مراسم گرامیداشت روز ملی اصناف ، با حضور فرماندار حاجی آباد ، رئیس سازمان صنعت ، امام جمعه موقت شهرستان ، مسئولان دستگاههای اجرایی ، نظامی و انتظامی ، جمع کثیری از بازاریان ، کسبه و معتمدین شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد . به گزارش پیارم حاجی آباد ، حمید جهانگیری فرماندار ...

مراسم گرامیداشت روز ملی اصناف ، با حضور فرماندار حاجی آباد ، رئیس سازمان صنعت ، امام جمعه موقت شهرستان ، مسئولان دستگاههای اجرایی ، نظامی و انتظامی ، جمع کثیری از بازاریان ، کسبه و معتمدین شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد .
به گزارش پیارم حاجی آباد ، حمید جهانگیری فرماندار شهرستان حاجی آباد، در این مراسم ضمن تبریک روز ملی اصناف ، اظهار داشت : در دین مبین اسلام ، کار ، تلاش ، کسب درآمد و روزی حلال یکی از پایه های جامعه فرهنگی و مکتبی محسوب شده و در ردیف والاترین و بزرگترین عبادات قرار گرفته است .

فرماندار حاجی آباد گفت : روز اصناف روزنه ای برای به تصویر کشیدن جایگاه واقعی اصناف و ارج نهادن به ارزش های معنوی و اجتماعی و اقتصادی این زحمت کشان واقعی عرصه های کار و تلاش می باشد .

فرماندار حاجی آباد با اشاره به تخصیص اعتبار برای ناحیه شهرک صنعتی شهرستان ، افزود : مهمترین ویژگی بودجه سال ۹۵ توجه به پروژه هایی است که ابعاد اقتصاد مقاومتی و راهبرد سال جاری را دارند که در کمیته برنامه ریزی شهرستان ، برای اولین بار بخش صنعت و معدن و تجارت با هدف راه اندازی شهرک صنعتی شهرستان و بخش صنایع دستی ، میراث فرهنگی و گردشگری با هدف راه اندازی مرکز صنایع دستی شهرستان که یکی از ظرفیت های شهرستان است ، مورد توجه قرار گرفتند که امیدواریم ظرفیت های شهرستان را در حوزه های اقتصاد مقاومتی ارتقاء بخشی این همایش با هدف برقراری ارتباط دوسویه میان اصناف با مسئولین ، رعایت انصاف و عدالت، پرهیز از استفاده از کالاهای قاچاق، تشویق به خرید کالاهای داخلی ، حمایت از تولیدات داخلی برگزار شد.
حمید جهانگیری بیان داشت: در بودجه سال ۹۵مبلغ ۳۰۰میلیون جهت نصب دوربین مدار بسته در مرکز شهر برای امنیت بازار و صنوف شهرستان در نظر گرفته شده است و هم اکنون در سطح شهر نصب شده است.
وی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم بر این اصل معتقد است که اصناف و بازاریان همیشه در حوزه های مختلف پیشگام بوده اند .
امام جمعه موقت حاجی آباد نیز در این همایش گفت: یکی دیگر از اهداف اجرا و برگزاری همایش اصناف و بازاریان کسب روزی حلال و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و توجه و اهتمام بیشتر بازاریان به مصرف و فروش محصولات و کالاهای داخلی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری است.
صادقی یادآور شد: انصاف و عدالت ، کسب روزی حلال ، عینیت بخشیدن به قانون و نقش و اهمیت دین مبین اسلام در کسب و کار در عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و تشریح ابعاد عینی و عملی طرح های اقتصاد مقاومتی برشمرد.
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان حاجی آباد نیز گفت :اصناف و بازاریان یکی از بازوهای پرتوان اقتصادیجامعه محسوب می گردد و نقش این قشر عظیم در جرخه تولید و تجارت بی بدیل بوده و مبین این حقیقت است .
آشوری افزود : یکی از اقداماتی خوب و ماندگار که با همکاری اتاق اصناف و روئسای اتحادیه های صنفی خرید یک باب ساختمان جهت اتحادیه های صنفی بود تا بتوان خدمات شایسته ایی را برای اصناف و کسبه محترم ارائه نمایند .

وی ادامه داد :اصناف هیچگونه وابستگی به غیر ندارند و اشتغال را سر لوحه عملکرد خود قرار داده و در مبادلات اقتصادی در حال فعالیت هستند.

شایان ذکر است در این همایش با اهدای لوح ، از اصناف برتر این شهرستان تقدیر شد .

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=64438

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.