کسانی که بخش زیادی از پروتئین مورد نیاز خود را از محصولات گیاهی می‌گیرند و کمتر پروتئین‌های حیوانی می‌خورند، حتی در صورت داشتن عادت‌های ناسالمی مثل خوردن الکل و کشیدن سیگار، باز هم عمر طولانی‌تری دارند. به گزارش پیارم به نقل از  قدس آنلاین، وقتی بحث پروتئین در میان باشد، منبع آن به اندازه حجم ...

کسانی که بخش زیادی از پروتئین مورد نیاز خود را از محصولات گیاهی می‌گیرند و کمتر پروتئین‌های حیوانی می‌خورند، حتی در صورت داشتن عادت‌های ناسالمی مثل خوردن الکل و کشیدن سیگار، باز هم عمر طولانی‌تری دارند.

به گزارش پیارم به نقل از  قدس آنلاین، وقتی بحث پروتئین در میان باشد، منبع آن به اندازه حجم مصرفی اهمیت پیدا می‌کند.

دکتر مینگ- یانگ سونگ، محقق دانشگاه هاروارد که همراه با تیمش تحقیق مفصلی در این باره کرده، می‌گوید: «گیاهان در مقایسه با حیوانات منبع پروتئینی بهتری هستند. اگر مردم ناچار به انتخاب از بین محصولات حیوانی هستند، بهتر است از گوشت قرمز فرآوری شده دوری کنند و به جایش ماهی یا مرغ بخورند.»

سونگ و همکارانش بیش از ۱۳۰ هزار پرستار و حرفه‌ای‌های حوزه سلامت را به مدت چند دهه زیر نظر گرفتند.

بعد از در نظر گرفتن عواملی مثل سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، چاقی و کم تحرکی، به این نتیجه رسیدند که به ازای هر ۳ درصد افزایش کالری حاصل از پروتئین گیاهی، خطر مرگ در مدت تحقیق ۱۰ درصد کمتر می‌شد.

برعکس، هر ۱۰ درصد افزایش در کالری‌هایی که با خوردن پروتئین حیوانی به دست می‌آمد، با ۲ درصد افزایش خطر مرگ به هر دلیلی و ۸ درصد افزایش خطر مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی در دوره تحقیق مرتبط بود. ارتباط بین پروتئین حیوانی و مرگ و میر در بین کسانی که چاق بودند یا زیاد الکل می‌خوردند، حتی بیش‌تر هم می‌شد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها :

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=56667

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.