روند استفاده شخصی از خودروهای پلاک قرمز یا دولتی در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل به گونه ای افزایش یافته که اغلب شب‌ها نیز مشاهده می شود، خیابان‌های میناب جولانگاه خودروهای دولتی است. به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛سو استفاده از خودروهای دولتی به عنوان بیت المال از جمله معضلاتی است ...

روند استفاده شخصی از خودروهای پلاک قرمز یا دولتی در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل به گونه ای افزایش یافته که اغلب شب‌ها نیز مشاهده می شود، خیابان‌های میناب جولانگاه خودروهای دولتی است.

به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛سو استفاده از خودروهای دولتی به عنوان بیت المال از جمله معضلاتی است که در سایه بی تفاوتی مقامات، سیستم های نظارتی و بی اعتنایی به قانون، این روزها در میناب دیگر به یک عرف تبدیل شده است.

علی رغم این که این موضوع بارها از طریق فعالان رسانه ای پیگیری و حتی منتشر شده است ولی برخورد با استفاده کنندگان خودروهای دولتی برای امور شخصی در میناب همچنان مسکوت مانده تا جایی که قبح استفاده از خودروهای دولتی برای انجام امور شخصی شکسته شده و بسیار مشاهده می شود که در روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری برخی کارکنان دستگاه‌ها برای شرکت در مجالس عزا و عروسی، رفتن به دانشگاه، خرید از بازار و تفریح و دریا از ماشین‌های دولتی استفاده می‌کنند.

استفاده از این خودروها به گونه ای افزایش یافته که اغلب شب‌ها نیز مشاهده می شود، خیابان‌های میناب جولانگاه خودروهای دولتی حامل زن و فرزند و اهل خانواده است.

شکی نیست که استفاده شخصی از خودروهای اداری نمونه ای از سوء استفاده از اموال دولت و بی احترامی به مقررات و قانون محسوب می شود.

متاسفانه بی اعتنایی مسئولان نسبت به غیرقانونی بودن استفاده از خودرهایی که در رده اموال دولتی قرار دارند در روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری و برای انجام امور شخصی در میناب به یک عرف تبدیل شده که مورد انتقاد شهروندان قرار گرفته است.

سعید درویشی از شهروندان مینابی در گفت و گو با هرمز اظهار داشت:وقتی فردی که دارای هر شغلی که باشد خودش قانون شکن است چگونه می تواند حداقل در حوزه کاری خود مدعی قانون باشند.

وی گفت:در کدام آیین نامه و قانون آمده که هر کس مسئول شد و یا در دستگاهی شروع به کار کرد حق دارد برای تردد هر روز ده ها کیلومتر از ماشین دولتی و اموال عمومی و بیت المال استفاده کند.

درویشی ادامه داد:علاوه بر این که برخی مدیران دستگاهای اجرایی میناب محل سکونتشان خارج از این شهرستان است و روزانه با خودرو و بنزین بیت المال تردد می کنند، برخی نیز از این خودروها برای گردش و تفریح و انجام امور شخصی استفاده می کنند.

وی گفت:از آنجایی که بودجه های ناشی از استفاده، تعمیرات، نگهداری و پرداخت هزینه های سوختی خودروهای دولتی از منابع و اعتبارات دولتی و بیت المال تأمین و پرداخت می شود لازم است دستگاه های نظارتی برای اجرای واقعی عدالت در جامعه، ضمن شناسایی افراد متخلف و قانون شکن با آنان برخورد جدی کنند.

درویشی افزود:همین سو استفاده از یک خودرو و انفعال مسئولان و مراجع نظارتی در برخورد می تواند منشا بسیاری از تخلفات دیگر در دستگاه های اداری و مجموعه های دولتی شود.

روح الله بخشوده از دیگر شهروندان میناب به خبرنگار هرمز گفت:متاسفانه نظارت و برخورد با استفاده‌ کنندگان شخصی از خودروهای دولتی در میناب بسیار ضعیف است چرا که برخی از خودروهای دولتی برای تهیه و خرید نان برای منزل، سرویس دهی به فرزندان برای حضور در مدرسه و رفت و آمد بین شهری استفاده می کنند.

وی اظهار داشت:به نظر می رسد خودروهای دستگاه های اجرایی در میناب ساماندهی مناسبی نشده اند که به راحتی از آنها در ساعات اداری، غیر اداری و حتی ایام تعطیل سو استفاده می شود.

بخشوده اظهار داشت:طبق قانون پلیس راه، راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی موظف هستند با متخلفان و افرادی که از خودروی دولتی و بیت المال استفاده شخصی می کنند برخورد قاطع و جدی کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=57717

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.