رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: استان هرمزگان در سراسر کشور رتبه ششم کاهش جعیت کیفری به عنوان یکی از راهبردهای قوه قضائیه را داراست.   به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمد صادق اکبری افطار دوازدهمین روز ماه مبارک رمضان را میزبان اهالی رسانه و خبرنگاران استان هرمزگان بود تا در ...

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: استان هرمزگان در سراسر کشور رتبه ششم کاهش جعیت کیفری به عنوان یکی از راهبردهای قوه قضائیه را داراست.

 خبرگزاری فارس: هرمزگان رتبه ششم کشوری در کاهش جمعیت کیفری را دارد / نیمی از زندانیان هرمزگان به جرم مواد مخدر در زندان هستند

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمد صادق اکبری افطار دوازدهمین روز ماه مبارک رمضان را میزبان اهالی رسانه و خبرنگاران استان هرمزگان بود تا در آستانه هفته قوه قضائیه به سوالات اهالی رسانه نیز پاسخ و برنامه‌های دادگستری هرمزگان را به مناسبت این هفته تشریح کند.

وی اظهار داشت: قوه قضائیه تکالیف مهمی را بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی و در قوانین متعدد بر دوش دارد که رسیدگی به شکایات و دادخواهی عموم مردم، مشکلات قضایی نهادهای عمومی و دولتی، احقاق حق، ابطال باطل، حل اختلافات و نزاعات و استمرار عدالت در جامعه از مهم‌ترین وظایف قوه قضائیه است.

رئیس دادگستری هرمزگان با بیان این که قانون محوری اصلی‌ترین وظیفه قوه قضائیه است، عنوان کرد: ارتقای امنیت در جامعه به عنوان زیربنای همه فعالیت‌ها است و در سایه امنیت می‌توان کشور را به رشد، پیشرفت و تعالی رساند.

حجت‌الاسلام اکبری ادامه داد: رشد فرهنگ و اقتصاد در جامعه نیز در گروی امنیت و عملکرد موثر قوه قضائیه و دیگر دستگاه‎های انتظامی و امنیتی است.

وی با اشاره به امنیت ویژه و مطلوبی که در استان هرمزگان جریان دارد، بیان داشت: این امنیت در سایه وحدت و همکاری دستگاه قضایی با سایر دستگاه‌ها است به طوری که فعالانه در میدان مقابله با فساد و ناامنی حضور دارد و پیشگیری از وقوع جرم را نیز به عنوان یکی از راهبردهای ویژه خود دنبال می‌کند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان به دیگر وظایف قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: نظارت بر عملکرد کارکنان، قضات و کارمندان از یک سو و نظارت بیرونی قوه قضائیه بر عملکرد ادارات و دستگاه‌ها که از طریق سازمان بازرسی اعمال می‌شود منجر به توفیقات فراوانی شده که تداوم آن به همکاری و همیاری مردم وابسته است.

اکبری اضافه کرد: نظارت سازمان بازرسی بر دستگاه‌ها جنبه مچ‌گیری ندارد بلکه به جهت کمک به مدیران و به منظور اجرای بهتر قوانین است.

وی در ادامه به جمعیت زندانیان استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: جمعیت کیفری هرمزگان بالغ بر ۶ هزار و ۵۱۰ نفر است که نیمی از آنها مربوط به مواد مخدر و بقیه محکومین مالی و دیگر جرائم بوده است و سیاست قوه قضائیه نیز کاهش جمعیت کیفری است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان ادامه داد: هرمزگان رتبه ششم کشوری را در جهت کاهش جمعیت کیفری را داراست و در راستای توجه به زندانیان نیز بازدید‌های مکرری از ندامتگاه‌ها در جریان است.

اکبری حجم پرونده ورودی به دستگاه قضائی در هرمزگان را ۱۷۶ هزار و ۸۷۷ پرونده در سال ۹۴ عنوان کرد و گفت: این میزان ۱٫۸ درصد کمتر از سال ۹۳ است و در سال ۹۴ بالغ بر ۱۸۱ هزار و ۷۷۴ پرونده که برخی از آنها از سال‌های قبل بوده نیز رسیدگی و مختومه شده‌اند.

وی در خصوص حفظ حقوق بیت‌المال و مبارزه با تصرفات در استان هرمزگان نیز بیان کرد: در سال گذشته ۴ جلسه حفظ حقوق بیت‌المال تشکیل شده و ۱۲۲ پرونده منجر به صدور رای شده است که در جریان آن ۵۲۹ نفر مورد تحقیق و صدور حکم قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین خبر از رفع تصرف از ۱۸۶۷ هکتار اراضی ملی و دولتی خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه به طور جدی به پرونده‌ها رسیدگی و آرای آنها صادر می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=55191

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.