همایش یکروزه ترویج ازدواج سالم در سالن اجتماعات فرمانداری حاجی آباد با حضور صادقی ریاست دادگستری حاجی آباد  برگزار شد. به گزارش خبرنگار پیارم، مختار صادقی، ریاست دادگستری حاجی آباد، در همایش ترویج ازدواج سالم به باید ها و بایسته های  ازدواج سالم اشاره داشته و گفت : ازدواج از ارزشمندترین کارها نزد خداوند متعال ...

همایش یکروزه ترویج ازدواج سالم در سالن اجتماعات فرمانداری حاجی آباد با حضور صادقی ریاست دادگستری حاجی آباد  برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پیارم، مختار صادقی، ریاست دادگستری حاجی آباد، در همایش ترویج ازدواج سالم به باید ها و بایسته های  ازدواج سالم اشاره داشته و گفت : ازدواج از ارزشمندترین کارها نزد خداوند متعال است، و باید سنت گرانبها با شیوه های اسلامی در جامعه رواج پیدا کند.

ریاست دادگستری حاجی آباد،بیان داشت: در اسلام هیچ پیوندی به اندازه پیوند ازدواج مقدس شمرده نشده پیامبر اکرم(ص) برای حفظ کیان جامعه  ازدواج را اصلی ترین پایه برای حفظ دین اسلام نام برده است .

صادقی افزود:جوانان باید برای امر ازدواج باید واقع بین باشند و به ظواهر توجه نکنند،  جوانان ایمان را یکی از ملاک های مهم زندگی قرار بدهند و ببیند با چه خانواده ای پیوند برقرار می کنند.

وی مسئله طلاق رانیز به عنوان بحران جامعه امروز  مطرح کرد و افزود : ماندگاری کانون خانواده و جلو گیری از طلاق از مهم ترین مسایلی است که باید مورد توجه قرار گیرد .

ریاست دادگستری حاجی آباد بیان کرد: پیامبر فرموده است در اسلام شرط اول انتخاب همسر ایمان و تقوا و توصیه بعدی اسلام درباره ملاک های ازدواج، حسن خلق است و باید با خانواده ای سالم و اصیل وصلت کنیم، اصالت خانوادگی به معنای سلامت خانواده و خوشنام بودن آن ها است.

صادقی افزود: مهریه های سنگین باعث حفظ زندگی نمی شود و انچه که پایه های زندگی را مستحکم می کند ایمان و نقوا می باشد، زیبایی و سرمایه هیچ ملاکی برای زندگی نیست ولی ایمان همه اینها را تکمیل می کند و باید یک فکر پخته ای در کنار خواستگاری رفتن ها باشد.

وی تصریح کرد: پایبندی به اعتقادها، باورهای دینی، ساده زیستی، قناعت، هم‌سطحی اجتماعی، فرهنگی، تحصیلی، تناسب سنی و مسئولیت‌پذیری افراد ازجمله ملاک‌های ازدواج سالم و پایدار است.

رئیس دادگستری حاجی آباد گفت: بالا رفتن توقعات، مهریه های سنگین، ازدواج های پر هزینه، بی توجهی به مسائل اخلاقی، فاصله فرهنگی خانواده ها، آزادی بیش از حد جوانان، نداشتن مسکن  و آموزش ندادن به جوانان مهمترین علل کاهش میزان ازدواج در کشور می باشد.

صادقی افزود: متاسفانه امروزه به مقوله ازدواج توجهی نمی شود و خانواده ها بدون تحقیق و بررسی فرزند خود را درگیر مسائلی مثل طلاق می کنند باید در این امر مهم ازدواج دقت کافی داشت .

وی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان حاجی آباد بیشترین آمار طلاق مربوط به اعتیاد است و باید بپرهیزید  از ازدواج در خانواده هایی که اعتیاد وجود دارد و بعد از شروع زندگی مشکلاتی بوجود می آید که زوجین را به دادگاه می کشاند و درخواست طلاق می کنند.

رئیس دادگستری حاجی آباد بیان داشت: دشمن با وارد کردن ماهواره به درون خانواده ها بدون اینکه به کسی بگوید شما چکار کنید خود خانواده ها از ماهواره تقلید می کنند ماهواره که نمی آید به ما بگوید نماز نخوان و با همسرت بد رفتار کن اما به مرور زمان ایمان و اعتقاد شما را می گیردقبل از آنکه متوجه بشوید زندگیتان را از دست داده اید.

صادقی یاد آور شد: متاسفانه در حال حاضر با ورود ماهواره امر زشت طلاق برای جوانان به یک امر عادی تبدیل شده است تازه برای طلاق جشن طلاق نیز گرفته می شود.

وی افزود: دشمن با وارد کردن مواد مخدر به دنبال به فساد کشیدن جامعه است و مواد صنعتی که روی روح و روان فرد تاثیر می گذارد و یکی زنش را سر می برد و بچه اش را به سیخ می کشد.

صادقی در پایان تصریح کرد:جوانان بایستی مراحل درست و نادرست ازدواج را بدانند تا بتوانند کانون خانواده مستحکمی را تشکیل دهند .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=66409

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.