همزمان با پنجمین روز از ماه محرم همایش «احلی من العسل» با حضور دانش آموزان و نوجوانان حاجی آباد در امامزاده سید محمد(ع) حاجی آباد برگزار شد. ...

به گزارش خبرنگار پیارم  پیش از ظهر امروز، همزمان با سراسر کشور و در پنجمین روز از ماه محرم همایش «احلی من العسل» با حضور دانش آموزان و نوجوانان حاجی آبادامامزاده سید محمد(ع) بر  برگزار شد.

در این همایش که با هدف ترویج فرهنگ حضرت قاسم بن الحسن(ع) ۱۰۰۰ هزار دانش آموزان حاجی آباد حضور داشتند.

حاج اقا موئینه نماینده ولی فقیه در سپاه  حاجی اباد، در میان دانش آموزان به تشریح فلسفه قیام عاشورا پرداخت و گفت: فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت باید در میان دانش آموزان تقویت شود.

موئینه افزود: باید در خصوص علل ماندگاری قیام عاشورا مطالعه کنند چرا که محرم بهترین زمان برای این است که نقشه های دشمنان اسلام نقش بر آب شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در مقابل جنگ نرم دانش آموزان ایران اسلامی را بیمه کرد، گفت: آشنایی با قیام عاشورا می تواند زمینه ساز رشد شخصیت دانش آموزان باشد.

به گفته نماینده ولی فقیه در سپاه حاجی اباد  اراده الهی امام حسین(ع) یکی دیگر از دلایل ماندگاری قیام عاشورا است.

رئیس آموزش و پرورش حاجی اباد، معرفی رسالت امام حسین (ع) و یارانش را یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش برشمرد و افزود: جوانان و نوجوانان کشور ما باید شخصیت‌هایی مانند سیدالشهدا و ۷۲ تن از یارانش را الگوی خود قرار دهند.

حسین پور با اشاره به اینکه دشمن به دنبال دور کردن جوانان از این الگوهای واقعی است، تصریح کرد: پیام عاشورا باید برای جوانان و نوجوانان تبیین شود.

وی با بیان اینکه جوانان ما پای آرمان‌های انقلاب هستند و خواهند ماند چراکه امام حسین(ع) را الگوی خود قرار داده‌اند، ادامه داد: شهید حججی امام حسین(ع) را الگوی خود قرار داد و در راه امام حسین(ع) نیز به شهادت رسید.

حسین پور با بیان اینکه جوانان و نوجوانان باید با تفکر، آرمان و اهداف انقلابی، اسلامی و عاشورایی بیشتر آشنا شوند و بدانند اسلام حق است، گفت: همایش «احلی من العسل» هرساله به یاد حضرت قاسم بن الحسن (ع) در حاجی آباد برگزار می شود.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68879

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.