ میلیونی را هم نمی دهند!

 

یک زوج جوان در پاوه در این باره به خبرنگار هزار ماسوله گفت: متاسفانه تا قبل از تصویب پرداخت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی، ما اقدام به ثبت نام وام ۳ میلیون تومانی در سامانه در سال گذشته کردیم اما تاکنون مورد تایید قرار نگرفته است.

 

آنها تاکید کردند: از زمانی که این تسهیلات به ده میلیون تومان افزایش یافت، به پرداخت آن توسط بانکها خیلی امیدوار بودیم که متاسفانه با هر بار پیگیری پاسخ مشخصی را به ما ارائه نمی دادند.

 

هر نوع تعللی در پرداخت تسهیلات ازدواج با برخورد مجلس همراه خواهد شد

 

نماینده مردم پاوه و اورامانات نیز در چند روز اخیر با تاکید بر ضرورت تسهیل شرایط اعطای وام ازدواج از سوی بانک ها،گفت: با توجه به منابع دیده شده در بودجه ۹۵ کل کشور هر نوع تعللی در پرداخت تسهیلات ازدواج با برخورد مجلس همراه خواهد شد.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اظهارات اخیر مسئولان اقتصادی کشور مبنی بر اینکه منابع بانک ها برای تسهیلات دهی کافی نیست، افزود: این استدلال درست نبوده زیرا بانک ها علاوه بر منابع دارایی های بسیاری دارند که می توانند با استفاده از آن ها روند تسهیلات دهی را از سر بگیرند.

 

وی با بیان اینکه منابع برای تخصیص وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج در بودجه ۹۵ دیده شده است، تصریح کرد: با توجه به منابع دیده شده در بودجه هر نوع تعللی در پرداخت تسهیلات ازدواج با برخورد مجلس همراه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در صورت ادامه روند تاخیر در پرداخت تسهیلات ازدواج کمیسیون اقتصادی مجلس با دعوت از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی پیگیر موضوع خواهد بود، گفت: باید مسئولان اقتصادی دولت پاسخگوی تاخیر در پرداخت تسهیلات باشند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها :

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=56661

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.