امام جمعه حاجی آباد یکی از عرصه های نو پدید ایران قوت در حوزه بهداشت و درمان دانست و افزود: اساسا نظام سلامت در ایران امروز یکی از مهمترین دستاوردهای ناشناخته نظام انقلاب اسلامی است. ...

حجت الاسلام شریفی امام جمعه حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم با اشاره به شیوع کرونا، به توصیه پیامبر(ص) در مواجهه با بیماری وبا و طاعون اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از بیما‌ری‌‌های واگیردار مانند کرونا باید به این حدیث پیامبر(ص) عمل کرد. ایشان فرمودند که وقتی در جایی وبا فراگیر شد. ساکنان آن نباید از آنجا خارج شوند و دیگران هم به آنجا وارد نشوند، زیرا این کار سبب شیوع بیماری و سرایت آن می‌شود.

حجت الاسلام شریفی بیان کرد: توصیه ما به مردم عزیز آن است که نهراسید و خدا توکل کنید، زیرا تمام اتفاقات در دست خداوند متعال است و تا زمانی که خواست و اراده الله نباشد، یک آفت در جامعه منتشر نمی‌شود.

امام جمعه حاجی آباد در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص قوی شدن افزود: تنها راه مقابله با امریکا قوی شدن است و قوی شدن یکی از مهمترین راهبردهای ارئه شده از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی در سال های اخیر است، در واقع ایشان با نگاهی به تجربه زیست تاریخی ملت ایران در مقابله با آمریکا که برآمده از نیم قرن مبارزه است قوی شدن را راهبرد اصلی مقابله با آمریکا می دانند.

حجت الاسلام شریفی تصریح کرد: قوت ایران با تکیه بر اعتماد بر خداوند توانا ، توکل  و اطمینان به وعده های الهی و با پافشاری بر آرمانهای اسلامی ، ارزشهای انقلابی، حرکت و مقاومت در مسیر ترسیم شده از سوی امام خمینی(ره) است.

وی بیان داشت: افزایش اعتماد عمومی به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی از طریق توسعه گفتمان خدمت صادقانه مسئولان و مردم صورت میگیرد.

خطیب نماز جمعه حاجی آباد حفظ وحدت و انسجام ملی با به رسمیت شناختن و فرهنگ ها و خرده فرهنگها نیز جناح های داخلی چارچوب انقلاب و ارتقا سطح توانمندیهای در مقابله و غلبه بر چالش ها از راه گسترش و تعمیق روحیه  و مدیریت جهادی و تقویت استحکام درونی نظام و جامعه اسلامی با تکیه بر ظرفیت بی بدیل نیروی جوان و جوانان کشور ، تضمین قوت و اقتدار آینده کشور با افزایش جمعیت و راهبرد فرزند آوری از موئلفه های قوی شدن ایران در مقابل دشمنان بر شمرد.

وی افزود: تقویت قوه نظامی و دفاعی و امنیتی کشور به عنوان یکی از اصلی ترین موئلفه های قدرت و بازدارندگی در برابر دشمن، جهش علمی و فناوری در ابعاد مختلف ، باور و التزام به گفتمان اقتصاد مقاومتیو عزم بر اجرای سیاست آن از طریق رونق تولید و جهش تولید به عنوان رکن رکین اقتصاد مقاومتی  است.

امام جمعه حاجی آباد یکی از عرصه های نو پدید ایران قوت در حوزه بهداشت و درمان دانست و افزود: اساسا نظام سلامت در ایران امروز یکی از مهمترین دستاوردهای ناشناخته نظام انقلاب اسلامی است.

با توجه به اینکه نظام سلامت ما بومی است باید برای تقویت و استحکام بافت نیرویی و تجهیزاتی و مهم تر از همه پژوهشی و تحقیقاتی با توجه به شناخت نقاط ضعف و قوت پدیدار شده پس از بیماری کرونا اقدام منسجم و هدفمند و آینده نگرانه انجام گیرد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=71613

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.