امام‌جمعه موقت حاجی‌آباد گفت:مسئولین در بازار بیشتر نظارت کنند چرا باید یک مغازه یا داروخانه با مغازه و داروخانه بعدی که فاصله آن به ده متر نمی رسد قیمت ها فرق داشته باشد. به گزارش پیارم حاجی‌آباد، حجت‌الاسلام مختار صادقی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه این هفته، ضمن تبریک ولادت با سعادت ...

امام‌جمعه موقت حاجی‌آباد گفت:مسئولین در بازار بیشتر نظارت کنند چرا باید یک مغازه یا داروخانه با مغازه و داروخانه بعدی که فاصله آن به ده متر نمی رسد قیمت ها فرق داشته باشد.
به گزارش پیارم حاجی‌آباد، حجت‌الاسلام مختار صادقی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه این هفته، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب‌کبری(س)و نامگذاری این روز به نام روز پرستار اظهار داشت:یکی از صفات بارز عقیله‌بنی هاشم همین واژه عقیله یعنی خردمند، هوشیار و بیدار است و بی شک انسانهایی که پیرو این مکتب هستند انسانهایی خردمندی که حضرت زینب‌کبری(س) را الگوی خود قرار داده اند.
وی در ادامه سخنانش افزود:این دسته از انسانها نشانه‌هایی از جمله معرفت و اطاعت نسبت به خدا، تسلیم محض شدن در مقابل ذات‌اقدس الهی را در وجودشان هویداست چنانکه حضرت امام‌سجاد فرمودند:حضرت زینب(س)تمام مصائب در کربلا را نظاره کرد،شهادت یاران اباعبدالله(ع)، شهادت علی اکبر(ع)، علی اصغر(ع) و… وآنجایی را که نظاره‌گر ماجرا نبود، شهادت فرزندان خودش بود و همه این مصائب به خودی خود زندگی انسان را از پا در می آورد اما حضرت زینب(س)چنان در مقابل خداوند متعال به عبادت می ایستاد و نماز‌شب می خواند که گویی اتفاقی نیفتاده بود زیرا ایشان تسلیم محض در مقابل ذات اقدس الهی بود.
حجت‌الاسلام صادقی، دشمن‌شناسی و نحوه برخورد با دشمن را یک درس و الگو از زینب‌کبری برای ملت ایران خواند و افزود:ملت بزرگ ایران از حضرت‌زینب(س)درسهای زیادی را آموختند همانگونه که ایشان در کوفه در مقابل با دشمن خود را معرفی نکرد بلکه روشنگری و مردم را از خواب غفلت بیدار کرد.
وی خطاب به پرستاران اذعان داشت:یکی از جاهایی که رحمت خداوند متعال نازل می شود مکانی است که بیمار در آنجا قرار گرفته و بیمار چون از دنیا قطع علاقه کرده و ارتباطش با خدا وصل شده و بدانید در این مکانها رحت خداوند نازل است، و پرستاران باید قدر این شغل را بدانند.
خطیب جمعه موقت حاجی‌آباد، در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه امروز وجود رهبر معظم‌انقلاب برای ملت و نظام نعمت بزرگی است و باید قدر آن را بدانیم افزود:ایشان شخصیتی عالم،بصیر، آگاه، شجاع و دشمن‌شناس است که در راس حکوکت نظام اسلامی قرار گرفته و امروز اگر نظام و انقلاب ما پا برجا و اگر آنجا که نظام به ملت احتیاج دارد و مردم با بصیرت تمام وارد صحنه می شوند به دلیل ولایتمداری آنان و گوش به فرمان بودن رهبری است.
وی در ادامه تصریح کرد:خواب دشمنان از درایت رهبری هر روز آشفته‌تر می شود، در فتنه سال ۸۸و فتنه اخیر مشاهده کردید که ملت ایران با بصیرت و با خردمندی توانست جلوی فتنه‌ها را بگیرد و در نطفه این هجمه‌ها را خنثی کرد، رهنمودهای بیدارگرایانه مقام معظم رهبری باعث شد که ضربه ای مهلک بر پیکره دشمنان فائق آید.
حجت‌الاسلام صادقی بر رفع مشکلات معیشتی مردم تاکید کرد و افزود:مسئولان باید هوشیار باشند، رفع مشکلات معیشتی مردم وظیفه مسئولین است، مسئولین تدابیر لازم را بکار بگیرند، کسی که در راس امور یک ملت گمارده می شود و مجموعه ای را در اختیار می‌گیرد وظیفه دارد با همت تمام کار کند و باید تدابیری را به کار بگیرد که ملت در آرامش بسر ببرند و اگر کسی این استعداد را در خودش نمی‌بیند کنار برود.
امام جمعه موقت حاجی‌آباد، حفظ بصیرت در انتخاباتها را ضروری خواند و افزود:ملت باید در انتخابات‌ها هشیار باشید، در انتخاب‌ها آگاهانه تصمیم گیری و از روی بصیرت انتخاب کنید، اگر بدون درایت شخصی را به مسئولیت گماردید بدانید نخواهید توانست جلوی رشوه‌خواری و پارتی‌بازی ها و اختلاس‌ها را گرفت.
وی اذعان داشت:وقتی افرادی در گوشه‌گوشه کشور در راس کاری قرار می گیرند که اعتقاد راسخی به دین مبین اسلام ندارند باید شاهد این نابسامانی‌ها باشیم و باید گاهی لحظه‌ای درنگ و فکر کنیم چرا در انتخابهایمان دقت کافی نکردیم و تابع جو شدیم، چرا حرف قرآن را زمین گذاشتیم و هر جا که بصیرت به خرج دادیم و حق را برگزیدیم آنجا ضرر و زیان نکردیم.
امام جمعه‌موقت حاجی‌آباد با بیان اینکه ملت ایران در همه میادین‌ملی همیشه جلوتر از مسئولین انجام وظیفه کردند افزود:اگر این درایتی که در وجود مسئولین است همین درایت در وجود ملت بود ما نظام نداشتیم، صدها بار نظام سرنگون شده بود بصیرت و درایت ملت بسیار بیشتر از مسئولین بوده و ولایتمداری و دین داری و بیداری ملت در حفظ ارشها ملت بسیار بیشتر از مسئولین است، اگر انقلاب طی این چهار دهه در مقابل هجمه‌های دشمنان به خوبی ایستادگی کرده بیداری ملت و نه درایت مسئولین عامل آن بوده است.
وی خاطرنشان ساخت:ملت ایران، جوانان و فرزندانشان را راهی جبهه های حق علیه باطل کردند تا در مقابل دشمن سینه سپر کنند تا این انقلاب بماند، خانواده‌هایی که سه یا چهار فرزند شهید را تقدیم انقلاب کردند اما متاسفانه بعضی ها شبانه روز در تلاشند تا به این نظام ضربه وارد کنند و ضرورت دارد که ملت و آحاد جامعه بصیرت لازم را بکار بگیرند.
حجت‌الاسلام صادقی، بر وجدان‌کاری مسئولین تاکید کرد و یادآور شد:مسئولین نیز وجدان‌کاری داشته باشند و در بازار قدر بیشتری نظارت کنند چرا باید یک مغازه یا داروخانه با مغازه و داروخانه بعدی که فاصله آن به ده متر نمی رسد قیمت ها فرق داشته باشد، نظارت بر بازار گرچه بحمدلله نسبت به گذشته بهتر شده اما باید جدی تر صورت گیرد.?????

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=66676

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.