مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان از پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان حاجی‌آباد در سال ۹۶ خبرداد. به گزارش پیارم حاجی آباد، شاکررضا مریدی صبح امروز در نشست مشترک بخشداران، شوراها و شهرداران شهرستان حاجی‌آباد با بیان این که، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، باید مالیات ...

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان از پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان حاجی‌آباد در سال ۹۶ خبرداد.

به گزارش پیارم حاجی آباد، شاکررضا مریدی صبح امروز در نشست مشترک بخشداران، شوراها و شهرداران شهرستان حاجی‌آباد با بیان این که، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، باید مالیات خود را در محل فعالیت پرداخت کنند، اظهار داشت: دربند ح تبصره ۶ قانون بودجه ذکر شده که هر فعال اقتصادی و تولیدی مالیات ارزش افزوده را بایستی در شهر محل فعالیت پرداخت کند.

وی در ادامه با بیان اینکه مکاتبات لازم در این خصوص انجام شده افزود: اعلام می‌کنم، هرکس از این قانون سرباز بزند به دیوان محاسبات و بازرسی معرفی خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان ادامه داد: لیست واحدهای تولیدی و فعالین اقتصادی شهرستان حاجی‌آباد را با هدف تامین حق و حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان به اداره امور مالیاتی تحویل داده و طبق ماده ۱۶۹ شهرداری‌ها مکلفند اطلاعات خود را در اختیار امور مالیاتی قرارداده تا در آینده نزدیک به صورت سیستمی اراتباط اداره کل امور مالیاتی با شهرداری‌ها ایجاد شود.

مریدی با تاکید بر ضرورت افزایش هماهنگی فی مابین شهرداری‌ها و امور مالیاتی بیان داشت: این هماهنگی‌ها سبب موفقیت بیشتر امور خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به آمار پرداخت بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌های حاجی‌آباد در سال ۹۶ از طرف امور مالیاتی گفت: در سال ۹۵ بیش از ۲ میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان به شهرستان حاجی‌آباد از محل مالیات بر ارزش افزوده، اختصاص یافت، که این مبلغ در سال ۹۶ به ۱۲ میلیارد تومان ارتقاء یافت و مهم‌ترین دلیل افزایش این مبلغ پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان با تاکید برضرورت شفافیت و روشنگری در امور خاطر‌نشان کرد: مردم همکاری خوبی داشته‌اند و ما نیز بایستی جهت تشکر از همراهی مردم در ارائه خدمات ارزنده‌تر گام برداریم.

مریدی ادامه داد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با تکمیل و احداث پروژه‌های عمرانی و نام‌گذاری آن به ارمغان مالیات در راستای فرهنگ‌سازی پرداخت مالیات حرکت کنند.

وی نخستین اولویت خود را در هرمزگان آبادی شرق استان با توجه مشکلات عدیده موجود در این نقطه از استان دانست و افزود: محرومیت‌ها و مشکلات بخش احمدی و مناطق مختلف شهرستان حاجی‌آباد هم در اولویت قرار گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان با بیان اینکه امور مالیاتی بودجه هزینه‌ای برای شهرداری‌ها اختصاص نمی‌دهد تصریح کرد: اعتباراتی که در اختیار شهرداران و دهیاران قرار می‌گیرد با هدف تامین زیرساخت‌ها و پروه‌های عمرانی واریز خواهد شد.

مریدی با اشاره به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری گفت: با این اصلاحات می‌توان گفت در این حوزه عدالت برقرار شده است.

وی با اعلام قانون سهم ۳۰ درصدی روستاها و ۷۰ درصدی شهرها در خصوص مالیات ارزش افزوده در سال جاری بیان داشت: در سال ۹۶ توانستیم ۶۴ درصد نسبت به سال قبل پرونده‌ها را به روز کنیم و بالغ بر چندین پرونده را از خارج استان به هرمزگان بازگرداندیم .

مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان بیان داشت: در بحث ارزش افزوده، اداره کل امور مالیاتی، امین کل هرمزگان است و چیزی که هنر ما محسوب می‌شود، افزایش درآمدهای سالانه ما خواهد بود نه اینکه ازحق شهری به شهر دیگر واریز کنیم.

وی با اشاره به نظارت دقیق دستگاه‌های نظارتی بر فعالیت‌های سیستمی امورمالیاتی استان گفت: جمعیت مودی استان از طریق استانداری و وزارت کشور به ما اعلام شده و تمام اقدامات ما بر مبنای قانون صورت می‌پذیرد.

مریدی با اشاره به شرکت‌های شهرستان حاجی‌آباد بیان داشت: سرآمد این شرکت‌ها، شرکت عمران ماموت حاجی‌آباد است که پیگیری‌ها برای وصول این پرونده ادامه دارد، البته در زمینه درآمدهای کشاورزی شهرستان نیز طبق ماده ۸۱ از پرداخت مالیات معاف هستند ولی در اکثر شهرستان‌ها مشاهده شده در برخی فصول به ویژه فصل برداشت به اختیار عوارضی را بر خودروهای حمل محصولات کشاورزی وضع می‌کنند.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان بیان داشت: شهرستان حاجی‌آباد به عنوان ورودی استان و نماد هرمزگان محسوب می‌شود و مسؤولان این شهرستان می‌توانند با برنامه‌ریزی و اخذ عوارض قانونی در توسعه و زیباسازی این شهر اقدام کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67748

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.