مدیر کل محیط زیست هرمزگان اظهار کرد:با توجه به اینکه پروسه پروژه ملی احداث شهرک صنعتی ایران – چین از سال ۱۳۹۳ آغاز شدههنوز مجوزهای ارزیابی زیست محیطی دریافت نکرده ایم و محیط زیست با کلنگ زنی این پروژه مخالف است .  به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ مجید وفادار ،مدیرکل محیط ...

مدیر کل محیط زیست هرمزگان اظهار کرد:با توجه به اینکه پروسه پروژه ملی احداث شهرک صنعتی ایران – چین از سال ۱۳۹۳ آغاز شدههنوز مجوزهای ارزیابی زیست محیطی دریافت نکرده ایم و محیط زیست با کلنگ زنی این پروژه مخالف است .

 به گزارش پیارم به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ مجید وفادار ،مدیرکل محیط زیست هرمزگان امروز صبح در نشست خبری به مناسبت هفته هوای پاک گفت: ۲۹ دی ماه با شعار باهم به سوی هوای پاک بیان شده است و این روز را از سال ۱۳۷۴ نامگذرای شده تا بر این اساس که در بعضی از شهرها که از آلودگی بسیاری بالایی برخوردار است تصمیماتی گرفته شود.

وی افزود :آلودگی هوا علاوه آلاینده های صنعتی از  آلودگی های افزایش جمعیت ، مشکل زیست محیطی ،پساب و پسماندشامل می شود.

مدیرکل محیط زیست هرمزگان اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال ۱۳۹۳ با بررسی های انجام گرفته به تعداد ۱۲ واحد صنعتی به‌عنوان آلاینده‌ترین واحدهای صنعتی استان انتخاب شدند و در سال ۱۳۹۴ به تعداد ۲۲ واحد و امسال به  تعداد ۱۵ واحد صنعتی استان آلاینده محسوب می شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه سه پروژه ملی احداث شهرک صنعتی ایران – چین از سال ۱۳۹۳ آغاز شده ولی هنوز مجوزهای ارزیابی زیست محیطی دریافت نکرده ایم و محیط زیست از کلنگ زنی این پروژه مخالف است اما در بهمن ماه امسال شهرک صنعتی ایران و چین در جاسک نیز به‌زودی آغاز خواهد شد با مساحتی بالغ بر دو هزار هکتار و با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرایی می‌شود.

وفادار تصریح کرد:۹۳ واحد صنعتی که آلودگی صوتی در شهر اسکان دارند که بالغ بر ۶۰رده آن در استان برای انتقال به صنوف خارج از شهر انتخاب شده اند و با توجه به اولویت‌بندی ۲۰ رده آن‌آلودگی صوتی بیشتری دارند که قرار است به خارج از شهر در شهرک های صنعتی منتقل شوند.

وی افزود: بیشترین آلودگی صوتی به واحدهای مانند درب و پنجره سازی، تراشکاری و نجاری هستند و با وجود یک دفتر در شهرها می توانند سفارش های خود را بگیرند و خدمات خود را ارائه دهند.

وفادار خاطرنشان کرد:واحدهای صنعتی آلاینده در هرساله متغیر بوده است اما در طول سه سال گذشته نیروگاه بندرعباس همچنان جزء آلوده‌ترین واحد صنعتی از لحاظ زیست‌محیطی است و نمی توانیم شهرک های صنعتی را تعطیل نمود اما با هشدار های لازم را برای حل مشکلات زیست محیطی ارائه شده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=60198

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.