لایحه تجارت که در حدود ۱۲ سال است به علت تفسیر متفاوت مجلس و شورای نگهبان از اصل ۸۵ قانون اساسی، بلاتکلیف مانده بود که در فضای مجازی نیز بسیار باعث ناراحتی و گلایه افکار عمومی شده است. به گزارش پیارم به نقل از خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از آخرین تحول مقررات تجاری ...
لایحه تجارت که در حدود ۱۲ سال است به علت تفسیر متفاوت مجلس و شورای نگهبان از اصل ۸۵ قانون اساسی، بلاتکلیف مانده بود که در فضای مجازی نیز بسیار باعث ناراحتی و گلایه افکار عمومی شده است.
واکنش مردم در فضای مجازی به عدم ایجاد تحول در قانون تجارت کشور/عدم تغییر و تحول در قانون تجارت کشور از سال 1311 تا کنون

به گزارش پیارم به نقل از خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از آخرین تحول مقررات تجاری مدت زمان زیادی سپری شده است ، قانون تجارت کنونی از سه بخش عمده که عبارتند از قانون تجارت مصوب سال ۱۳۱۱، قانون اداره تصفیه امور ورشکستگی مصوب ۱۳۱۸ و لایحه قانونی اصلاح قسمتی از مقرارت قانون تجارت مصوب سال ۱۳۴۷ تشکیل شده است.

 

قانون تجارت در کد تجاری ناپلئون مصوب ١٨٠٧ میلادی و قانون اداره تصفیه در قانون فدرال سوییس مصوب ١٨٧٠ میلادی ریشه داشته است، لذا در زمان تصویب با منبع اقتباس خود به ترتیب حدود ١٢۵ و ٧٠ سال فاصله زمانی داشته اند.

لذا مهم‌ترین ضرورت تصویب قانون جدید تجارت را می‌توان به‌روز نبودن مقررات تجاری کنونی دانست زیرا  از آخرین تحول مقررات تجاری مدت زمان زیادی سپری شده است.

لایحه تجارت که در حدود ۱۲ سال است به علت تفسیر متفاوت مجلس و شورای نگهبان از اصل ۸۵ قانون اساسی، بلاتکلیف مانده بود که در فضای مجازی نیز بسیار باعث ناراحتی و گلایه افکار عمومی شده است.

اینکه مشکلات قانون  تجارت به دلیل به روز نبودن آن با پیشرفت تکنولوژی مستقیم و یا غیر مستقیم عامل  بسیاری از مشکلات تجاری مردم کشور است مسئله ای که دغدغه بسیاری از فعالان حوزه اقتصادی شده و می طلبد که مجلس برای این برون رفت از مشکل راه حل عملیاتی بیاندیشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=66154

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.