«ایران بدون در نظرگرفتن ائتلاف بین المللی، در سوریه و عراق پیروزی هایی محقق کرد که مقامات آمریکا را به آن واداشت تا با تهران در مبارزه با تروریسم همکاری کنند. برای همه ثابت شد که ایران در مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه از هیچ ابرقدرتی اجازه نمی گیرد و فریب هیچ ائتلاف ...
«ایران بدون در نظرگرفتن ائتلاف بین المللی، در سوریه و عراق پیروزی هایی محقق کرد که مقامات آمریکا را به آن واداشت تا با تهران در مبارزه با تروریسم همکاری کنند. برای همه ثابت شد که ایران در مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه از هیچ ابرقدرتی اجازه نمی گیرد و فریب هیچ ائتلاف و مجموعه ای را نخواهد خورد.»
 به گزارش پیارم به نقل از سرویس سیاسی جام نیوز، سایت شبکه المنار طی مقاله ای از “امین ابوراشد” تحلیلگر عرب خبر داد: «گر چه مذاکرات هسته ای تهران و گروه ۱+۵ به درازا کشیده است ولی ایران در هر صورت حق استفاده صح آمیز هسته ای را حفظ خواهد کرد. اینکه آمریکا و کشورهای غربی به ایران فشار آوردند و تهدید نظامی کردند، نتوانستند راه به جای ببرند و ایران بدون هیچ گونه واهمه ای تاکنون مسیر خود را در برنامه هسته ای ادامه داده است. مقامات تهران پیروز حقیقی این مذاکرات هستند و اینکه مذاکرات ادامه پیدا کرده است باعث نشده تا به اهداف ایران در زمینه هسته ای ضربه وارد شود. این گوشه ای از پیروزی های ایران در منطقه است.»

 این شبکه خبری در ادامه گزارش داد: «ایران در کنار هیاهوی کشورهای عربی در زمینه برنامه هسته ای توانست به همه سران عرب ثابت کند که برگ های برنده مذاکرات در دست تهران است. اعراب در سال های اخیر میلیاردها دلار سلاح از غربی ها خریداری کردند و قصد داشتند ایران را از طریق این اسلحه تهدید کنند ولی عاقبت، این سلاح  در گوشه انبارها آنقدر خاک خورد که اعراب مجبور شدند آنها را برای کشتار مردم بی گناه سوریه و عراق تحت عنوان بهار عربی تقدیم داعش و گروه های تروریستی کنند. این تهدیدها علیه ایران کارساز نبود و نفوذ تهران در جزیره العرب باعث شد تا عربستان از سوی حوثی ها در تنگنا قرار گیرد و انصارالله با سیطره بر هفت استان به مرزهای عربستان نزدیک شوند. در بحرین مشاهده می کنیم که شیعیان به عنوان اکثریت قاطع در این کشور بیش از سه سال است مقامات منامه را با خط گرفتن از تهران زیر فشار قرار داده اند و بحرین تحت الشعاع سیاست های ایران قرار گرفته است.»

این شبکه خبری در ادامه افزود: «ایران بدون در نظرگرفتن ائتلاف بین المللی، در سوریه و عراق پیروزی هایی محقق کرد که مقامات آمریکا را به آن واداشت تا با تهران در مبارزه با تروریسم همکاری کنند. برای همه ثابت شد که ایران برای مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه از هیچ ابرقدرتی اجازه نمی گیرد و فریب هیچ ائتلاف و مجموعه ای را نخواهد خورد. همه شاهد بودیم مقامات کاخ سفید بارها طی نامه ها و پیک ها از مقامات تهران خواستار همکاری مشترک در منطقه شدند. اروپا هم به این نتیجه رسید که بدون همکاری با ایران بحران های موجود در منطقه حل نخواهند شد. همه این مسائل گواه این هستند که خاورمیانه تحت اشراف «ولی فقیه» قرار گرفته است. حکومت ولایت فقیه در ایران باعث شده تا سران عرب به این نتیجه برسند تا روابط خود را با تهران از سربگیرند و از آقای “علی شمخانی” درخواست کنند تا مناسبات اعراب با ایران توسط مقامات تهران مورد بررسی قرار گیرد. حضور رهبر عالی ایران (آیت الله) “سید علی خامنه ای” به عنوان ولی فقیه در راس حکومت ایران باعث شده تا ابرقدرت هایی مانند روسیه و چین همکاری های خود را با تهران روز به روز افزایش دهند. از یک سو روسیه در صدد ساخت دو نیروگاه هسته ای در ایران برمی آید و از سویی دیگر چین سرمایه گذاری ۵۲ میلیارد دلاری در زمینه هایی مانند برق، گاز و پتروشیمی را در دستور کار خود قرار می دهد. این در حالی است که کشورهای عربی که داعیه سیطره بر منطقه دارند، از ترس داعش دیوارهای حائل در مرزهای خود با هزینه های میلیاردی تشکیل می دهند و ده ها هزار نیروی خارجی را برای حمایت از مرزها به کار می گیرند. از سویی کاخ سفید، مقامات عربستان که در حال کشمکش بر سر جانشین پادشاه هستند را به حال خود رها کرده و این کشور به همراه قطر تنها به ابزاری برای رونق گرفتن بازار سلاح آمریکا و غربی ها تبدیل شده اند.»

 

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=25109

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.