در حالی که مراسم راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۳۸ امین سال خود از اهمیت و ارزش متفاوتی نسبت به چند سال گذشته برخوردار شده بود، امروز رسانه های خارجی با دقت سعی در رصد اتفاقات و حضور مردم در این راهپیمایی داشته اند. در نظر بیشتر این رسانه ها، امسال راهپیمایی ۲۲ ...

در حالی که مراسم راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۳۸ امین سال خود از اهمیت و ارزش متفاوتی نسبت به چند سال گذشته برخوردار شده بود، امروز رسانه های خارجی با دقت سعی در رصد اتفاقات و حضور مردم در این راهپیمایی داشته اند. در نظر بیشتر این رسانه ها، امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، بیش از هر چیز پاسخی از سوی ایرانیان به اقدامات و تهدیدات دونالد ترمپ تلقی شده است.

به گزارش پیارم به نقل از تابناک، در حالی که مراسم راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۳۸ امین سال خود از اهمیت و ارزش متفاوتی نسبت به چند سال گذشته برخوردار شده بود، امروز رسانه های خارجی با دقت سعی در رصد اتفاقات و حضور مردم در این راهپیمایی داشته اند. در نظر بیشتر این رسانه ها، امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، بیش از هر چیز پاسخی از سوی ایرانیان به اقدامات و تهدیدات دونالد ترمپ تلقی شده است.

به گزارش «تابناک»؛ چندی پیش، رهبر انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای به صراحت بیان کردند که دونالد ترامپ، پاسخ تهدیدهای خود را در ۲۲ بهمن ماه امسال از سوی مردم ایران خواهد گرفت. مراسمی که اکنون بعد از سه هفته از ریاست جمهوری ترامپ برگزار شده و در پی تهدیدها و اقدامات خارج از عرف وی در قبال ایران رخ داد، از حساسیت های ویژه ای نسبت به سال های گذشته برخوردار شده است.

از همین روی، رسانه های خارجی، از ابتدایی ترین ساعات آغاز راهپیمایی در تهران و سایر شهرهای کوچک و بزرگ کشور، به دقت مشغول رصد این رویداد و گزارش های مربوط به متن و حاشیه آن هستند. آنچه بیش از همه مد نظر رسانه های خارجی قرار گرفته، واکنش راهپیمایان به اقدامات و اظهارات ضد ایرانی دونالد ترامپ در این مراسم است.

خبرگزاری رویترز در مطلبی با تیتر «راهپیمایی صدها هزار نفری در ایرن علیه ترامپ» شاید مهمترین خبرگزاری است که رویارویی مستقیم راهپیمایان با اقدامات ترامپ را برجسته کرده است. این خبرگزاری با اشاره به حضور مردم در سراسر ایران، این مسأله را واکنش و اقدامی در برابر تهدید و هشدار دونالد ترامپ در خصوص ایران قلمداد و بیان کرده است، هم رهبر انقلاب و هم رئیس جمهور عملگرای ایران از مردم دعوت کرده بودند با شرکت در این مراسم پیوند خود را با رهبری و انقلاب نشان دهند.

نگاه رسانه های خارجی به مراسم باشکوه راهپیمایی 22 بهمن ماه

در همین حال، خبرگزاری نزدیک به ترامپ و از رسانه های دست راستی در ایالات متحده در مطلبی کوتاه، به موضوع راهپیمایی امروز پرداخته و بیان کرده که حاضران در این مراسم، در حالی شعارهای سنتی «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر داده اند که دونالد ترامپ پیش از این وارد یک درگیری لفظی با رهبران ایران شده و بر سر آزمایش موشکی به آنها هشدار داده است.

این خبرگزاری بیان کرده است که تلویزیون دولتی ایران در حال پوشش دادن این مراسم در تهران و سراسر شهرهای ایران است و آنکه دمای هوا در برخی از این شهرها به زیر صفر می رسد.

نگاه رسانه های خارجی به مراسم باشکوه راهپیمایی 22 بهمن ماه

از سوی دیگر، خبرگزاری ABC در مطلبی مشابه، با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی امروز بیان کرده که مقامات ارشد کشوری و لشکری نیز در این مراسم حاضر شده اند که از جمله آنها به سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس اشاره نموده است.

به گفته این خبرگزاری، مردم در برخی از نقاط راهپیمایی با دارت و توپ تصاویر دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را هدف قرار می دهند!

نگاه رسانه های خارجی به مراسم باشکوه راهپیمایی 22 بهمن ماه

اما روزنامه نیویورک تایمز، از آن دسته نشریاتی است که بیش از همه، موضوع شعارهای مراسم امروز را مورد توجه قرار داده است. این نشریه با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم روز ۲۲ بهمن ماه نوشته است: برخی از شعارهای حمل شده توسط راهپیمایان امروز، تشکر و قدردانی مردم ایران از مردم آمریکا به خاطر حمایت از مسلمانان را نشان می دهد و برخی دیگر نیز شعار تشکر از دونالد ترامپ به خاطر نشان دادن چهره واقعی آمریکا – اشاره به گفته های رهبر انقلاب – را بیان می کند.

همچنین توماس اردبرینک، ستون نویس و خبرنگار برجسته این نشریه در صفحه توییتر خود، تصاویری از راهپیمایی امروز را منتشر کرده که برخی از آنها پوسترهای تشکر مردم ایران از مردم آمریکا در حمایت از مسلمانان را نشان می دهد.

نگاه رسانه های خارجی به مراسم باشکوه راهپیمایی 22 بهمن ماه

یکی دیگر از تصاویری که این خبرنگار از راهپیمایی امروز منتشر کرده، پوستری است که از مردم آمریکا برای سفر به ایران دعوت و استقبال کرده است.

نگاه رسانه های خارجی به مراسم باشکوه راهپیمایی 22 بهمن ماه

این مراسم امروز در شبکه های اجتماعی نیز بازتاب داشته و رسانه های مختلف و اشخاص منفرد به بازتاب آن به ویژه در توییتر پرداخته اند. از جمله نشریه اسرائیلی هاآرتص که موضوع شعارهای ضد آمریکا و اسرائیل در مراسم امروز را مد نظر قرار داده است؛

نگاه رسانه های خارجی به مراسم باشکوه راهپیمایی 22 بهمن ماه

خبرگزاری روسی راشاتودی نیز در مطلبی مفصل و جداگانه، به راهپیمایی امروز پرداخته و در صفحه توییتر خود، لینکی برای گزارش مستقیم از مراسم امروز قرار داده است؛

نگاه رسانه های خارجی به مراسم باشکوه راهپیمایی 22 بهمن ماه

رسانه های انگلیسی زبان و عرب منطقه نیز موضوع مراسم ۲۲ بهمن ماه را پوشش خبری داده اند که از جمله آنها باید به الجزیره، الاهرام مصر و دیلی استار لبنان اشاره کرد؛

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=60991

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.