همزمان با هفته دولت در شهرستان حاجی آباد پنج پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر یک میلیاردو 231 میلیون ریال با حضور فرماندار و مسئولین شهرستان به بهره برداری  رسید. ...

به گزارش پیارم حاجی آباد  حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد به نیابت از ۵ پروژه عمرانی شامل ،  آبرسانی و ساماندهی گلزار شهدای روستای محمد آباد و کشکوئیه ، بهسازی معابر روستای علی آباد، غسالخانه روستای چاه تل شماره سه ، سکوی نماز روستای سید جوذر و پارک بوستان روستای طاشکوئیه ساختمان دهیاری روستای کهه را افتتاح کرد.

افتتاح ساختمان دهیاری روستای کهه

در چهارمین روز از هفته دولت و با حضور فرماندار حاجی آباد ساختمان دهیاری روستای کهه از توابع بخش مرکزی شهرستان حاجی آباد با اعتباری بالغ بر ۵۰۰میلیون ریال به بهره برداری رسید.

فرماندار حاجی آباد در مراسم افتتاح ساختمان دهیاری روستای کهه با تقدیر از فعالیتهای دولتمردان در استان هرمزگان علی الخصوص شهرستان حاجی آباد گفت:  باید سعی کنیم با افتتاح پروژه های مختلف بارقه امید را در دل مردم شریف و شهید پرور منطقه روشن کنیم تا دشمنان اسلام و انقلاب همواره نا امید و ناکام باقی بمانند.

وی انقلاب را ثمره خون شهدا یاد کرد و بر تکریم خانواده های شهدا و مردم توسط مسئولان دولتی تاکید کرد.

نخستین تماشاخانه حاجی آباد راه اندازی شد

ساختمان تماشاخانه که سالیان دور از آن به عنوان سینما استفاده می شد ، مدت زمان زیادی راکد مانده بود که با همت اداره ارشاد شهرستان و اعتباری بیش از ۱۲۰ میلییون ریال مرمت و جهت استفاده هنرمندان تئاتر راه اندازی شد.

حمید جهانگیری در جریان بازدید از این تماشاخانه با اشاره به اهمیت هنر تئاتر در ارتقای کیفیت زندگی اجتماعی مردم گفت: در بخش فرهنگ و هنر به هر میزان که کار شوداندک  است و چون هنر و فرهنگ شناسنامه یک کشور محسوب می شود باید توجه ویژه ای به این بخش داشته باشیم و هیچ گاه نباید به آن نگاه ابزارینداشته باشیم.

فرماندار حاجی آباد با بیان اینکه هنر یک زبان انسانی و بین‌المللی و تبلور زیبایی‌هایی است که خالق اصلی آن خداوند است اضافه کرد:تئاتر یکی از «وسیله» هایی ست که می تواند افراد را به هدفشان یعنی داشتن زندگی خوب برساند.

وی خاطر نشان کرد: احساس تعلق به طبقه خاص از اجتماع با رفتن به تئاتری خاص در  نقطه ای خاص از شهر قطعا به مقبولیت اجتماعی و تجربه لحظاتی از زندگی خوب کمک خواهد کرد و تماشای تئاتر در هر نقطه ای می تواند تجربه های جدیدی را برای تماشاگران به ارمغان بیاورد.

جهانگیری گفت: بسیاری افراد همینکه به تئاتر می روند احساس داشتن امید به یک زندگی خوب را پیدا می کنند حال فرقی نمی کند تئاتری که می بینند از نظر فنی و محتوایی دارای کیفیت خوبی باشد یا اندکی بد ، اما امیدواریم مسئولان ارشاد شهرستان بتوانند با برنامه ریزی مناسب ، جمعیت جوان و هنرمند منطقه را تشویق کنند تا به هنرعلاقه مند شوند.

اجرای طرح هادی روستای باینوج

حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد در آیین افتتاح اجرای طرح هادی روستای باینوج بر ضرورت توجه به گسترش روستاها برای رفاه حال روستاییان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی تاکید کرد و گفت: ضروری است در اجرای طرحهای هادی مناطق،  مصالح و منابع به کار گیری شود که با فرهنگ و آیین هرمزگان و شهرستان حاجی آباد مطابقت داشته باشد.

وی اجرای طرح هادی در روستا‌ها را بسیار با اهمیت خواند و افزود: در اجرای طرح هادی روستاها حفظ ساختار سنتی روستاها در ابعاد گوناکون فرهنگی و اجتماعی با استفاده از منابع و مصالح بومی رایج و موجود در هر منطقه به راحتی امکان پذیر است که مسئولان امر باید همواره به این نکته توجه خاص داشته باشند.

فرماندار حاجی آباد همچنین خواستار رعایت دقت و ضرورت نظارت از سوی کارشناسان فنی طرح هادی روستایی شد.

بر اساس این گزارش اجرای طرح هادی روستای باینوج ۶ میلیارد و ۶۱۶ میلیون ریال هزینه در بر داشته است که اعتبار آن از محل اعتبارات استانی و اعتبارات داخلی بنیاد مسکن اختصاص پیدا کرده است.

این گزارش می افزاید: در طرح یاد شده یازده هزار و ۲۵۱ متر مربع عملیات زیرسازی و آسفالت و ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع عملیات احداث پیاده رو بوده که ۲۰۰ متر آن با استفاده از قلوه سنگ انجام شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68767

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.