مراسم تعزیه خوانی شهادت حضرت عباس(ع) توسط بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حاجی آباد در محل امام زاده سید محمد(ع )برگزار شد. ...

به گزارش پیارم، مراسم تعزیه خوانی شهادت حضرت عباس به کارگردانی حجت الله جعفری و گروه تعزیه خوانی نینوا  در امام زاده سید محمد (ع) و این مراسم با حضور مسئولین و جمع کثیری از مردم شهرستان برگزار شد.

قاسم زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حاجی اباد در گفتگو با خبرنگار ما افزود: تعزیه یکی از آئین‌های سنتی و پرمخاطب عاشورایی است که در مناسبت‌های مختلف بخصوص ماه محرم به کمک حال و هوای معنوی این ماه می‌آید و فضای آن را دگرگون می‌کند.

وی ادامه داد: اگرچه تعزیه در دهه‌های گذشته چندان مورد توجه نبوده و برگزاری آن بخصوص در حاجی آباد فقط به هیأت‌ها و محله‌های اندکی محدود می‌شد،اما طی سال‌های اخیر با تغییر رویکرد هنری و فرهنگی این هنر اصیل اسلامی ایرانی، رفته رفته اجرای آن و توجه عمومی نسبت به آن افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

قاسم زاده بیان داشت: در روزهای گذشته که مقارن بود با ایام سوگواری سیدالشهدا، در گوشه‌گوشه شهر هیأت‌ها و تکایای زیادی برپا شد که در میان آنها اجرای تعزیه نیز به وفور دیده می‌شد.

وی در ادامه یاد آور شد: اما نکته قابل توجه‌تر حضور چشمگیر مردم و مخاطبانی بود که برای تماشای این مراسم با اشتیاق زیادی رهسپار تعزیه‌خوانی در امام زاده سید محمد حاجی آباد می‌شدند.

مراسم اجرای تعزیه به این نحو و در چنین سطح گسترده‌ای برای بار اولین با در روستای دهستان کوهشاه احمدی برگزار ‌شد که با استقبال گسترده و دور از انتظاری نیز مواجه شدیم.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=69046

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.