مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان بیان کرد: با تکمیل مجتمع بزرگ آبرسانی روستاهای کوشا احمدی مشکل دیرینه آب آشامیدنی این منطقه مرتفع می‌شود. ...

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان بیان کرد: با تکمیل مجتمع بزرگ آبرسانی روستاهای کوشا احمدی مشکل دیرینه آب آشامیدنی این منطقه مرتفع می‌شود.

به گزارش پیارم؛ مهندس عبدالحمید حمزه پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در خصوص مختصات جغرافیایی این منطقه عنوان کرد: منطقه کوشا در شمال شرق هرمزگان و هم‌مرز با استان کرمان است و ازلحاظ تقسیمات جغرافیایی از توابع شهرستان حاجی‌آباد بخش احمدی محسوب می‌شود.
وی افزود: این منطقه به علت مرتفع بودن نسبت به سطح دریا همچنین کوهستانی بودن یکی از مناطق خوش آب‌وهوای استان محسوب می‌شود که شغل عمده مردم این منطقه دامداری است.
این مقام مسئول اضافه کرد: این روستاها به علت کوهستانی بودن عمدتاً فاقد سفره آب زیرزمینی مناسب هستند و بیشتر آب‌های موجود به شکل چشمه‌هایی با آبدهی کم مورداستفاده قرار می‌گیرند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در ادامه با اشاره به فعالیت این شرکت در منطقه کوشا و احمدی عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان با مطالعات انجام‌شده در منطقه مرزی با استان کرمان موفق به شناسایی سفره آب زیرزمینی مناسب شد.
مهندس حمزه پور اضافه کرد: پس از اطمینان از میزان آب مناسب در منطقه ( حوالی روستاهای حسن‌آباد) اقدام به حفر سه حلقه چاه عمیق کرد که پس از تکمیل حفاری میزان آبدهی هرکدام از این چاه‌ها بیش از ۳۰ لیتر مشخص شد.
وی خاطرنشان ساخت: روستاهای منطقه موردنظر از طریق چاه‌های مذکور با شروع عملیات اجرایی آبرسانی در قالب دو مجتمع حسن‌آباد آبرسانی می‌شوند. مدیرعامل شرکت ب و فاضلاب روستایی هرمزگان اظهار کرد: در فاز اول عملیات آبرسانی به روستاهای چاله مورت و حسن‌آباد تکمیل و مردم این دو روستا از نعمت آب‌لوله‌کشی و آشامیدنی بهره‌مند شدند.
مهندس حمزه پور بیان کرد: همچنین در حال حاضر جهت تأمین آب آشامیدنی مابقی روستاها که مشتمل بر ۱۹ روستا با جمعیتی بالغ‌بر ۳۰۰۰نفر است با انعقاد قرارداد با تعداد ۴شرکت و مبلغ قرارداد ۶۵۰۰۰ریال عملیات آبرسانی آغاز می‌شود.
وی یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه شامل ۴۰ کیلومتر لوله‌گذاری، ۳۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره، ۲ باب ایستگاه پمپاژ می‌شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در پایان اضافه کرد: با تکمیل این عملیات تعداد ۳ روستای این مجتمع از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند‌می شوند و مابقی عملیات اجرایی نیز پس از تأمین اعتبار موردنیاز به میزان ۱۰۰ هزار میلیون ریال اجرا و تکمیل خواهد شد.

 

انتهای پیام/ی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=59835

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.