بهنام کریمی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری حاجی آباد در جلسه کمیته اشتغال و سرمایه کذاری شهرستان گفت: یکی از مهمترین برنامه های کارگروه اشتغال شهرستان توجه به موضوع اشتغال و رفع بیکاری است. به گزارش پیارم حاجی آباد ، جلسه کمیته اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان به ریاست بهنام کریمی معاون ...

بهنام کریمی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری حاجی آباد در جلسه کمیته اشتغال و سرمایه کذاری شهرستان گفت: یکی از مهمترین برنامه های کارگروه اشتغال شهرستان توجه به موضوع اشتغال و رفع بیکاری است.
به گزارش پیارم حاجی آباد ، جلسه کمیته اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان به ریاست بهنام کریمی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری حاجی آباد و با حضور اعضای کارگروه برگزار گردید.
بهنام کریمی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی در این جلسه ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: کی از مهمترین برنامه های کارگروه اشتغال شهرستان توجه به موضوع اشتغال و رفع بیکاری است.
کریمی افزود: اعضای کمیته اشتغال پروژه های نیمه فعال و غیرفعال اشتغالزایی را شناسایی و جهن فعال کردن و رفع موانع آنها راهکارهای مناسب را ارائه دهند.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری حاجی آباد تصریح کرد: دستگاه های متولی جهت ایجاد بازارچه خوداشتغالزایی بازدید میدانی بعمل آورده و هرچه سریعتر جهت جانمایی آن را در سطح شهر اقدام کنند.
کریمی افزود: با توجه به اینکه شهرستان حاجی آباد قطب کشاورزی استان می باشد همه ما موظیم با توجه به نامگذاری امسال به نام سال حمایت از کالای ایرانی نسبت به جذب سرمایه گذار همت کنیم.
راه‌اندازی کارگاه مهارت‌های صنایع‌دستی در بخش احمدی/۲۰۰نفر در آزمون مهارتی صنایع‌دستی شرکت کردند
در ادامه بخشدار‌احمدی از برگزاریی آزمون مهارتی صنایع‌دستی با حضور۲۰۰نفر از متقاضیان خبر داد و گفت:بزودی کارگاه مهارت‌های صنایع‌دستی جهت رونق تولید و اشتغال در این بخش احمدی راه اندازی می‌شود.
محمد سالاری‌پور افزود: با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، شهرداری، بخشداری سرگز احمدی، آزمون مهارت‌های صنایع‌دستی در محل تالار شهر احمدی برگزار شد.
وی افزود: این آزمون صنایع‌دستی با هدف رونق‌تولید‌ و اشتغال و در راستای برنامه‌های دولت و تاکیدات استاندار هرمزگان و فرماندار شهرستان پیرامون اشتغال پایدار روستایی و مشاغل‌خانگی در بخش‌احمدی و با عنایت به ظرفیت‌های منطقه، با حضور شرکت بیش از۲۰۰ نفر متقاضی برگزار شد.
بخشدار احمدی تصریح کرد: با صدور کارت مهارت و دریافت‌ تسهیلات لازم، امید است شاهد رونق تولید و صنایع‌دستی در این منطقه باشیم و با این هدف بتوانیم در زمینه توسعه اشتغال پایدار، گامی موثر برداریم.
سالارپور با اشاره به برنامه‌های دولت تدبیر و امید و تاکیدات عالی‌ترین مقام دولت در استان و فرماندار شهرستان حاجی‌آباد در راستای توسعه اشتغال پایدار روستایی و مشاغل خانگی اظهار داشت: خانه صنایع دستی بخش احمدی تا پایان اردیبهشت‌ ماه‌ سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه با توجه به ظرفیت صنایع‌دستی در این بخش افزود: با همکاری فرماندار حاجی آباد، شهردار سرگز احمدی، شورای شهر سرگز و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان برای توسعه این صنعت در بخش احمدی برنامه‌ریزی شده است.
بخشدار بخش احمدی با اشاره به برگزاری کارگاه و آزمون صنایع دستی در رشته‌های گلابتون دوزی، خوس‌بافی، زری‌بافی، حصیربافی و کیف‌دوزی در محل تالار بخش احمدی بیان داشت: بیش از ۲۰۰ شرکت کننده برای دریافت کارت مهارت، در این آزمون شرکت کردند.
سالارپور با اشاره به ساماندهی متقاضیان جهت دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی پس از اخذ مهارت تاکید کرد: برنامه‌ها و گام‌های موثری در راستای توسعه اشتغال پایدار در حوزه صنایع‌دستی بخش احمدی برداشته خواهد شد.
وی در ادامه به یکی دیگر از اهداف برگزاری این آزمون اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به شرایط منطقه و مسافت بخش با مرکز شهرستان و استان این آزمون در کاهش هزینه تردد متقاضیان تاثیر بسزایی دارد.
۱۰۰۰ اصله نهال پیارم در حاجی آباد هرمزگان کاشته می شود
شهردار حاجی آباد گفت: کار کاشت یک هزار اصله نهال پیارم از اسفندماه ۹۶ در این شهرستان آغاز شده و تا پایان شهریور ماه امسال ادامه دارد.
علیرضا حسن اظهار داشت: از اسفند ماه ۹۶ تاکنون ۱۲۰ اصله درخت نخل در بخش نیزار یکی از منطقه های گردشگری شهر حاجی آباد کاشته شده است.
وی هدف از کاشت درخت پیارم را معرفی خرمای پیارم حاجی آباد به گردشگران و مسافران سایر مناطق کشور، تشویق نخل داران به توسعه و کشت این رقم صادراتی، توجه به اقتصاد مقاومتی و حفظ محیط زیست و هم چنین تاکید بر کاشت درختان مثمر به جای درختان زینتی عنوان کرد.
شهردار حاجی آباد از خرمای پیارم حاجی آباد به عنوان مرغوب ترین و گران ترین خرمای جهان نام برد و افزود: به دلیل وجود هوای گرم و خشک، این شهرستان تنها منطقه کشت خرمای پیارم در کشور محسوب می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67767

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.