معاون حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با بیان سیاستهای کمیته امداد در شرایط فعلی کشور و وضعیت نابسامان اقتصادی گفت: هدف کمیته امداد ارائه  خدمات بهتر و بیشتری به مردم است . ...

دکتر رهبر معاون حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره)  با اشاره به همایش هفته اول تیرماه مهندس فتاح با مدیران کل استانها ادامه داد: دستور این همایش این بود که چگونه می توانیم خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم که در همین راستا با توجه به جمعیت یک سومی از کل مددجویان در مناطق مرزی و محروم ،  سفر به این مناطق از کشور را آغاز کردیم.

معاون حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد : با توجه به نظرسنجی انجام شده در کل کشور ، تعداد ۱۰ استان از کل استانهای کشور محرومتر از بقیه استانها هستند که در این استانها خانوارهایی با جمعیتهای متفاوت هستند که هنوز برق ندارند  و با برنامه ریزی های صورت گرفته ، هفته گذشته  به هر ۱۰ استان نامه زدیم و به چندتا از استانها سفر کردیم و چندتا هم باید سفر کنیم.

رهبر با بیان اینکه رویکرد ما در این سفرها برنامه ریزی برای ارائه خدمات به همه مناطق است ، از محفق شدن صد در صدی همه نیازهای مردم  در حوزه اختیارات امداد می دهیم . همانطور که در روستاهای جنوب کرمان در عرض سه هفته امکاناتی از قبیل : سرویش بهداشتی، حمام پیش ساخته ، وسایل زندگی و مواد خوراکی اختصاص و برای هر خانوار یک  منبع آب ۵۰۰ لیتری و برای هر روستا یک منبع آب ۵۰۰۰ لیتری در نظر گرفته شد.

تمام مواردی که آقای فرماندار در خصوص توانمندسازی خانواده های مددجو و تعداد خانوارهایی که می توانند تحت پوشش کمیته قرار بگیرند و از سرانه های دانش آموزی و دانشجویی ، درمانی، ساخت مسکن و کلیه خدماتی که در حوزه وظایف کمیته است استفاده کنند ،  آقای الله یاری (مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مجبور هستند تا اوایل شهریور انجام دهند چون ما به مهندس فتاح قول دادیم که انشاءالله تا هفته اول شهریور این کارها را انجام بدهیم و گزارش آن را خدمت مقام معطم رهبری ارائه دهیم ،

وی با اشاره به اینکه  کار نیازسنجی و شناسایی مناطق از سه هفته پیش شروع شده گفت: کار عملیاتی و اجرایی  این طرح از امروزآغاز شده است و منابع مالی آن هم تامین شده و ما مشکلی از این بابت نداریم ، من هم از شما خواهش می کنم آن بخشی از کار که مربوط به وظایف دستگاههای اجرایی است پیگیری کنید ، ما هم به وظیفه خود عمل می کنیم که یک حرکتی اتفاق بیفتد و چهره فقر از این منطقه کم شود.

 

از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید در دهستان کوهشاه بازگشایی راههای صعب العبور است

حمید جهانگیری فرماندار حاجی آباد در نشست با مردم دهستان کوهشاه  گفت: از مهمترین کارهای انجام شده در این منطقه  کوهشاه احمدی بازگشایی راههای صعب العبور بوده و بیشترین اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان را به حوزه راهسازی اختصاص داده ایم.

به گزارش پیارم حاجی آباد ، حمید جهانگیری در نشست با مردم دهستان کوهشاه با حضور معاون حمایت کمیته امام خمینی (ره) کشور، مدیرکل حمایت مناطق مرزی و محروم کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان ضمن خیرمقدم خدمت میهمانان ، گزارشی از عملکرد دولت ارائه نمود و گفت: ما در حوزه راه گام هایی خوبی را برداشتیه ایم به طوریکه شما اگر چندسال پیش به این شهرستان سفر می کردید وضعیت راهها به این شکل نبود و تردد به سختی انجام می شد.

جهانگیری با بیان اینکه انجام پروژه های راهسازی نیاز به اعتبار زیادی دارد افزود: پروژه راهسازی  احمدی به روستای احمدآباد و مازگرد شروع شده که هر کیلومتر آن یک میلیارد و نیم اعتبار می خواهد و ما بیشترین اعتبار از کمیته برنامه ریزی شهرستان به حوزه راهسازی اختصاص داده ایم.

وی خاطر نشان کرد: مردم این منطقه بی بضاعت و تنها منبع اشتغال آنها از راه دامداری است که با توجه به کمبود آب تحت تاثیر قرار گرفته و باید راهی را برای بهسازی قنوات و چشمه ها و انتقال آب به زمینهای مساعد کشاورزی پیدا کنیم و زمینه اشتغالی برای مردم این منطقه در حوزه کشاورزی ایجاد شود. باید از ظرفیتهای خود منطقه برای ایجاد اشتغال استفاده کرد.

فرماندار حاجی آباد با اشاره به مشکلات مددجویان گفت: عمده مشکل مددجویان در این منطقه مسکن ، درمان و هزینه های تحصیلی است که باعث بازماندن تعدادی از فرزندان با استعداد این منطقه از تحصیل شده است .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=68709

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.