نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: نظرسنجی‌های سازمان‌های مسئول نشان می‌دهد محبوبیت دولت تدبیر و امید به شدت کاهش یافته و با ادامه این روند ادامه فعالیت کابینه تا سال ۱۴۰۰ دور از انتظار خواد بود. به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با آناج با بیان ...
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: نظرسنجی‌های سازمان‌های مسئول نشان می‌دهد محبوبیت دولت تدبیر و امید به شدت کاهش یافته و با ادامه این روند ادامه فعالیت کابینه تا سال ۱۴۰۰ دور از انتظار خواد بود.

به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با آناج با بیان اینکه تمام دولت‌ها دارای نقاط قوت و ضعفی هستند، اظهار داشت: یکی از اقدامات مثبت دولت یازدهم اجرای طرح نظام سلامت بود که موجب رضایت‌مندی مردم شد، وزارت بهداشت بعد از سال‌های متمادی این اراده را از خود نشان داد که بخشی از مشکلات درمانی جامعه را رفع نماید و در این حوزه موفق عمل کرد.

وی ادامه داد: دولت در برخی مقاطع دیپلماسی فعالی داشت و در روابط بین‌المللی تحرکاتی را شاهد بودیم، در بعضی اوقات نیز انتظار می‌رفت وزارت خارجه واکنش‌هایی قاطع از خود نشان دهد که این اتفاقات رخ نداد.

این نماینده مجلس دهم سفر ظریف به کشورهای آمریکایی را گامی مثبت در عرصه بین‌المللی دانست و ابراز کرد: دولت باید سه سال قبل چنین تصمیماتی را اتخاذ می‌نمود اما از آنجایی که این کشورها با دولت قبل رابطه‌ای صمیمی داشتند، با نگاه بدبینانه‌ای از آن‌ها فاصله گرفت و ما متحدان استراتژیک خود را از دست دادیم.

وی یادآور شد: روابط ایران با برخی از کشورهای همسایه نیز در طول فعالیت دولت فعلی چشمگیر شد، بری مثال در کودتای اخیر ترکیه، وزارت خارجه ایران سریعاً موضع خود را مشخص کرد و همین موضوع را می‌توان نقطه کابینه یازدهم دانست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در تشریح عملکرد دولت در حوزه فرهنگ، بیان کرد: اگر دولت در این حوزه به توفیقات کلانی دست می‌یافت، ولنگاری فرهنگی مطرح نمی‌شد؛ دولت در حوزه فرهنگ گام‌های مثبتی برداشته اما ضعف‌هایی نیز دارد، البته صرفا دولت نیز مقصر نیست بلکه تمام نهادهای فرهنگی مسئول هستند لکن از آنجایی که فعالیت‌هایشان هم‌پوشانی ندارد بعضا یکدیگر را تضعیف می‌کنند.

وی افزود: تمام مشکلات فرهنگی را نمی‌توان متوجه دولت کرد اما باید قبول کنیم که وزارت فرهنگ و ارشاد بهتر از این هم می‌توانست عمل کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در پاسخ به این سوال که بزرگ‌ترین اشتباه سیاسی دولت یازدهم چه بود، عنوان کرد: مسئولین تمام تخم مرغ‌های خود را در سبد برجام چیدند و با عبور از تمامی مسایل و توانایی‌های داخلی، امید خود را به برجام بستند؛ دولت‌مردان می‌توانستند در سایر عرصه‌ها فعالیت کنند و اگر هم برجام به نتیجه می‌رسید توفیقی افزون به دست می‌آمد لکن این امر محقق نشد و اکنون مسئولین به اشتباه خود پی برده‌اند.

وی در پایان اذعان داشت: نظرسنجی چند سازمان مسئول نشان می‌دهد محبوبیت دولت به شدت کاهش یافته است، لذا فکر نمی‌کنم این دولت، کابینه دوازدهم را تشکیل دهد مگر اینکه اقدام عملی مثبتی در این ماه‌های باقیمانده از خود نشان دهد که فعلا خبری از آن نیست.

برچسب ها :

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=56652

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.