باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، از سیاست خارجی دولت خود در قبال ایران، سوریه، روسیه و کوبا دفاع کرده است.   به گزارش پیارم به نقل از سرویس سیاسی جام نیوز، باراک اوباما که درگفت وگویی تلویزیونی با شبکه سی ان ان صحبت می کرد، در پاسخ به پرسشی در خصوص انتقادها از انفعال سیاست ...
باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، از سیاست خارجی دولت خود در قبال ایران، سوریه، روسیه و کوبا دفاع کرده است.
 IMG07010728

به گزارش پیارم به نقل از سرویس سیاسی جام نیوز، باراک اوباما که درگفت وگویی تلویزیونی با شبکه سی ان ان صحبت می کرد، در پاسخ به پرسشی در خصوص انتقادها از انفعال سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران، سوریه و همچنین الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه گفته است: «پیشتر در خصوص قدرت ولادیمیر پوتین و این که استاد شطرنج سیاسی است، داستان ها تعریف می شد که چگونه آقای اوباما و دیگران را بازی می دهد. امروز او شاهد سقوط و فروپاشی واحد پول ملی کشورش است، یک بحران بزرگ اقتصادی که پیامدهای بزرگ اقتصادی خواهد داشت.»

رییس جمهوری آمریکا تاکید کرده وضعیت کنونی روسیه نشانگر آن نیست که ولادیمیر پوتین توانسته باشد غرب و دیگران را بازی بدهد.

به گزارش رادیو فردا، باراک اوباما تصریح کرده است: «دربخش هایی از دستگاه سیاست خارجی کسانی وجود دارند که طرفدار سیاستی هستند که معتقد است ابتدا باید شلیک کرد و بعدا درباره آن فکر کرد. اما من با چنین رویکردی موافق نیستم.»

رییس جمهوری آمریکا در ادامه گفته است: «ما در قبال کشورهایی که قوانین بین المللی نقض کرده و یا علیه منافع ملی ما عمل کرده اند، قاطع بوده ایم.»

وی با این حال تاکید کرده است همچنان معتقد است از طریق دیپلماتیک می تواند مشکلات را حل کرد.

باراک اوباما گفته است: «شما به عنوان نمونه به ایران نگاه کنید، در طول یک سال و نیم گذشته، از زمان آغاز مذاکرات ما، این نخستین یک سال و نیمی است که در یک دهه گذشته برنامه هسته ای ایران پیشرفت نکرده است.»

رییس جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه سی ان ان درباره شواهد تایید کننده پیشرفت نکردن برنامه هسته ای ایران، گفته است: «نه تنها ما و آژانس بین المللی انرژی اتمی (پیشرفت نکردن برنامه هسته ای ایران) را تایید می کنیم، بلکه منتقدان سیاست خارجی ما مانند دولت بنیامین نتانیاهو در اسرائیل، دستگاه اطلاعاتی آنها تایید کرده است که برنامه هسته ای ایران طی این مدت پیشرفت نکرده است.»

باراک اوباما در ادامه از سیاست دولتش برای بهبود روابط با کوبا دفاع کرده و گفته است:‌ «برای ۵۰ سال ما تلاش کردیم تا از طریق منزوی کردن یک حکومت را ساقط کنیم. این رویکر نتیجه بخش نبوده است. اگر ما تعامل داشته باشیم فرصت خواهیم داشت تا روند تحولات اثر گذار باشیم.»

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24850

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.