چندی پیش خبری در خصوص زن و مردی که تنها در گوشه  خیابان رها شده اند در رسانه ها و پایگاه اطلاع رسانی پیارم پیچید و مسئولین امر هم در جریان ماجرا قرار گرفتند ولی کاری برایشان انجام ندادند. به گزارش پیارم حاجی آباد،شهرستان حاجی آباد جزء سه شهرستان بزرگ‌ استان هرمزگان شهری که بیشترین معادن آهن ...

چندی پیش خبری در خصوص زن و مردی که تنها در گوشه  خیابان رها شده اند در رسانه ها و پایگاه اطلاع رسانی پیارم پیچید و مسئولین امر هم در جریان ماجرا قرار گرفتند ولی کاری برایشان انجام ندادند.

به گزارش پیارم حاجی آباد،شهرستان حاجی آباد جزء سه شهرستان بزرگ‌ استان هرمزگان شهری که بیشترین معادن آهن و کرومیت و بیشترین تولید خرمای پیارم جهان و محصولات کشاورزی به طوری که قطب کشاورزی استان می باشد ولی اهالی این شهرستان هیچ سهمی از منابع آن ندارند و در فقر و محرومیت بسر می برند.

بخش کوهشاه احمدی شهرستان حاجی آباد حدود ۶۰۰ خانه کپری وجود دارد که در بدترین شرایط ممکن زندگی می کنند و از کمترین امکانات مثل آب شرب و بهداشت مشکل دارند.

چند مدتی است که بحث حاشیه نشینی در شهرستان حاجی آباد به سرعت در حال افزایش است و مناطق حاشیه شهرستان تبدیل شده است به مکانی نا امن و هر کدام از روستای و شهری آمده اند و یک چادر یا شبانه بلوک روی بلوک بدون هیچ گونه ایمنی سرپناهی درست کرده اند و زندگی می کنند.

در حال حاضر با توجه به شرایط آب و هوایی خوب شهرستان متکدیان زیادی در گوشه و کنار شهر می بینید که در حال گدایی هستند و در بدترین شرایط زندگی می کنند در کنار امامزاده سید محمد(ع) زنی زندگی می کند که سه سال است از همدان به اینجا اورده شده و اینجا رهایش کرده اند و هیچ کس کاری هم ندارد و از ناحیه پا فلج می باشد.

زینب احمدی اهل یکی از روستای همدان  می باشد که مدت هاست در کنار امامزاده سید محمد ع رها شد است و هیچ کس تا کنون سراغش نیامده و با یک پیرمرد که از گوغر به نام سید یوسف در چادر نیمه پاره ای زندگی می کند.

زینب خانم کس کاری ندارد در روستای همدان و از آنجا یک نفر ۳ سال پیش به اینجا آورده اش و او به دلیل بیماری پا هایش را از دست داد ه است و نمی تواند را برود و هیچ کدام از مسئولین هم زیر بار نمی روند که برایش کاری انجام بدند.

پول جهت رهن خانه در اختیارشان قرار می دهیم/حاشیه نشینی معضلی برای حاجی آباد

توسلی رئیس اداره بهزیستی شرستان حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم اظهار داشت: طی جلسه ای که با فرماندار و رئیس کمیته امداد امام خمینی داشتیم قرار بر این شد یک مبلغ پول در اختیارشان قرار گیرد جهت رهن خانه در اختیارشان قرار گیرد تا زمانی که برایشان خانه ای ساخته می شود.

توسلی افزود: شهرستان حاجی آباد به  دلیل شرایط آب و هوایی که  دارد یک شهر مهاجر پذیر است و در این  فصل متکدیان زیادی را در گوشه و کنار شهر می بینید که کنار خیابان گدایی می کنند و هیچ کدام هم اهل حاجی آباد نیستند، بارها برای جمع آوری آنها اقدام کرده ایم ولی دوبار بر می گردند.

وی بیان داشت: متاسفانه در حاجی آباد چند سالی است که بحث حاشیه نشینی شروع شده و هر روز نیز بیشتر می شود و افرادی که در روستاهها زندگی می کنند و کاری ندارند به شهر مهاجرت می کنند زیرا توان مالی خرید و اجاره خانه ندارند گوشه خیابان و یا در حاشیه شهر مجبور می شوند زندگی کنند.

توسلی تصریح کرد: حاشیه نشینی و متکدیانی که در این فصل به شهرستان سرازیر می شوند تبدیل به یک معضل شده است که هم چهر شهر را نازیبا کرده و هم باعث ایجاد مشکلات اجتماعی زیادی برای شهرستان شده است که در دستور کار دادستانی و فرمانداری این موضوع قرار دارد و جلسات زیادی برای این موضوع گرفته شده است که النشاالله بزودی این مشکل حل شود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=66055
۲ نظر ارسال شده
کرامت کرمی گفت:

این که نوشته اید زینب احمدی اهل روستای کاشان احمدی کذب است لفطا با این شماره تماس بگیرید۰۹۱۷۱۵۹۷۶۰۵

کرامت کرمی گفت:

کاشان احمدی روستایی کم جمعیته که همه خانواده ها باهم فامیل هستند خانواده های کرمی ، کاشانی ، مرادی ،
جهانگیری و کریمی فامیلی به نا احمدی هم وجود نداره اصلاح بفرمایید .

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.