همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه الزهرا (س)مراسم بدرقه درب حرم مطهر امامین عسکریین(ع) با حضور مسئولان و مردم ولایتمدار حاجی آباد برگزار شد. به گزارش پیارم حاجی آباد، حجت الاسلام مختاری امام جمعه حاجی آباد، در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) و بدرقه درب حرم امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: درب حرم مطهر امامین عسکریین(ع) ...

همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه الزهرا (س)مراسم بدرقه درب حرم مطهر امامین عسکریین(ع) با حضور مسئولان و مردم ولایتمدار حاجی آباد برگزار شد.

به گزارش پیارم حاجی آباد، حجت الاسلام مختاری امام جمعه حاجی آباد، در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) و بدرقه درب حرم امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: درب حرم مطهر امامین عسکریین(ع) که هدیه است از طرف مردم ولایت مدار حاجی آباد که مدت دوسال با تامین اعتبار مردمی توسط قلمزنان برجسته اصفهان در کارگاه حاجی آباد ساخته شد.

مختاری افزود: بر اساس مأموریتی که به حاجی آباد محول شده بود، بحث ساخت درب حرم امام حسن عسکری(ع) را تا پایان امسال به حاجی آباد سپرده شد که به لطف خدا این درب آماده وامروز به بندرعباس و بعد به سامرا انتقال داده می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم حاجی آباد آگاه، شیعه و متدین هستند و در تمام پروژه‌هایی که به ما محول شده همکاری بسیار خوبی داشته و تاکنون ۲۱۰ میلیون میلیون تومان وجه نقد و ۲۵۰ گرم طلا و ۴ عدد ربع سکه و مقداری نقره جمع آوری که این هزینه‌ها از راه کمک‌های مردمی بوده است.
امام جمعه حاجی آباد در ارتباط با درب حرم گفت: این درب ترکیبی از بهترین چوب  طلا نقره و شیشه می باشد، این درب به مدت یک سال اخیر ساخته‌شده و ۵۲ کیلوگرم مس، ۵کیلوگرم نقره و یک کیلو و نیم گرم طلا در آن به کار رفته است.

مختاری گفت: یا فاطمه الزهرا (ع) ان روز که دشمنان اهل بیت درب خانه ات آتش زدند آن روز پهلویت شکستند و سند فدک از شما گرفتند ان روز به صورت سیلی زدند تا جایی جسور شدند که فرزندان عزیزت یکی پس از دیگری به شهادت رساندند دنبال این بودند که ترویج اسلام ناب محمدی نباشد کسانی به شهادت رساندند که جد شما در آخرین لحظات عمر عزیزشان سفارش کردند که این امانت دست شما می گذارم خوب رسم امانت داری کردند.

وی بیان داشت:دشمنان اسلام چند سال پیش ان قدر جسور شدند که حرم فرزندانت هم تخریب کردند اومده بودند بمانند و حرم های تمام اهل بیت از بین ببرند ولی کور خواندند امروز مردم عاشق اهل بیت هستند و این عشق هر روز شعله ور تر و داغ تر می شود امروز که تحریم اقتصادی است امروز که دشمنان این مملکت را تحریم کردند تا شاید بتوانند سفره مردم کم رنگ کنند ولی همین مردم از نان شبشان می زند و طاقت خراب شدن حرم های این عزیزان را ندارند.

مختاری ادامه داد:  امروز در شرایطی این شهرستان توفیق ساخت درب حرم کرده که مشکل اقتصادی است این نشانه ارادت به اهل بیت است این نشانه به رسیدن به عمق دوست داشتند خدایا شما شاهد باش که ما مردم حاجی آباد شعار ندادیم در عمل آمدیم یا فاطمه الزهرا (س) شما شاهد باش واز فرزندان عزیزت بخواه که مردم حاجی آباد ما دوست داران فرزندانت هستند مارا پیش جدشان پیامبر شفاعت کنند امروز که قطعه از حرم فرزندان عزیزت  در حال بدرقه کردن هستیم.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67227

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.