چین از آمریکا خواست به جای دخالت در امور دیگر کشورها به بهانه نقض حقوق بشر، به نقض حقوق بشر در کشور خود بپردازد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی پیارم به نقل از په نقل از فارس، مقامات چین از آمریکا خواستند از هرگونه دخالتی در مسایل داخلی دیگر کشورها به بهانه نقض حقوق بشر، ...

چین از آمریکا خواست به جای دخالت در امور دیگر کشورها به بهانه نقض حقوق بشر، به نقض حقوق بشر در کشور خود بپردازد.

image150453

به گزارش شبکه اطلاع رسانی پیارم به نقل از په نقل از فارس، مقامات چین از آمریکا خواستند از هرگونه دخالتی در مسایل داخلی دیگر کشورها به بهانه نقض حقوق بشر، خودداری کند. خبرگزاری اسپوتنیک امروز (پنج‌شنبه) نوشت، مقامات چین از آمریکا خواستند از رفتار کردن در مقام قاضی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها و تجاوز به حاکمیت و استقلال دیگر کشورها به بهانه نقض حقوق بشر، خودداری کند.

وزارت امور خارجه چین با بیان این مطلب گفت، برای آمریکا بهتر است به امور داخلی خود پرداخته و به مساله نقض حقوق بشر در داخل این کشور توجه داشته باشد و از دخالت در امور داخلی دیگر کشورها بپرهیزد.
خانم «هوآ چونیانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز در پاسخ به اظهارات «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا گفت «چین دولتی است که قانون در آن حکومت می‌کند و کلیه مسایل آن در چهارچوب قانون عمل می‌شود. ما از مقامات آمریکا می‌خواهیم به نقض حقوق بشر در کشور خود بپردازند و از دخالت در امور داخلی دیگر کشورها به بهانه حقوق بشر دست بردارند».
این اظهارات وزیر امور خارجه چین بعد از بیانیه روز چهارشنبه (دیروز) آمریکا و درخواست مقامات آمریکایی از چین برای آزادی زندانیان سیاسی و آزادی «لیو زیااوبو» برنده جایزه نوبل مطرح شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=25084

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.