مسئول نماینده ولی فقیه سپاه حاجی آباد گفت: نخستین و محوری‌ترین مسئله امام اعتقاد به خدا است و ایشان به اینکه همه عالم از وجود خدا است اعتقاد داشت. ...

حجت الاسلام احمدی نیا مسئول نماینده ولی فقیه سپاه حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم اظهار کرد: اصل حکومت و مکتب امام خمینی (ره) بر پایه باور به مردم و نقش و جایگاه آن‌ها قرار داشت لذا بر این باور بود که اگر حکومتی و یا جمهوری اسلامی ایجاد شود باید برگرفته از حرکت مردم و آرای مردم که همان مردم سالاری حقیقی است استوار شود.

 

حجت الاسلام احمدی نیا  افزود:جمهوریت نظام به صرف یک شکل سیاسی ظاهری برگرفته از مکاتب موجود در عالم نبوده یا اینکه مردم سالاری در آن شمایل ظاهری داشته باشد بلکه برگرفته از حرکت و رأی مردم است و به قدری این اصل در مکتب امام پررنگ بود که گاهی در مواردی امام تأکید می‌کنند که سرنوشت را باید به خود مردم بسپاریم.

 

مسئول نماینده ولی فقیه سپاه حاجی آباد تصریح کرد: امام تأکید می‌کردند که مردم خود می‌دانند که چگونه عمل کنند و کسی حق ندارد چیزی را به اجبار به مردم تحمیل کند این اصل در اسلام ناب تأکید شده و حکومت انبیا و اولیا هم مبتنی بر نگاه مردم بوده است لذا مردم سالاری از مظاهر روشن در مکتب نجات‌بخش امام بود.

وی به یکی دیگر از ویژگی مهم مکتب امام راحل اشاره و بیان کرد: نخستین و محوری‌ترین مسئله امام اعتقاد به خدا است امام به اینکه همه عالم از وجود خدا است اعتقاد داشت و اینکه هیچ‌چیز توانای مقابله با او را ندارد و حتی انبیا و اولیای الهی هم عبدی از جانب خداوند هستند در اعتقاد امام قرار داشت.

حجت الاسلام احمدی نیا اظهار کرد: اعتقاد به توحید امام برگرفته از مبنای عرفانی و اسلام ناب، ایشان را به یک انسان خدا مدار تمام عیار تبدیل کرده است و این شخصیت تمام مکتب و شخصیت او برگرفته از این نگاه بود و تکلیف خود را با خدای خود معلوم کرد، خدا در همه تصمیمات و برنامه‌های او بود و آنچه رضایت خدا بود به آن عمل می‌کرد.

استکبار ستیزی یکی از اصول امام بود

وی افزود: استکبار ستیزی یکی از اصول امام بود امام یک مکتب بود و این مکتب زنده است مثل اسلام. اصول این انقلاب نیز تا ابد پابرجا و کارآمد است. استکبار ستیزی امام از اسلام ناب استخراج شده است. مبانی حضرت امام مبانی قرآنی است. استکبار ستیزی تا ظهور حضرت حجت ادامه خواهد داشت و این سیره همه اهلبیت (ع) است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=71766

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.