استاد دانشگاه آزاد حاجی آباد گفت: قاچاق کالا رابطه مستقیم بر اقتصاد و اشتغال دارد و واردات بدون برنامه خارج از برنامه ریزی دولت موجب رقابت ناسالم با تولید کنندگان داخلی می شود محمد میرزاده استاد دانشگاه آزاد حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار  پیارم حاجی آباد، بابیان اینکه رابطه مستقیم قاچاق کالا بر اقتصاد و ...

استاد دانشگاه آزاد حاجی آباد گفت: قاچاق کالا رابطه مستقیم بر اقتصاد و اشتغال دارد و واردات بدون برنامه خارج از برنامه ریزی دولت موجب رقابت ناسالم با تولید کنندگان داخلی می شود

464748محمد میرزاده استاد دانشگاه آزاد حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار  پیارم حاجی آباد، بابیان اینکه رابطه مستقیم قاچاق کالا بر اقتصاد و اشتغال دارد افزود:واردات بدون برنامه و خارج از برنامه ریزی دولت موجب رقابت ناسالم با تولید کنندگان داخلی می شود در این رقابت ناسالم رکود بازار را به همراه دارد و رکود بازار بیکاری و سایر اصناف و در نتیجه بیکاری در سطح جامعه را به دنبال دارد.

میرزاده افزود: رکودی که قاچاق کالا ایجاد می کند خصوصا کالاهایی کم مشابه داخلی دارند موجب تعطیلی کامل  کارخانه های تولید داخلی می شود.

محمد میرزاده بیان داشت:البته کنترل قاچاق کالا کار بسیار سخت  و بزرگی نیست فقط اراده قوی و فرهنگ سازی می خواهد .

میرزاده تاکید کرد:ورود قاچاق کالا در دراز مدت و انتقال فرهنگ مصرف و تمایل به واردات کالا و ورود کالای غیر مجاز خارجی کشور را به کشوری وابسته و مصرف گرا تبدیل خواهد کرد.

میرزاده تصریح کرد:آنچه به عنوان راهکار این امر است اراده قوی نهاده های متولی امر برای مبارزه در سطح کلان است خرده قاچاق های ورودی به کشور به راحتی قابل کنترل است انچه مهم است کنترل قاچاق ساماندهی شده و بزرگ است که حجم بالای کالاهایی مشابه داخلی دارند را وارد می کنند.

مدرس حوزه علمیه برادران حاجی آباد در گفتگو با پیارم بیان کرد:قاچاق کالا باعث از بین رفتن روحیه خودباوری کارگران می شود مردم به راحتی به سمت جنس خارجی می روند و کسی دیگر جنس ایرانی را نمی خرد .

کاظم موئینه افزود: رشد فزاینده قاچاق کالا به کشور باعث تعطیلی کارخانه های تولیدی می شود تعطیلی کارخانه ها بیکاری جوانان را در پی دارد و خود عامل بیکاری زمینه های جرم و جنایت را فراهم می کند و بنیان خانواده ها را از هم می پاشد دوم بالا رفتن سن ازدواج به دلیل نداشتن کار برای جوانان و زمینه فساد و بی بندوباری در جامعه ما شکل می گیرد .

موئینه تصریح کرد:قاچاق کالا به اقتصاد کشور ضربه سنگینی وارد می کند و اقتصاد ما را وابسته به خارج از کشور می کند و رشد تولید داخل کم می شود.

 

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=60328

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.