مدیر آموزش و پرورش ابوموسی گفت: بهره‌گیری از مشارکت وهمیاری داوطلبانه دانش آموزان ازجمله ظرفیت‌هایی است که در فعالیت‌های ورزشی مدارس نمود پیدا می کند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، احمد حامدی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابوموسی در گفتگو با خبرنگار نافذآنلاین گفت: نسل آینده کشور برای تحقق جامعه‌ای سالم و توسعه‌یافته در ...

مدیر آموزش و پرورش ابوموسی گفت: بهره‌گیری از مشارکت وهمیاری داوطلبانه دانش آموزان ازجمله ظرفیت‌هایی است که در فعالیت‌های ورزشی مدارس نمود پیدا می کند.

index

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، احمد حامدی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابوموسی در گفتگو با خبرنگار نافذآنلاین گفت: نسل آینده کشور برای تحقق جامعه‌ای سالم و توسعه‌یافته در کنار فراگیری علوم مختلف بایستی از سلامتی، تحرک و پویایی لازم برخوردار باشد و مدارس کشور به‌عنوان اصلی‌ترین پایگاه تعلیم و تربیت نقش مهمی در دستیابی به این هدف بزرگ بر عهده‌دارند.

وی افزود: معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش در راستای عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین و تمرکز بر ساحت‌های زیستی بدنی به برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای مبادرت نموده که علاوه بر ایجاد نشاط در واحدهای آموزشی، ارتقای مهارت‌های ورزشی محصلان را در پی خواهد داشت.

مدیر آموزش‌وپرورش ابوموسی در ادامه از برگزاری بازی‌ها و رقابت‌های ورزشی با موضوعات مورد اقبال دانش آموزان قلمداد کرد و گفت: ورزش یکی از ابزارهای بسیار قوی و مؤثر در اختیار مدارس جهت رشد و تعالی دانش آموزان بوده به‌طوری‌که تجربیات و مهارت‌های فراوانی را در حوزه‌های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی به دانش آموزان ارزانی داشته است.

احمد حامدی یکی از رویکردهای اساسی المپیاد ورزشی را مدرسه محور نمودن فعالیت‌های ورزشی دانست و گفت: پیچیدن یک نسخه واحد برای حوزه سلامت مدارس بدون در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و فرهنگی مناطق گوناگون در دنیای امروز محکوم‌به شکست بوده و برای رهایی از آن تمرکززدایی در تصمیم‌گیری و واسپاری اختیارات بیشتر به مدارس تنها راه چاره است.

وی ضمن قدردانی از مدیران و مربیان ورزش مدارس در اجرای مطلوب دو مرحله از المپیاد ورزشی خاطر نشان کرد: برای اجرای بهتر مراحل باقی‌مانده طرح می‌توان از ظرفیت‌های موجود در شهرستان به‌ویژه امکانات ورزشی اداره ورزش وجوانان به بهترین شکل ممکن بهره جست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=24267

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.