همایش مادران آسمانی به مناسب سالروز وفات ام البنین(س)از  مادران و همسران شهدا ی شهرستان حاجی آباد تجلیل شد. به گزارش پیارم حاجی آباد، حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد در  مراسم همایش مادران آسمانی ۱۰۳ شهید دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم در سالن اجتماعات فرمانداری  افزود: شهدای والامقام در دامن پاک مادران انقلابی ...

همایش مادران آسمانی به مناسب سالروز وفات ام البنین(س)از  مادران و همسران شهدا ی شهرستان حاجی آباد تجلیل شد.

به گزارش پیارم حاجی آباد، حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد در  مراسم همایش مادران آسمانی ۱۰۳ شهید دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم در سالن اجتماعات فرمانداری  افزود: شهدای والامقام در دامن پاک مادران انقلابی پرورش یافتند.

جهانگیری اظهار داشت: امروز امنیت،اقتدار و عزت ایران اسلامی مدیون جانفشانی های شهدا و صبرخانواده آنان است.

وی افزود: یکی از خواسته های خانواده شهدا بازسازی گلزار شهدای شهرستان می باشد که از مدیرکل بنیاد شهید درخواست داریم جهت تکمیل و بازسازی این گلزار با شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.

پاکدامن مدیر کل بنیاد شهید استان هرمزگان هدف از، همایش تکریم مادران آسمانی و تجلیل از مادران شهدا در راستای الگوسازی مبتنی بر ارزش‏ ها و تعالی انسان ها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تحقق آرمان شهدای گرانقدر و اهداف عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین زمینه مناسب برای تکریم مقام مادران آسمانی و تقدیر از مادران  شهدا که در تربیت، تعالی، تکامل و عروج آن مردان آسمانی نقش بی‏ بدیل و کم ‏نظیر ایفا کرده اند، برگزار شده است.

پاکدامن اففزود: پیوند و ارتباط ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از ایثارگران با مناسبت‏ های مذهبی و دینی، حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت با بهره ‏گیری از ظرفیت فرهنگی این روز، ایجاد بستر مناسب ورود فرزندان و یادگاران شهدا برای زنده نگهداشتن یاد، نام و خاطره مادران آسمانی و نهادینه کردن فرهنگ قدرشناسی و سپاسگزاری از مقام والای مادر در جامعه از طریق فرزندان معظم شهدا از اهداف این همایش به شمار می رود.

وی افزود: چرا روز ۲۲ اسفند را روز تکریم از مادران و همسرزان شهید گذاشتن به دلیل اینکه این روز سالروز وفات بزرگ بانوی اسلام حضرت ام البنین (س) مادر و همسر شهید ان هم شهید محراب حضرت علی (ع) و فرزندانش حضرت امام حسین و عباس (ع) می باشد و این روز را به این دلیل روز تکریم از مادر شهدا نام گزاردند.

پاکدامن افزود: مادران شهدا با تاسی از حضرت زینب (س) و حضرت ام البنین فرزندان خود را به فرمان امام راهی جبهه ها کردند و امروز ما در سایه همین خانواده شهدا است که در امنیت به سر می بریم.

همایش مادران آسمانی به مناسبت سالروز وفات ام البنین  با حضور خانواده معظم شهدا ، فرماندار ، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان حاجی آباد و مدیرکل بنیاد شهید استان هرمزگان و اقشار مختلف مردم و جمعی از خانواده های معظم شهدای مدافع حرم امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزارشد.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67336

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.