پرواز اولین پهپاد مقاومت ‌در عراق مجاهدان مقاومت اسلامی عراق برای نخستین بار یک هواپیمای بدون سرنشین را در منطقه عملیاتی «الاسحاقی» به پرواز در آوردند. این پهپاد «یسیر» نام دارد و توسط متخصصان جنبش حرکه النجباء که یکی از گروه‌های مقاومت اسلامی است به پرواز درآمده است. جنبش حرکه نجباء عراق که چندی پیش ...

پرواز اولین پهپاد مقاومت ‌در عراق

پرواز اولین پهپاد مقاومت ‌در عراق

مجاهدان مقاومت اسلامی عراق برای نخستین بار یک هواپیمای بدون سرنشین را در منطقه عملیاتی «الاسحاقی» به پرواز در آوردند.

این پهپاد «یسیر» نام دارد و توسط متخصصان جنبش حرکه النجباء که یکی از گروه‌های مقاومت اسلامی است به پرواز درآمده است.

جنبش حرکه نجباء عراق که چندی پیش قطعه موسیقی حماسی زیبایی درباره حاج قاسم سلیمانی ساخت و پس از استقبال چشمگیر جوانان کشورهای عربی از آن، خشم وهابی‌ها و سایر حامیان تکفیری‌ها را برانگیخت اینک برای اولین بار یک پهپاد را برای عملیات‌های شناسایی در آسمان عراق به پرواز درآورد.

این گروه که در جبهه‌های جنگ در برابر تروریست‌های بعثی – تکفیری داعش دستاوردهای بزرگی به دست آورده و تروریست‌های داعش را در کمربند امنیتی بغداد فلج کرده است وحشت دشمنان و به ویژه آمریکا را برانگیخته است. دولت آمریکا از شبیه شدن رزمندگان عراقی به حزب‌الله لبنان هراس دارد و برخی از سناتورهای این کشور ارتش عراق را نیز برای منافع خود خطرناک می‌دانند.

آمریکایی‌ها معتقدند که ارتش جدید عراق تفاوت بنیادین با ارتش زمان صدام دارد و به هیچ وجه نباید تقویت شود. به همین علت است که شرکت‌های آمریکایی از تحویل دادن هواپیما‌ها و تسلیحاتی که پولش را نیز بر اساس قرارداد گرفته‌اند، خودداری می‌کنند و حتی برای مقابله با داعش نیز، فقط به کرد‌ها سلاح‌های انفرادی می‌دهند. چراکه می‌گویند، پایه‌های این ارتش را شاگردان امثال ژنرال سلیمانی بنیان نهاده‌اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24963

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.