امام جمعه حاجی آباد مهمترین ثمرات وحدت امت اسلامی را اقتدار امت اسلامی دانست و افزود: وحدت مسلمانان  موجب عزت  اسلام و امت اسلامی و افزایش نقش کشورهای اسلامی  در تحولات بین المللی و برقراری تعادل قوا در نظام بین المللی به نفع مسلمان می شود. ...

حجت الاسلام شریفی امام جمعه حاجی آباد در گفتگو اختصاصی با خبرنگار پیارم، ضمن تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و هفته وحدت افزود: وحدت و همگرایی میان جوامع مکسلمانان و تشکیل امت واحده اسلامی از موضوعات مهمی است که همواره مورد توجه اندیشمندان مسلمانان و عالمان دینی بوده است.

حجت الاسلام شریفی بیان دشت: تلاش در جهت وحدت اسلامی در صده گذشته از سوی دانشمندانی همچون سید جمال، محمد عبده و عالمان و فقیهان بزرگی مثل ایت الله بروجردی دنبال شده است که نقطه عطف آن در بیانات  و عملکرد امام خمینی و سپس مقام معظم رهبری همواره خود را نشان داده است.

وی با اشاره به موانع تحقق وحدت در جوامع اسلامی تصریح کرد: اصلی ترین عامل ایجاد تفرقه امت اسلامی استعمار و استکبار جهانی و اقدامات صهیو نیسم بین المللی است، که براتی آنها هزینه های کمتری نسبت به جنگ و مواجهه نظامی دارد.

امام جمعه حاجی آباد بی بصیرتی و عدم شناخت دشمن شناسی علما و نخبگان و اندیشمندان مسلمان نیز موجب بهره برداری حداکثری  دشمنان اسلام و ظهور و گسترش گروه های افراطی و تکفیری در کشورهای اسلامی شده است.

حجت الاسلام شریفی تصریح کرد: از دیگر عوامل تفرقه امت اسلامی غفلت و جهالت توده های مردم مسلمان کشورهای اسلامی و برخی کج فهمی و کجسلیقگی های انها است که موجب شده است تا موزدوران داخلی دشمن از آن بهره برداری نموده و با بزرگ نمایی ملیت ها در برابر مفهوم امت اسلامی، تشدید تعصبات قومی و مذهبی و تبدیل نمودن اختلافات سیاسی به اختلافات مذهبی موجب انشقاق امت اسلامی  و غفلت مسلمانان از مسائل مهم بین المللی و حرکت به سوی وحدت کشورهای اسلامی شده است.

وی مهمترین پیامد تفرقه امت اسلامی را ضعف و ذلت مسلمانان عنوان کرد و افزود: تسلط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استعمارگران بر کشورهای اسلامی و مصونیت آمریکا و رژیم  صهیو نیستی است .

خطیب نماز جمعه حاجی اباد گفت: فهم چنین تفرقه و اختلاف امت اسلامی موجب رفتن هویت اسلامی ، تضعیف قدرت کشورهای اسلامی و کاهش تاثیر گذاری آنان در مناسبات و تحولات بین المللی و مانع پیشرفت آنان می شود.

حجت الاسلامی شریفی  حفظ احترام بین مسلمانان و عدم اهانت به مقدسات و اعتدال مذاهب اسلامی و تحریک عواطف پیرامون انها ، تهیه منشور و سند وحدت مذاهب اسلامی  در مجامع علمی و عدم انتشار و بروز  اختلافات به سطح جوامع اسلامی به منظور  جلوگیری از تبدیل آنها به عامل دشمنی مذاهب اسلامی، استفاده عالمان و روشنفکران مسلمان از نفوذ خود در جامع اسلامی به منظور وحدت و یکپارچگی  امکت اسلامی، عدم پیروی پیروان مذاهب اسلامی  از عداوت و دشمنی های گذشته و پرهیز از تعصبات مژادی  قومیتی و ملی گرای دانست.

وی مهمترین ثمرات وحدت امت اسلامی را اقتدار امت اسلامی دانست و افزود: وحدت مسلمانان  موجب عزت  اسلام و امت اسلامی و افزایش نقش کشورهای اسلامی  در تحولات بین المللی و برقراری تعادل قوا در نظام بین المللی به نفع مسلمان می شود.

امام جمعه حاجی آباد در پایان افزود: در واقع همان گونه که تفرقه امت اسلامی عامل اصلی ضعف و شکست کشورهای اسلامی است رمز پیروزی و رهایی مسلمانان از ظلم و استعمار مستکبرین و حل مشکلات و گره های ناگشوده امت اسلامی نقطه مقابل تفرقه یعنی وحدت و اتفاق امت اسلامی است که توطئه و تجاوز دشمنان به کشورهای اسلامی جلوگیری می کند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=70693

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.