همزمان با فرا رسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، مراسم درختکاری در محل پارک زندان شهرستان حاجی آباد با حضور مسئولان محلی برگزار شد. به گزارش خبرنگار پیارم، در این مراسم که با غرس تعدادی نهال توسط رئیس اداره منابع طبیعی و دادگستری و دیگر مسئولان شهرستان همراه بود، اعلام شد که در شهرستان ...

همزمان با فرا رسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، مراسم درختکاری در محل پارک زندان شهرستان حاجی آباد با حضور مسئولان محلی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پیارم، در این مراسم که با غرس تعدادی نهال توسط رئیس اداره منابع طبیعی و دادگستری و دیگر مسئولان شهرستان همراه بود، اعلام شد که در شهرستان امسال ۲۰۰ اصله نهال کاشت و توزیع شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان حاجی آباد در این مراسم گفت: کاشت و پرورش هر درخت یک زندگی است که به وجود آورده ایم.
مهندس ایوب شکاری بیان کرد: بحث حفاظت از منابع طبیعی علاوه بر محافظت بحث ترویج و گسترش طبیعت را بیان دارد و باید به این اصل مهم بسیار توجه کرده تا فرهنگ کاشت درخت و افزایش طبیعت را بین مردم و شهروندان عزیز گسترش دهیم.
وی اظهار کرد:با توجه به آب و هوای شهرستان حاجی آباد ، این شهرستان به عنوان شهرستان چهار فصل شناخته شده و لذا از همین مورد باید جهت گسترش طبیعت استفاده نماییم.
وی از تمامی ارگانها و کارکنان اداراتی که جهت سبز کاری شهرستان اقدام نموده اند تشکر کرد و افزود:ما باید با تلاش خود در جهت حفظ و نگهداری درختان بکوشیم و با تلاشی دو چندان با این بحران کمبود آب و استپ بیابانی شهرستان به تعداد درخت ها و درختچه های شهرستان و افزایش طبیعت جنگلی بیفزاییم.
رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان حاجی آباد تصریح کرد:امسال ۲۰۰اصله نهال در این شهرستان به صورت رایگان بین مردم توزیع شده ،که همراه با آموزش کاشت و پرورش صحیح نهال انجام گرفته است.
شکاری گفت: کاشت درخت یک مقوله ای کوچک است و مهم پرورش و رسیدگی به درخت برای رشد مناسب است و لذا باکاشت گام نخست و گام های بعدی را باید با پرورش درخت جهت سبزسازی کشور برداشته شود.
صادقی ریاست دادگستری شهرستان حاجی اباد در مراسم روز درختکاری ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین اداره منابع طبیی با بیان اینکه همه باید دست به دست هم بدهیم و به توسعه و فرهنگ‌سازی منابع طبیعی کمک کنیم، اظهار داشت: کاشت درختان سازگار با وضعیت جوی شهرستان و منطقه و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه، می‌توانند محیط زیست را لطیف و باطراوت کنند.
صادقی درختکاری ر ا برای دوستداران طبیعت و منابع طبیعی فرصت دوباره‌ای برای اهدای سبزی و طراوت به زمین دانست و افزود: حراست از میراث طبیعی حراست از فرهنگ و هنر ما خواهد بود.
وی اظهار داشت: در آیات قرآن و روایات معصومین نسبت به کاشت درختان به ویژه درختان میوه‌دار تأکید فراوانی شده است.
وی با بیان این که خداوند در آیاتی از قرآن به درختان قسم یاد کرده‌، تصریح کرد: مواردی چون تربیت فرزند صالح، حفرچاه و آب انبار،باب نهادن یک سنت حسنه و همچنین کاشت درخت به عنوان باقیات الصالحات است .
صادقی اضافه کرد: از بین بردن جنگل‌ها و نابود کردن مراتع باعث تخریب محیط زیست شده و خسارات جبران ناپذیری به بار می‌اورد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67376

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.